آخرین اخبار از حادثه تروریستی ایذه+ فیلم

عصر امروز و به دنبال فراخوان ضد انقلاب در شهر ایذه اغتشاشگران با نیروهای انتظامی درگیر شدند و در همین حین گروهی مسلح که سوار بر موتور سیکلت بودند با سوء استفاده از التهاب ایجاد شده با اسلحه‌های کلاش به سمت مردم و پلیس تیراندازی کردند و آنها را به رگبار بستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز و به دنبال فراخوان رسانه‌های ضد انقلاب، از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه چند خودرو با صدای بوق ممتد از میدان شهدا به سمت چهار راه هلال احمر حرکت کردند و تلاش کردند مردم را با خود همراه کنند.

همزمان با غروب آفتاب ترافیک سنگینی نیز در این محدوده شکل گرفت نیروهای پلیس با حضور در این محدوده سعی در متفرق کردن این افراد داشتند. طبق گفته شاهدان عینی این حین گروهی مسلح که سوار بر دو موتور سیکلت بودند با سو استفاده از التهاب ایجاد شده با اسلحه‌های کلاشینکف به سمت مردم و پلیس تیراندازی کردند و آنها را به رگبار بستند.

مجروحیت پنج نفر در پی اقدام تروریستی

ولی‌الله حیاتی معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان در سخنانی با تسلیت به مردم خوزستان و ایذه توضیح داد: متأسفانه راس ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه بعدازظهر چهارشنبه راکبان دو دستگاه موتورسیکلت در اقدامی تروریستی با سلاح جنگی به سمت مردم و مدافعان امنیت شلیک کردند که در این حمله ۵ نفر در شهرستان ایذه به شهادت رسیدند و تعدادی از مأموران مجروح شدند.

اسامی ۵ شهید حادثه تروریستی ایذه اعلام شد

رضا شریعتی ۲۱ ساله، کیان نیک‌پور ۹ ساله، اشرف نیک‌پور ۴۵ ساله و دو آقای جوان مجهول‌الهویه از شهدای حادثه تروریستی ایذه هستند.

علی مولایی ۲۳ ساله و علی محمدی ۶۰ ساله از مجروحان این حادثه به بیمارستان اهواز منتقل شده‌اند.

اطلاعیه سپاه خوزستان در مورد حمله تروریستی ایذه

سپاه ولی عصر (عج) خوزستان در پی حادثه تروریستی شهادت جمعی از هموطنان در شهرستان ایذه اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در این اطلاعیه یادآور شده است: «بدین وسیله به اطلاع امت شهیدپرور خوزستان می‌رساند گروهی مسلح که سوار بر دو موتور سیکلت بودند با سو استفاده از التهاب ایجاد شده در شهرستان ایذه با اسلحه‌های کلاشینکف به سمت مردم و پلیس تیراندازی کردند و آنها را به رگبار بستند در این بین پنج تن شهید و ۱۰ نفر زخمی شدند».

در این اطلاعیه آمده است: «سپاه ولی عصر (عج) خوزستان ضمن تبریک و تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی شهرستان ایذه به حضرت بقیه الله و نایب بر حقش امام خامنه‌ای و عموم مردم شهیدپرور خوزستان به ویژه خانواده مکرم آن عزیزان از خداوند متعال علو درجات برای روح آن شهدا بزرگوار و صبر جمیل برای بازماندگان مسئلت دارد».

در این اطلاعیه عنوان شده است: «امت شهیدپرور حزب الله به ویژه مردم فهیم و قدرشناس خوزستان و شهرستان ایذه با حضور گسترده و پر شور خود در آئین تشییع پیکرهای منور و مطهر شهدای این حادثه تروریستی بار دیگر عزم راستین و اراده فولادین خود در دفاع از آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و شهیدان گرانقدر آن را به نمایش خواهند گذارد».

تعدادی از مجروحان حادثه تروریستی ایذه به اهواز اعزام شدند

رضا مرادی با اشاره به وقوع حادثه تروریستی در ایذه اظهار کرد: در این حادثه تاکنون ۵ نفر (یک دختر کودکسال، یک خانم و سه آقا) شهید شدند.

