ارسال ۷ هزار اثر به جشنواره هنری ملی فانوس/ ۲۵ آبان برگ زرینی در تاریخ اصفهان است

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان تقارن برگزاری ششمین دوره جشنواره ملی فانوس را با ۲۵ آبان را به فال نیک گرفت و گفت: هفت هزار اثر به جشنواره هنری ملی فانوس ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ محمد رضایی امروز _چهارشنبه بیست‌وپنجم آبان‌ماه_ در آئین اختتامیه ششمین جشنواره هنری ملی فانوس با گرامیداشت یاد و خاطره ۳۷۰ شهید عملیات محرم که روز ۲۵ آبان سال ۱۳۶۱ در اصفهان تشییع شدند، اظهار کرد: ۴۰ سال پیش در چنین روزی شاهد اخلاص، فداکاری و شجاعت مردم این مرز و بوم به‌ویژه مردم استان اصفهان بودیم.

وی با بیان اینکه ۲۵ آبان برگ زرینی در تاریخ اصفهان است، ادامه داد: بنا بر فرموده مقام معظم رهبری، اصفهان به عنوان شهر شهیدان در خاطر تاریخ باقی خواهد ماند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان افتخار می‌کند که در عملیات محرم ۱۲۵۰ شهید را تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرد و این شهیدان هنرمندان واقعی در جنگ نظامی و اراده‌ها بودند.

وی خاطرنشان‌کرد: تقارن ششمین دوره جشنواره هنری ملی فانوس با روز ۲۵ آبان و میزبانی از هنرمندان انقلابی از سراسر کشور را به فال نیک می‌گیریم؛ این جشنواره فرصت خوبی برای معرفی حماسه و ایثار مردم اصفهان در ۲۵ آبان سال ۶۱ به هنرمندان سراسر کشور است.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه هنرمندان رزمندگان جهاد فرهنگی و تبیین هستند، تاکید کرد: برای هنرمندان افتخاری است که در دهه چهارم انقلاب با هنر خود رشادت‌های شهیدان را در خاطره تاریخ و برای نسل آینده ثبت می‌کنند.

وی با بیان اینکه هفت هزار اثر به جشنواره ملی فانوس ارسال شده است، گفت: هنرمندان با الگوبرداری از شهدای دفاع مقدس به ویژه عملیات محرم جلوه‌هایی از رشادت و شهامت آنها را به نمایش گذاشتند و برای رساندن انقلاب به اهداف عالیه که تمدن نوین اسلامی است، ایفای نقش کردند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان افزود: در ششمین دوره جشنواره ملی فانوس با موافقت مسئولان، بخش ویژه ۲۵ آبان قرار داده شد که آثار خوبی از هنرمندان حول این روز به دبیرخانه جشنواره ارائه شده است.

کد خبر 619858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.