تغییر قانون جمع‌آوری زباله‌ها در راونا

شورای شهر راونا، یکی از شهرهای منطقه امیلیا-رومانیا در ایتالیا، در حال بررسی و تغییر قوانین جمع‌آوری زباله‌های شهری است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر راونا (Ravenna) در حال جست‌وجوی راهکارهایی برای ایجاد تغییرات لازم در قوانین شهر است تا ساکنان را ملزم کند زباله‌های شهری خود را در محدوده‌ای مشخص و دورتر از درب منازل مسکونی قرار دهند.

یکی از اعضای شورای شهر ماه‌ها پیش تقاضا کرد قانونی اتخاذ شود که قرار دادن زباله در مقابل خانه‌ها را ممنوع می‌کند. این درخواست در آن زمان مورد توجه قرار نگرفت اما چندی پیش کمیته ایمنی و بهداشت عمومی شهر به بررسی قوانین شهر در مورد سطل‌های زباله پرداخت و اعلام کرد ساکنان راونا باید از این پس زباله‌های خود را در سطل‌های دربسته‌ای که از شیوع بوی ناخوشایند به فضای بیرونی جلوگیری می‌کند، در بیشترین فاصله ممکن از خانه‌های مسکونی هر خیابان قرار دهند؛ چراکه شرایط پیشین با ایجاد منظره زشتی از انباشته شدن زباله‌ها در پشت در منازل، کثیف شدن چهره شهر و افزایش خطر برای سلامت عمومی ساکنان همراه بود.

مسئول بخش مراقبت از اموال شهر در شورا گفت که برای اجرای این قانون هنوز قدرت کافی در اختیار شورای شهر راونا نیست که این امر اجرای آن را بسیار دشوار می‌کند، با این حال شورا برای پیروی نکردن از آن جریمه ۲۵۰ دلاری در نظر گرفته است.

نگاهی به قانون جمع‌آوری زباله‌ها در راونا

شورای شهر خاطرنشان کرد که هدف از تعیین این میزان جریمه خالی کردن جیب مردم نیست و با این اقدام تنها می‌خواهد از رعایت قانون جدید توسط شهروندان اطمینان حاصل کند. این نهاد همچنین اعلام کرد که در حال حاضر بیشتر از محل قرار دادن سطل‌های زباله، شورای شهر نگران مقاومت ساکنان در برابر قانون جدید است.

شورای شهر راونا هماهنگی‌های لازم را در برنامه جمع‌آوری مستقل زباله‌ها در شهر به‌انجام رسانده است و در نظر دارد با قرار دادن اطلاعیه‌ای در وب‌سایت شهر یا چاپ آن روی قبوض آب به ساکنان اطلاع دهد شهر در حال بررسی قوانین مربوط به جمع‌آوری زباله و اعمال تغییرات در آن است و تصمیم دارد در همین اطلاعیه‌ها از ساکنان بخواهد زباله‌های تولیدی خود را محدود کنند.

کد خبر 619799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.