وی با اشاره به مجروحیت ۱۰ نفر که حال تعدادی از آنها وخیم است، خبر داد: چند تن از مجروحان به بیمارستان گلستان اهواز اعزام شدند.

وی گفت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایذه، بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی شهدای شهرستان و کدهای اورژانسی مستقر در سطح شهر آماده ارائه هرگونه خدمت درمانی به مردم شهرستان هستند.

سه نفر از عوامل اصلی حوادث امروز ایذه دستگیر شدند

علی دهقانی در رابطه با حوادث امروز شهرستان ایذه اظهار کرد: بعد از حوادث امروز در ایذه، به دادستان و رئیس دادگستری این شهرستان دستور ویژه داده شد تا کلیه اقدامات لازم را در جهت شناسایی و دستگیری عوامل اصلی این حوادث و اغتشاشات انجام دهند.

وی افزود: همچنین دستورات لازم برای انتقال پیکر شهدا به پزشکی قانونی و تشخیص نوع اسلحه به کار رفته در این حوادث صادر شد.

دهقانی بیان کرد: دستور ویژه برای انتقال مجروحین به شهرستان اهواز برای درمان صادر شد.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: سه نفر از عوامل اصلی حوادث و اغتشاشات امروز شهرستان ایذه دستگیر شدند و تلاش برای شناسایی و دستگیری سایر عوامل مرتبط در دستور کار قرار دارد. به دادستان مرکز استان نیز ماموریت داده شد تا با حضور در شهرستان ایذه اقدامات و نظارت‌های لازم در جهت تکمیل تحقیقات و دستگیری کلیه عوامل را در محل انجام دهد.

دهقانی تاکید کرد: رسیدگی به این پرونده به صورت ویژه در دستور کار دادگستری استان قرار دارد.

وی افزود: در حوادث امروز شهرستان ایذه پنج نفر از جمله یک پسر ۹ ساله، یک خانم ۴۵ ساله و ۳ جوان به شهادت رسیدند و ۱۰ نفر نیز مجروح شدند.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان تاکید کرد: دستورات ویژه و قاطع برای دستگیری کلیه عوامل مرتبط با این حوادث صادر شده است.

اعلام عزای عمومی در خوزستان

در پی شهادت هفت نفر از هموطنانمان در حادثه تروریستی شهرستان ایذه از سوی نماینده ولی فقیه و استاندار خوزستان، سه روز در این شهرستان، و یک روز در کل خوزستان عزای عمومی اعلام شد.

در حادثه کور تروریستی شامگاه چهارشنبه در ایذه که با به رگبار بستن مردم و ماموران حافظ امنیت از سوی ۲ موتور سوار در مرکز شهر ایذه رخ داد هفت نفر شهید و ۱۰ نفر دیگر مجروح شدند. چهار مرد، یک کودک ۹ ساله و یک زن جزو شهدای این حادثه ترویستی هستند.

مقامات مختلف کشوری و استانی از جمله رییس جمهور، رییس مجلس شورای اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خوزستان و… با صدور پیام‌های جداگانه، ضمن محکوم کردن این اقدام کور تروریستی از سوی عوامل مزدور استکبار جهانی، با تسلیت به بازماندگان شهدای این حادثه و ابراز همدردی با آنها، و از خداوند منان شفای عاجل مجروحان را خواستار، و بر پیگیری برای شناسایی و دستگیری عوامل این حادثه تاکید کردند.

تعداد شهدای حمله تروریستی ایذه به هفت نفر افزایش یافت

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز صبح پنجشنبه با تایید این خبر، گفت: علی مولایی که در حمله تروریستی ایذه مجروح شده بود به دلیل وخامت حال وی، به همراه ۲ مجروح دیگر این حادثه ، به بیمارستان گلستان اهواز اعزام شد که تلاش پزشکان برای نجات جان وی نتیجه نداد و وی بامداد امروز به خیل شهیدان پیوست.

تکمیل می‌شود..

کد خبر 619897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.