۳۰ کیلومتر از پروژه فاضلاب شهر باقی مانده است

مسئول کمیسیون حفاری شهرداری سیرجان از اتمام پروژه‌ فاضلاب شهری تا یک سال آینده خبر داد و گفت: از ۳۳۰ کیلومتر شبکه فاضلاب، ۳۰ کیلومتر آن باقی مانده است.

مجید اباذرنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مجری حفاری‌های پروژه فاضلاب در سطح شهر سیرجان شرکت کاریز است و شهرداری تنها نقش نظارت بر پروژه را دارد، اما از نگاه شهروندان حفاری‌های معابر به عهده شهرداری است.

وی افزود: شبکه فاضلاب زیرساخت مهمی برای آینده شهر سیرجان است، اما آسایش و رفاه شهروندان در اولویت است.

مسئول کمیسیون حفاری شهرداری سیرجان خاطرنشان کرد: به دلیل رفت و آمد دانش‌آموزان، مجوز عملیات حفاری در کوچه‌های مدارس به پیمانکاران پروژه فاضلاب داده نمی‌شود، اما لازم است در بعضی مناطق عملیات حفاری انجام و امکان اتصال شبکه به نقاط دیگر فراهم شود.

اباذرنژاد تصریح کرد: این حفاری‌ها جزو روند پروژه فاضلاب شهری است که با اجرای طرح توسعه بیشتر شهر رقم می‌خورد، چراکه در آینده چاه‌های زیرزمینی کشش حجم زیاد فاضلاب را نخواهند داشت؛ لذا شهروندان باید در اجرای این پروژه صبور باشند.

وی با بیان اینکه صدور مجوزهای حفاری و نظارت عالیه از وظایف شهرداری در اجرای این پروژه است، تاکید کرد: عملیات عمرانی زمان‌بر است و چنانچه چندین نقطه در روند اجرای پروژه فاضلاب به صورت هم‌زمان حفاری شود، ترافیک شدیدی ایجاد می‌شود.

مسئول کمیسیون حفاری شهرداری سیرجان اضافه کرد: شهرداری براساس قرارداد با اداره آب و فاضلاب مجوز اولیه حفاری را صادر می‌کند و کار را طبق برنامه زمان‌بندی تحویل می‌گیرد.

اباذرنژاد ادامه داد: ترمیم ترانشه‌های سطح شهر براساس نمونه‌های آزمایشی از بستر و آسفالت انجام می‌شود، بعضی مواقع شهرداری آسفالت را تأیید نمی‌کند و مجری پروژه فاضلاب باید مشکلات را رفع کند.

وی گفت: نشست در بعضی نقاط شهر به دلیل متفاوت بودن خاک نرم قنات و چاه، بارندگی و نفوذ آب به بعضی کانال‌ها، اتفاق می‌افتد.

مسئول کمیسیون حفاری شهرداری سیرجان از اتمام پروژه فاضلاب شهری تا یک سال آینده خبر داد و افزود: از حدود ۳۳۰ کیلومتر شبکه فاضلاب، تقریباً ۳۰ کیلومتر آن باقی مانده است.

کد خبر 619640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.