اجرای ۱۵۷۱ برنامه همزمان با هفته بسیج در استان اصفهان

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با بیان اینکه بسیج همواره برای برداشتن موانع پیشرفت از پیش پای انقلاب، نظام و دولت‌ها آماده است، گفت: امسال در هفته گرامیداشت بسیج ۱۵۷۱ برنامه در سطح این استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار سرتیپ دوم مجتبی فدا امروز _چهارشنبه بیست‌وپنجم آبان‌ماه_ در جلسه تشریح برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج با گرامیداشت سالروز ۲۵ آبان روز حماسه و ایثار اصفهان، اظهار کرد: تعداد شهدای اصفهان در عملیات محرم سال ۶۱ بالغ بر هزار نفر بود که در مرحله اول فقط ۳۷۰ شهید بر دستان مردم تشییع شد، اما کار بزرگ را در کنار شهدا، مردم ولایتمدار اصفهان کردند که پیکر شهدا را در جای جای شهر اصفهان بر دستان خود بالا بردند و افتخار دیگری خلق کردند.

وی تصریح کرد: تمام حکومت‌ها، قدرت خود را وابسته به نیروهای مسلح می‌دانند و رژیم شاهنشاهی نیز از این قاعده مستثنی نبود، اما هنر امام راحل این بود که فلسفه و مفهوم قدرت را در کشور عوض کرد و مسئولیت حفاظت و دفاع از انقلاب اسلامی را تحت عنوان بسیج به مردم واگذار کرد.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با بیان اینکه ما وظیفه داریم در راستای ایجاد جامعه اسلامی، دولت اسلامی و تمدن نوین اسلامی بر امر ترویج فرهنگ بسیجی اهتمام ورزیم و آن را تقویت کنیم، افزود: جنس کار بسیج خدمت است، بسیج از مردم، با مردم و برای مردم بوده است.

وی تصریح کرد: ۲۰ قشر بسیجی را ذیل سازمان بسیج مستضعفین تعریف کرده‌ایم، افتخار و عظمت بسیج چنان عظیم است که امام راحل خود را یک بسیجی می‌دانستند و رهبر معظم انقلاب نیز در توصیف بسیج، آن را پاره تن مردم معرفی می‌کنند.

سردار فدا با بیان اینکه بسیجی صرفاً یک نیروی نظامی نیست، بلکه در ابعاد مختلف و در عرصه متعدد خدمت، نقش‌آفرینی می‌کند، گفت: از ۲۳ هزار شهید استان اصفهان ۱۶ هزار نفر بسیجی بودند و این تاکید بر نقش آفرینی بسیج است.

وی افزود: امسال به مناسبت هفته بسیج ۱۵۷۱ ویژه برنامه در سطح استان اصفهان اجرا می‌شود که اولین برنامه فردا با حضور رئیس سازمان بسیج در مجموعه دادگستری استان برگزار می‌شود؛ رزمایش جهادگران فاطمی با حضور ۱۲۰ گروه جهادی در شهرستان نجف آباد جهت اقدامات عام‌المنفعه به نیت شهید حججی نیز از دیگر برنامه‌های هفته بسیج است.

پخش مستند هفت قسمتی با نام «از جنس مردم» در هفته بسیج

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان تصریح کرد: باتوجه به قیر اختصاص داده شده به سپاه پاسداران، بسیج آسفالت معابر و جاده‌های منتهی به گلستان‌های شهدای سراسر استان اقدام می‌کند، دیدار اقشار مختلف مردم اصفهان با رهبر معظم انقلاب، رکاب‌زنی ۳۷۰ دوچرخه‌سوار بسیجی از میدان امام (ره) تا گلستان شهدا، برگزاری مراسم‌های مختلف جهاد تبیین دانشجویی و اختراعات علمی از دیگر برنامه‌های هفته بسیج است.

وی گفت: راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی به صورت ویژه در هفته بسیج به تعداد پنج هزار عدد نیروگاه خورشیدی عمدتاً در مناطقی از استان که مردم با مشکل تأمین معیشت مواجه هستند، افتتاح چهار پروژه آبرسانی در شهرستان‌های نائین سمیرم و فریدون‌شهر، گردهمایی بزرگ بسیجیان در تاریخ دوم آذر، گرامیداشت ملی و بین‌المللی شهید نواب در سوم آذر، گردهمایی بسیجیان در مرکز استان با عنوان پیشگامان رهایی با حضور خانواده شهید آرمان علی‌وردی، همایش اقتدار بسیجیان در پنجم آذر و برگزاری سه سیره نمایشگاه‌ای خاص از دیگر ویژه برنامه‌های هفته بسیج دانست.

سردار فدا، پخش مستند هفت قسمتی با نام «از جنس مردم» از شبکه اصفهان، رونمایی از سایت سازمان بسیج هنرمندان و برگزاری همایش دختران حاج قاسم، مشارکت گروه‌های سرود دانش آموزی و اجرا در مکان‌های عمومی شهر و رزمایش گردان‌های سایبری با کلیدواژه بسیج مردمی را از دیگر برنامه‌های طراحی شده در هفته بسیج اعلام کرد و گفت: بسیج تشکیلات انقلاب اسلامی است و برای برداشتن موانع پیشرفت از پیش پای انقلاب و نظام و دولت‌ها همواره آماده است.

وی در توضیح و توصیف ارزش خدمت و فداکاری بسیج و بسیجیان، اظهار کرد: برای درک این مهم باید به زمانی بازگردیم که نیروهای بسیجی داوطلبانه در اوج شیوع کرونا که همگی از فوت‌شدگان کرونا فرار می‌کردند، جانفشانانه در عرصه خدمت حاضر شدند، البته بسیجیانی داریم که در دوران دفاع مقدس، جنگ را اداره کردند و امروز در لباس پیشکسوتان حاضر هستند.

کد خبر 619846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.