خانه محیط زیست افتتاح شد/نصب ۱۰ سطل زباله دوقلو در سطح شهر

شهردار گلشهر با اشاره به افتتاح خانه محیط‌زیست شهر، گفت: شهرداری در راستای ترویج فرهنگ تفکیک زباله در میان شهروندان، ۱۰ سطل زباله در نقاط مختلف شهر نصب می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی امروز _چهارشنبه بیست‌وپنجم آبان‌ماه_ در مراسم افتتاح خانه محیط زیست گلشهر، اظهار کرد: تشکل‌های مردم نهاد در حوزه محیط زیست یک سرمایه اجتماعی ارزشمند است و وظیفه شهرداری، شورای اسلامی شهر و مسئولان شهرستان کمک به آنان در راستای حفظ محیط زیست است؛ لذا هدف مدیریت شهری گلشهر مردمی‌سازی حفظ محیط زیست شهر است.

وی افزود: تقویت رویکرد اجتماعی، هم‌افزایی ظرفیت‌های دولتی، فرهنگی و مردمی و نهادینه‌سازی رفتارهای شهروندی در حوزه محیط زیست از دیگر اهداف است که باید در خانه محیط زیست گلشهر عملیاتی شود.

شهردار گلشهر خاطرنشان کرد: تأسیس خانه‌های محیط زیست رویکرد بسیار خوبی است؛ پس از ابلاغیه اداره کل محیط زیست استان به شهرستان‌ها مبنی بر تأسیس خانه محیط زیست، شهرداری گلشهر در این حوزه پیش قدم شد و اکنون شاهد افتتاح خانه محیط زیست شهر هستیم.

محمودی تصریح کرد: فعالیت خانه محیط زیست باید در حوزه آموزش، فعالیت مشترک دولتی و مردمی، حفظ تنوع زیست‌محیطی، اطفای حریق، پسماند و بازیافت و معیشت پایدار باشد و در خانه محیط زیست گلشهر این الزامات مهیا شده است.

وی ادامه داد: با توجه به استعداد شهروندان و دانش‌آموزان یقین دارم خانه محیط زیست گلشهر در سطح استان حرفی برای گفتن خواهد داشت.

شهردار گلشهر اضافه کرد: در راستای ترویج فرهنگ تفکیک زباله در میان شهروندان، ۱۰ سطل زباله دو قلو مخصوص زباله تر و خشک به زودی در نقاط مختلف شهر نصب می‌شود و نصب این سطل‌های زباله در سطح شهر ادامه خواهد داشت.

محمودی گفت: توسعه پایدار شهری منوط به حفظ محیط زیست است؛ امروزه یکی از اهداف کشورهای پیشرفته در جذب نخبگان استفاده از ظرفیت آنان در حفظ محیط زیست کشورشان است.

آموزش نه به استفاده از پلاستیک در مدارس

در ادامه روح‌الله نیکبخت، رئیس شورای اسلامی گلشهر تاکید کرد: بحث اقتصادی شدن خانه محیط زیست مهم است، اگر مردم تفکیک زباله در مبدا را انجام دهند، زباله‌های تر به چرخه تولید باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه استفاده از پلاستیک و رهاسازی آن در طبیعت بزرگترین خیانت به محیط زیست است، اظهار کرد: آموزش تفکیک زباله در مدارس باید از پایه‌های ابتدایی آغاز شود تا استفاده از پلاستیک در مغازه‌ها و فروشگاه به صفر برسد.

کد خبر 619826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.