ضرورت توجه به علائم راهنمایی و رانندگی برای کاهش حوادث ترافیکی

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در بیشتر علائم به جای کلمات از تصاویر استفاده می‌کنند تا درک آن‌ها آسان باشد، به همین دلیل مهم است که بدانیم هر تصویر چه موردی را نشان می‌دهد تا از آن‌ها در زمان رانندگی استفاده کنیم.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه علائم راهنمایی و رانندگی اطلاعات ارزشمندی را در اختیار رانندگان و سایر کاربران ترافیک قرار می‌دهد، اظهار کرد: این علائم قوانینی را نشان می‌دهد که به برقراری ارتباط با سایران، حفظ نظم و کاهش حوادث کمک می‌کند، بنابراین غفلت از آن‌ها می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

وی ادامه داد: در بیشتر علائم به جای کلمات از تصاویر استفاده می‌کنند تا درک آن‌ها آسان باشد، به همین دلیل مهم است که بدانیم هر تصویر چه موردی را نشان می‌دهد تا از آن‌ها در زمان رانندگی استفاده کنیم.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: علائم راهنمایی و رانندگی با اشکال و رنگ‌های مختلف ارائه شده است و هریک معنای خاصی دارند، این علائم در چهار گروه اصلی از جمله تابلوهای انتظامی که به طور معمول به شکل دایره و قرمز رنگ هستند و ممنوعیت انجام کاری را می‌رسانند، نشان داده شده است.

وی اضافه کرد: همچنین تابلوهای اخطاری که به رنگ زرد و به شکل مثلث بوده و خطر پیش‌رو را هشدار می‌دهند، تابلوهای اخباری که به رانندگان از شرایط راه آگاهی می‌دهند و تابلوهای محلی که مرز و جهت جاده‌ها را مشخص می‌کند، طبقه‌بندی شده است.

کد خبر 619819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.