نروژ میزبان بزرگ‌ترین مزرعه بادی شناور جهان

مدیران نروژ از تولید موفقیت‌آمیز انرژی تجدیدپذیر از بزرگ‌ترین مزرعه بادی شناور جهان در کشور خبر دادند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کمپانی انرژی استات اویل در نروژ اعلام کرد که هفته گذشته اولین توربین بادی در مزرعه بادی شناور Hywind Tampen به‌طور موفقیت‌آمیز انرژی تجدیدپذیر تولید کرد. این مزرعه نه‌تنها بسیار سبز خواهد بود، بلکه الکتریسیته مورد نیاز برای میدان‌های نفتی اسنور (Snorre) و گولفاکس را که در دریای شمال نروژ قرار دارد، تأمین خواهد کرد.

کمپانی انرژی استات اویل پیش از این نیز اقدامات زیادی در زمینه تولید نیروی تجدیدپذیر در صنعت گاز و نفت انجام داده است که همگی موفقیت‌آمیز بوده، با این حال پروژه نروژ در نوع خود منحصربه‌فرد است زیرا بیشترین انرژی تجدیدپذیر را برای منابع گازی و نفتی تأمین می‌کند و از این طریق، انتشار کربن ناشی از سوخت را به حداقل می‌رساند و در نهایت، برای بهبود کیفیت هوا و افزایش پایداری نروژ بسیار مؤثر خواهد بود.

نروژ میزبان بزرگ‌ترین مزرعه بادی شناور جهان

بزرگ‌ترین مزرعه بادی شناور جهان در حدود ۸۷ مایلی ساحل نروژ قرار دارد و کمپانی استات اویل از دسترسی به هفت توربین بادی مزرعه Hywind Tampen تا پایان سال خبر داده است. مدیران این کمپانی در نظر دارند به نصب چهار دوربین دیگر با ظرفیت کلی ۸۸ مگاوات در سال ۲۰۲۳ بپردازند تا از این طریق، انرژی تجدیدپذیر بیشتری تولید کنند.

پیش‌بینی شده است که این توربین‌ها ۳۵ درصد از الکتریسیته مورد نیاز میدان‌های نفتی و گازی اسنور و گولفاکس را تأمین کند که این امر به سهم خود کاهش ۲۰۰ هزار تن دی‌اکسیدکربن در هر سال را به دنبال خواهد داشت.

طراحان بزرگ‌ترین مزرعه انرژی بادی شناور جهان، از پایان پروژه تا اواخر سال ۲۰۲۲ خبر داده بودند، با این حال تحقیقاتی که در مورد کیفیت فلز چهار توربین نهایی انجام شد، نصب آن‌ها را به سال بعد یعنی اوایل فصل بهار ۲۰۲۳ موکول کرد و تنها هفت توربین بادی در این منطقه نصب شد که اولین توربین تولید انرژی تجدیدپذیر خود را در هفته گذشته آغاز کرد.

نروژ میزبان بزرگ‌ترین مزرعه بادی شناور جهان

کد خبر 619843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.