پارلمان شهرهای جهان در هفته‌ای که گذشت

راه‌اندازی کتابخانه جدید تاونزویل تا سال آینده، تصویب بودجه ساخت مرکز سالمندان در نیوتن، حذف هزینه پوشش پارکینگ در لاتروب استرالیا، قانون جدید نیویورک برای دوچرخه‌های برقی و شورای شهر ممفیس در ممیزی کمک‌های مالی، عناوین مهم بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر تاونزویل (townsville)، شهری در ساحل شمال شرقی کوئینزلند استرالیا، پس از مشاوره گسترده در مورد انواع فعالیت‌ها، خدمات و عملکردهایی که یک جامعه تمایل دارد در کتابخانه محلی خود از آن‌ها برخوردار باشد، در حال طراحی و ساخت یک فضای جدید و متناسب با اهداف جامعه خود در ریوروی (یکی از هیجان‌انگیزترین مقاصد گردشگری تاونزویل) است.

شورا خاطرنشان کرد که کتابخانه جدید طبق برنامه در حال پیشرفت است و با آغاز عملیات انتقال کتاب‌ها و خدمات کتابخانه قدیمی تورینگوا (Thuringowa) به این فضای جدید از ماه آینده، کتابخانه ریوروی تا اوایل سال آینده افتتاح خواهد شد.

شورای شهر تأکید کرد که این نهاد پیش از طراحی و ساخت فضای جدید، مشاوره اجتماعی قابل‌توجهی انجام داده است تا اطمینان حاصل کند کتابخانه جدید نیازهای مردم محلی و کاربران فعال کتابخانه را برآورده خواهد کرد که این مشاوره شامل نظرسنجی‌های عمومی و پرسش از گروه‌های متمرکز بود و موضوعاتی هم‌چون نیاز به فضاهای سفارشی برای ملاقات، استودیوهای ضبط و حرکت به‌سمت تسهیل تجربه کتابخانه دیجیتال را در بر داشت.

نیوتن؛ تصویب بودجه ساخت مرکز سالمندان

شورای شهر نیوتن، شهری واقع در ایالت ماساچوست آمریکا، پس از گذشت چهار سال و تشکیل بیش از ۳۰۰ جلسه اجتماعی، درنهایت بودجه کامل مرکز پیشنهادی شهری برای زندگی فعال یا نیوکال (NewCAL) را تصویب کرد. طی رأی‌گیری برای تصویب نهایی این بودجه، ۲۰ نفر از اعضای شورای شهر نیوتن به تخصیص بودجه لازم رأی مثبت دادند، سه نفر برای رأی‌دهی غایب بودند و یک نفر با آن مخالفت کرد که در نهایت شرایط به نفع تصویب بودجه بود. این بودجه مصوب در کل برابر با ۱۹.۵ میلیون دلار است.

شهردار نیوتن اندکی پس از پایان رأی‌گیری شورای شهر اعلام کرد که عملیات ساخت‌وساز قرار است در اوایل سال ۲۰۲۳ آغاز شود و توضیح داد: «تصمیم شورا به ما اجازه می‌دهد تا با سرعت و دقت به جلو برویم تا یک مرکز استثنایی جدید با برنامه‌ها و خدمات ویژه برای ساکنان مسن‌تر شهر و کل جامعه ایجاد کنیم که فعالیت خود را از سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد کرد و برای نسل‌های آینده به یادگار خواهد ماند.»

شهردار نیوتن همچنین تأکید کرد که مرکز پیشنهادی سالمندان شهر که در حال حاضر «نیوکال» نامیده می‌شود نیازمند نامی مناسب است و از شهروندان خواست اسامی پیشنهادی خود را برای این مرکز مهم شهری که قرار است مکانی برای آموزش تعداد زیادی از افراد برای ورزش کردن، آواز خواندن، تغذیه صحیح، خلق ایده، ارائه خدمات، ایجاد جوامع کوچک و همکاری با یکدیگر باشد، به شورای شهر ارائه دهند. شورای شهر نیوتن خاطرنشان کرد که پروژه مذکور همچنان نیازمند کمک‌های مالی است.

لاتروب؛ حذف هزینه پوشش پارکینگ

شورای شهر لاتروب در راستای برنامه‌ریزی طرح‌های کاربردی برای مشاغل کوچک واجد شرایط، طی دو سال آینده از دریافت هزینه‌های پوشش پارکینگ از منطقه تجاری مرکزی «ترارالگون» شهر چشم‌پوشی می‌کند.

پوشش پارکینگ طرحی است که به‌دنبال طرح «برنامه‌ریزی برای لاتروب»، در آوریل سال ۲۰۱۶ معرفی شد و زمین‌هایی را که مشمول الزامات خاص پارکینگ است شناسایی و برای آن‌ها نرخ‌های پارکینگ و هزینه‌های کمکی نقدی تعیین می‌کند تا اطمینان حاصل شود چنانچه متقاضیان مجوز برنامه‌ریزی نتوانند الزامات پارکینگ خودروی خود را برآورده کنند، ملزم به پرداخت پول نقد باشند.

