انعقاد بیش از ۴ میلیارد تومان تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در اراک

رئیس کمیسیون اقتصادی، املاک، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اراک گفت: با گذشت حدود ۲۰ روز از برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این کلان‌شهر، بیش از چهار میلیارد تومان تفاهم‌نامه امضا شده است.

حامد آجرلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با استقبال خوب شرکت‌هایی که از پروژه‌های شهر اراک بازدید داشتند، بیش از چهار میلیارد تومان تفاهم‌نامه برای اجرای پروژه‌های مشارکتی امضا شده است که پس از بررسی شرایط به عقد قرارداد منجر خواهد شد.

وی افزود: بعضی از پروژه‌های اراک گره‌های اداری داشت که برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری باعث شد مسئولان متوجه ظرفیت‌های ویژه این شهر در حوزه سرمایه‌گذاری شوند و نگاه سنتی خود به کسب درآمد در مدیریت شهری را تغییر دهند و با تعاملی که دارند در راستای جذب سرمایه‌گذار در شهر گام بردارند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، املاک، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی کلان‌شهر اراک با بیان اینکه علاوه بر شهرداری دیگر نهادها و دستگاه‌های شهر و استان نیز از برگزاری این همایش بهره‌مند شدند، خاطرنشان کرد: به دنبال برگزاری این همایش، ارتباط خوبی بین سرمایه‌گذاران و صنعتگران اراک برقرار شد، حدود ۱۰ نفر از سفرای کشورهای خارجی شاخص در حوزه تولید محصولات کشاورزی در همایش حضور یافتند و بازدید این افراد از صنایع شهر در آینده آورده خوبی برای صنعت شهر به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: پس از برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری، دبیرخانه دائمی آن در این شهر نیز ایجاد شد که با این اتفاق امکان ارتباط گرفتن سرمایه‌گذاران با دبیرخانه این همایش فراهم شده است. در همین راستا چندین سرمایه‌گذار در ارتباط با دبیرخانه از پروژه‌های مختلف شهر بازدید داشتند و برای سرمایه‌گذاری در اراک اعلام آمادگی کردند.

آجرلو با بیان اینکه در حال حاضر تفاهم‌نامه مربوط به پروژه‌های دره‌گردو، فوداستریت، باغ ایرانی، شهرک سلامت، بام اراک و پروژه شش هزار متری شهر صنعتی با سرمایه‌گذاران به امضا رسیده است، خاطرنشان کرد: به‌تازگی مدل واگذاری پروژه شش هزار متری شهر صنعتی مشخص شده است و در آستانه عقد قرارداد آن هستیم و پس از آن قرارداد دیگر پروژه‌ها نیز با لحاظ اولویت، به مرحله انعقاد خواهد رسید.

کد خبر 619684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.