۲۵ آبان، نماد دلدادگی و ایثار مردم اصفهان به انقلاب است/ فضاهای گفتمان‌سازی در خدمت انقلاب

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان حماسه ۲۵ آبان را برگ زرینی از حماسه‌آفرینی، ولایتمداری، ایثار و صبوری ملت ایران و مردم استان اصفهان در تاریخ انقلاب توصیف کرد و گفت: این روز نماد دلدادگی، ایثار و شدت علاقه‌مندی مردم اصفهان به انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی فوقی، صبح امروز _سه‌شنبه بیست‌وچهارم آبان‌ماه_ در نشست جمعی از مبلغان، مدیران و کارکنان تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان به مناسبت بیست‌وپنجم آبان‌ماه، روز حماسه و ایثار مردم اصفهان اظهار کرد: ۲۵ آبان سال ۱۳۶۱ روزی است که هرگز از ذهن‌ها زدوده نمی‌شود و مردم اصفهان بر این روز می‌بالند زیرا در این روز ۳۷۰ لاله خونین عملیات محرم، در میدان امام (ره) و خیابان‌های اطراف آن روی دستان مردم بدرقه شدند.

وی با اشاره به اهمیت این حماسه و ایثار مردم اصفهان اظهار کرد: تشییع باشکوه ۳۷۰ شهید در یک روز باعث شد مردم استان اصفهان با عزمی جزم‌تر در دفاع از اسلام و کشور خود ظاهر شوند همچنین این حماسه و ایثار آن‌چنان درخشان بود که امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را مصداق دیگری از سرافرازی در امتحانات الهی و مظهر غیرت و ایثار دانست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان این حماسه عظیم را برگ زرینی از حماسه‌آفرینی، ولایتمداری، ایثار و صبوری ملت ایران و مردم استان اصفهان در تاریخ انقلاب توصیف کرد و گفت: ۲۵ آبان، نماد دلدادگی، ایثار و علاقه‌مندی مردم اصفهان به انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به نقشه‌های دشمنان برای به منحرف کردن اندیشه و اعتقاد جوانان و نوجوانان و خدشه به ارزش‌های اسلامی و انقلابی، خاطرنشان کرد: دشمن از همه ابزارهای موجود برای به انحراف کشاندن اندیشه‌های جوانان استفاده می‌کند و با ایجاد جذابیت‌های ظاهری در میدانی که ما برای گفت‌وگو و تبلیغ انقلاب باز کرده‌ایم، بازی می‌کند.

لزوم میدان‌داری در عرصه بیان واقعیت

حجت‌الاسلام فوقی جهاد تبیین را مورد تاکید رهبر معظم انقلاب دانست و ادامه داد: باید خودمان در عرصه بیان واقعیت‌ها میدان‌داری کنیم و فرصت تحریف را از دشمن بگیریم، جهاد تبیین، استفاده همه‌جانبه از تمام فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود و قابل ایجاد برای تبیین فضای واقعی و دور از تحریف برای نسل جوان است.

وی درباره رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی در استان اصفهان گفت: امروز سازمان تبلیغات اسلامی نه تنها موظف به روشن کردن مسیر حرکت انقلاب اسلامی برای جوانان مذهبی و انقلابی است بلکه با رویکرد تحولی در تبلیغ، فراهم کردن فرصت برابر برای فهم دین، آرمان‌های انقلاب و اسلام برای نسل جوان را در دستور کار دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان ارتباط صمیمانه و مؤثر با نسل جدید را ضرورتی برای نجات جوانان از دام فرقه‌های انحرافی مانند بهائیت و وهابیت دانست و یادآور شد: رویکرد رفتاری ما در عرصه تبلیغ باید فهمیدن، گوش کردن و شنیدن حرف‌های جوانان و نوجوانان باشد، همچنین گفتمان‌سازی برای جوانان و نوجوانان یک ضرورت انکارناپذیر است و باید با تکرار و بارش اندیشه، فضاهای گفتمانی را تقویت کنیم.

وی رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی را مردمی کردن تبلیغ اعلام کرد و افزود: از مباحث آموزشی و فرصت تبلیغ توسط افرادی که در زمان‌های کوتاه می‌توانند مؤثر باشند مانند ورزشکاران، هنرمندان و اصناف باید به عنوان ظرفیت‌های ناب تبلیغی استفاده کنیم و در این زمینه ظرفیت‌سازی خواهیم کرد.

کمک فضاهای گفتمان‌سازی به انقلاب

حجت الاسلام فوقی با بیان اینکه رهبری معظم انقلاب طی سال‌های گذشته و در بیانیه‌ها و بیاناتشان مسیر و افق‌های پیش رو را برای ما روشن کرده‌اند، گفت: شاید افرادی ظاهر مذهبی نداشته باشند اما در فضاهای گفتمان‌سازی می‌توانند به کمک انقلاب اسلامی بیایند، بنابراین باید بتوانیم ارتباط خود را جدا از ظواهر افراد تعریف کنیم؛ این روزنه‌ای برای حرکت‌های تحولی خواهد بود.

وی یکی از مشکلات و مسائل حوزه تأثیرگذاری را بی‌توجهی به آموزش مسئولان و نیروهای مؤثر و ارزشمند دانست و تصریح کرد: در حوزه‌های مسئولیتی، معلمی و دیگر مناصب، به حرفه و تخصص افراد توجه نمی‌شود و قبل از ورود به یک منصب هیچ آموزشی به افراد داده نمی‌شود؛ البته کشور ما مردان و زنان تأثیرگذار فراوانی دارد که در حرفه و محدوده جذب خود تأثیرگذار بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به وجود دوستداران فراوان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دنیا، ادامه داد: لازم است انسان‌هایی مؤثر و با وجود در جامعه داشته باشیم که مؤثر و گرمابخش و باتوجه به محیط پیرامون خود باشند.

وی اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در استان اصفهان برای برداشتن بارهای زمین مانده در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، تبلیغی و به دور از نمایش تلاش می‌کند که یکی از مقدمات این عملیات، تغییر چیدمان انسان‌های مؤثر و فعال در سازمان تبلیغات اسلامی و افزایش کارایی است.

کد خبر 619547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.