پوشش پارکینگ مکانیزمی است که شورای شهر لاتروب برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و پس‌انداز آن در «صندوق پارکینگ خودرو» در راستای ایجاد جایگزین برای پارکینگ‌های خودرو در ترارالگون تعبیه کرده است. شورا از این وجوه برای بهبود پارکینگ در مرکز شهر از طریق بهبود امکانات موجود یا ایجاد امکانات جدید استفاده و تضمین می‌کند که این هزینه‌ها به‌طور عادلانه میان پرداخت‌کنندگان نرخ پارکینگ و صاحبان مشاغل در ترارالگون تقسیم شود.

شورا در تصمیم خود برای تعیین این معافیت دو ساله، نتایج مثبتی را برای مشاغل کوچک محلی در نظر گرفت و اعلام کرد که این معافیت برای برنامه‌های مجوز برنامه‌ریزی کسب‌وکارهای کوچک واجد شرایط با کمتر از ۱۰ کارمند تمام وقت یا با حقوق سالانه کمتر از ۱۰ میلیون دلار اعمال می‌شود.

نیویورک؛ قانون جدید برای دوچرخه‌های برقی

شورای شهر نیویورک پس از دریافت گزارش ۲۰۰ آتش‌سوزی باتری‌های لیتیوم‌یونی که تنها در سال جاری جان شش نفر را گرفت و بیش از ۱۳۰ نفر را مجروح کرد، قانون جدیدی را در مورد ایمنی دوچرخه‌های برقی و باتری‌های لیتیوم‌یونی در برابر آتش‌سوزی ارائه کرد که خطرات موجود را از بین می‌برد و فروش باتری‌های ذخیره‌سازی خاصی را متوقف می‌کند.

شورا اعلام کرد که قانون جدید مراکز آتش‌نشانی نیویورک را به ایجاد یک کمپین اطلاعاتی برای آموزش مردم در مورد خطرات آتش‌سوزی، ترویج اقدامات ایمنی برای به‌حداقل‌رساندن خطر آتش‌سوزی مرتبط با وسایل حرکتی برقی و ارائه اطلاعات ایمنی به کارگران تحویل‌دهنده این وسایل به مشتریان در مورد نحوه مراقبت صحیح از دوچرخه‌های برقی ملزم می‌کند.

شورا تصریح کرد که این قانون شامل ممنوعیت فروش و مونتاژ باتری‌های لیتیوم‌یونی دست دوم نیز می‌شود و نظارت بر فروش باتری‌های ذخیره‌سازی نو را در دستور کار این نهاد قرار می‌دهد. این امر باعث می‌شود که فروش این باتری‌ها مستلزم تأیید یک آزمایشگاه معتبر باشد که از پیش سوابق درخشانی در زمینه‌های مرتبط از جمله آزمایش موفق باتری‌های مورد نظر داشته باشد.

ممفیس؛ شورای شهر در ممیزی کمک‌های مالی

شورای شهر ممفیس در نظر دارد با استخدام یک حسابرس مستقل برنامه کمک‌های مالی و چگونگی هزینه‌کرد وجوه خود را طی سه سال مالی گذشته بررسی کند. دلیل این اقدام شورای شهر این است که هزینه‌های شورای شهر ممفیس در هر سال مالی همواره بین دو تا ۲.۵ میلیون دلار بوده است که هر عضو شورا به‌طور معمول در حدود یک‌سیزدهم از این بودجه را به‌عنوان حمایت سیاسی به سازمان‌های غیرانتفاعی محلی اختصاص می‌دهد، اما هزینه مذکور برای سال جاری سه میلیون دلار بوده است که در بخشی از آن شبهه وجود دارد زیرا یکی از اعضای شورا هزاران دلار کمک مالی شورای شهر را در اختیار مؤسسه غیرانتفاعی «جوامع در مدارس» منصوب به همسر خود قرار داده است. این عضو شورای شهر در پاییز گذشته نیز به طرح اختصاص ۵۰۰ هزار دلار از وجوه برنامه «طرح نجات فدرال آمریکا» به مؤسسه مذکور رأی مثبت داده بود.

وکیل شورای شهر اعلام کرد که بنا بر فرمان اخلاقی شهر و طبق قانون افشای منافع شخصی، هر عضو شورا وظیفه دارد پیش از رأی‌دهی در هر زمینه موضع خود را مشخص کند و هرگونه منفعت یا موقعیت شخصی که می‌تواند بر رأی وی تأثیر بگذارد را افشا یا از رأی دادن برای آن پرهیز کند، حال آن‌که این عضو از چنین اقدامی خودداری کرده است و باید برای پاسخ‌گویی در این زمینه در مقابل سازمان اسناد شهری ممفیس قرار بگیرد. وی خاطرنشان کرد که خودداری این عضو از افشاگری می‌تواند نشان‌دهنده تضاد منافع باشد و این امر را بسته به واقعیت‌ها و شرایط معرفی کرد.

کد خبر 619752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.