قهرمانان گمنام را با زبان فرهنگ و هنر به نسل جدید معرفی می‌کنیم

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امروز نوجوانان و جوانان ما قهرمان‌های گمنامی دارند و این ارتباط بین نسلی و آگاهی‌بخش نسبت به داشته‌ها و دستاوردهای عظیم با هیچ زبانی بهتر از هنر و فرهنگ ایران نمی‌تواند به مخاطب منتقل شود، از این‌رو قهرمانان گمنام را با این زبان به نسل جدید معرفی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _چهارشنبه بیست‌وپنجم آبان‌ماه‌_ در آئین افتتاح گالری گذر متروی اصفهان در ایستگاه امام حسین (ع) به مناسبت «روز اصفهان»، اظهار کرد: امروز یک روز به یاد ماندنی برای ما و همه نسل‌ها و یک سند روشن از پیشتازی اصفهان در تمام عرصه‌ها از جمله صنعت، ورزش و هنر تا دفاع از مرزهای عقیدتی و جغرافیایی ایران است.

وی افزود: روز ۲۵ آبان‌ماه یادآور تشییع ۳۷۰ شهید از ۱۲۵۰ شهید اصفهانی عملیات محروم در یک روز در میدان امام خمینی (ره) است که همزمان در همان روز گردان‌های جدیدی از اصفهان برای ادامه راه شهدای عملیات محرم اعزام شدند که بزرگی و اعتلای مردم این دیار شهیدپرور و هنردوست توسط هنرمندان چیره‌دست اصفهانی به تصویر کشیده شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با ابراز خرسندی از ظرفیت جدیدی که در فضاهای عمومی به ویژه فضای مترو به وجود آمده است، خاطرنشان کرد: به دلیل حجم تعاملات اجتماعی و ترددها و استفاده از زبان گویای هنر و فرهنگ به‌خوبی می‌توانیم مسیری که از گذشته تاکنون در این دیار فرهنگی و شهیدپرور سپری شده است را تصویرسازی کنیم.

وی تصریح کرد: امروز نوجوانان و جوانان ما قهرمان‌های گمنامی دارند؛ آنهایی که در راه دفاع از میهن پر کشیدند و آنهایی که امروز در بین مردم در شرکت مترو، آتش‌نشانی و سایر دسته‌های مختلف با گمنامی در قله‌های اعتقاد، علم و خدمت‌رسانی فعالیت می‌کنند که این ارتباط بین نسلی و آگاهی‌بخش نسبت به داشته‌ها و دستاوردهای عظیم با هیچ زبانی بهتر از هنر و فرهنگ ایران، نمی‌تواند به مخاطب منتقل شود.

صالحی گفت: در این راستا از همکاران در سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اصفهان، مسئولان شرکت مترو که پیشتاز این اقدام شدند و هنرمندان متعهد و توانمندی که دغدغه‌های مردم را به رشته تصویر درآوردند، تشکر می‌کنم زیرا این طرح باعث می‌شود قهرمانان ملی کشور در معرض دید نسل جدید که تجربه حضور در سال‌های دفاع‌مقدس، ایام انقلاب و حتی روزهای بعد از آن را ندارند، قرار گیرد.

وی ضمن قدردانی از حضور حسین علوی، رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی مشهد در آئین افتتاح گالری گذر متروی اصفهان، گفت: امیدواریم بتوانیم به یمن حضور و همراهی ارزشمند وی در این روز که مزین به نام اصفهان است، پیوندهای فرهنگی هنری بین اصفهان و مشهد را قوی‌تر و غنی‌تر کنیم تا محصولات جوان‌پسندتر به مردم ایران ارائه دهیم.

کد خبر 619770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.