مانور زلزله در ۲۰ مدرسه استان زنجان برگزار می‌شود

مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: با توجه به آموزش‌هایی که جمعیت هلال احمر برای آحاد مردم و دانش آموزان در مدارس ارائه می‌دهد، هشتم آذرماه امسال مانور زلزله در ۲۰ مدرسه استان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفی‌الله کرامتی امروز _چهارشنبه بیست‌وپنجم آبان‌ماه _ در مانور دور میزی وقوع برف و کولاک در جاده که با هدف لزوم آمادگی پاسخگویی سریع و مناسب به حوادث غیرمترقبه با حضور دستگاه‌های عضو مدیریت بحران برگزار شد، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان برای ارائه آموزش به هموطنان و ارتقای تاب‌آوری در تلاش است و در این خصوص اقدامات قابل توجهی در استان انجام شده است.

وی تصریح کرد: زلزله سال‌های اخیر در مقایسه با زلزله‌های سال‌های گذشته با قدرت مشابه نشان می‌دهد که خسارت جانی و مالی کاهش یافته است و این مهم بیانگر ارتقای آگاهی مردم و از طرفی توسعه ساخت‌وساز مسکن روستایی است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان با بیان اینکه ارتقای آگاهی مردم موجب شده است زلزله‌های بعدی کمترین چالش و مشکل را برای امدادگران رقم بزند، افزود: با توجه به آموزش‌هایی که جمعیت هلال احمر برای آحاد مردم و دانش آموزان در مدارس ارائه می‌دهد، هشتم آذرماه امسال مانور زلزله در ۲۰ مدرسه استان برگزار خواهد شد، البته مانورهای دور میزی و عملیاتی تأثیر مثبتی در ارتقای آگاهی مدیران و مسئولان خواهد داشت.

سیدقاسم موسوی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز در حاشیه برگزاری این مانور، اظهار کرد: با توجه به اینکه مسیرهای مواصلاتی استان زنجان کوهستانی و برف‌گیر است، در فصل زمستان با احتمال وقوع کولاک شدید و مسدودی در جاده‌ها، نیازمند تمرین مانور دور میزی این حوادث هستیم.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی دخیل در مدیریت بحران استان به نحو مطلوبی تعامل و همکاری در امدادرسانی دارند، اما ممکن است گاهی حوادثی اتفاق بیفتد که تاکنون تجربه آن را نداشته‌ایم و بر همین اساس نیازمند هم افزایی بیشتر بین دستگاهی هستیم که در کنار این مهم باید تمرین مانورهای دور میزی نیز جدی گرفته شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان تصریح کرد: در مانورهای دور میزی هماهنگی و تعامل و رسیدن به ادبیات مشترک بیشتر محقق می‌شود که کدام دستگاه اجرایی در کدام لحظه و حادثه می‌تواند کمک کننده در امر امدادرسانی و پاسخگویی به حادثه باشد.

وی با بیان اینکه باید نحوه امدادرسانی و هماهنگی بین دستگاهی بیشتر تمرین شود تا تصمیم گیری در لحظه به نحو مطلوب و در کمترین زمان ممکن برای امدادرسانی محقق شود، گفت: مانورهای دور میزی باید در سطح گسترده‌تر استانی و با حضور استاندار و تمام اعضای دستگاه‌های عضو مدیریت بحران برگزار شود.

کد خبر 619831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.