چگونه یادگیری سئو سایت می‌تواند در بهبود رتبه تأثیرگذار باشد؟

سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یکی از بهترین روش‌های توسعه کسب و کار شما در فضای وب است.

این خبر به گزارش تیم "آیسان" نوشته شده است. همان طور که احتمالاً می‌دانید، سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یکی از بهترین روش‌های توسعه کسب و کار شما در فضای وب است. بعضی از صاحبان کسب و کارها که به ‌دنبال تجربه چالش‌های جدید هستند، سعی می‌کنند با یادگیری SEO از طریق شرکت در بهترین دوره سئو جامع و تخصصی، خودشان روی برندینگ و سئوی سایتشان کار کنند.

اما برخی دیگر از شرکت‌ها تمایل دارند سئوی سایت خود را به آژانس‌های تخصصی سئو و دیجیتال مارکتینگی واگذار کنند، چون زمان کافی یا دانش تخصصی در این زمینه ندارند.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به حوزه سئو علاقه دارند و ترجیح می‌دهند خودشان سئوی سایتشان را انجام دهند، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

در این مقاله قصد داریم درباره تأثیر یادگیری دانش سئو در بهبود رتبه سایت و سایر مزایای یادگیری این حوزه جذاب و پرطرفدار صحبت کنیم.

6 مزیت یادگیری سئو در ارتقا رتبه سایت

اگر دقت کرده باشید طی چند سال اخیر فضای وب به اولین محلی تبدیل شده که مردم برای رسیدن به پاسخ سؤالات یا خرید محصول و خدمات مورد نیاز خود به آن مراجعه می‌کنند؛ حتی چند قدم جلوتر از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام!

طبیعتاً این یک فرصت عالی برای برندینگ، جذب مشتریان جدید و بهبود درآمدزایی کسب و کارها و سئو مطمئن‌ترین ابزار برای استفاده از این فرصت استثنائی است.

یادگیری سئو از طریق منابعی همچون آموزش سئو رایگان دی ام روم (https://dmroom.co/seo-tutorial/) و اجرای آن روی سایت چندین مزیت مهم دارد که در ادامه توضیح می‌دهیم:

  1. به شناخته شدن برند شما کمک می‌کند

وقتی سئو و استفاده اصولی از تکنیک‌های آن را یاد می‌گیریم، اولین اتفاق مثبتی که برای وبسایت ما رخ می‌دهد، شناخته شدن برند ما در فضای وب است.

احتمالاً می‌دانید که یکی از تکنیک‌های برندینگ در سئو، معرفی وب‌سایت محصولات و خدمات برند ما در شبکه‌های اجتماعی یا همان سوشال سیگنال است. این‌کار کمک می‌کند که:

  • وبسایت ما از طریق کانال‌های مختلف به گروه‌های جدید مخاطبان معرفی شود
  • ترافیک ارگانیک و بازدید آنلاین سایت افزایش پیدا کند
  • از نظر گوگل محتوای سایت اعتبار بیشتری پیدا کند
  1. می‌تواند اعتماد مشتریان را جلب کند

در دوره های کامل سئو نظیر دوره کامل سئو دی ام روم می‌آموزیم که چطور با انتخاب طراحی زیبا، متفاوت و کاربرپسند، کسب و کار و برند خودمان را در یک ویترین جذاب برای کاربران نمایش دهیم.

این موضوع نقش مهمی در جلب اعتماد کاربران یا مشتریان بالقوه ما دارد. چون کاربر پس از ورود به سایت و بازدید از صفحه مورد نظرش، حتماً از بخش‌های مختلف سایت به‌ خصوص صفحه درباره ما، تماس با ما، وبلاگ، لینک شبکه‌های اجتماعی و... دیدن می‌کند.

محتوای این بخش‌ها اگر به ‌صورت اصولی طراحی و تدوین شده باشد، به ‌راحتی می‌تواند اعتماد کاربر تازه‌ وارد را جلب کرده و او را به ماندن و گشت و گذار بیشتر در سایت ترغیب کند.

هرچقدر کاربر مدت زمانی بیشتری در سایت بماند، نرخ تعامل سایت افزایش پیدا می‌کند و این موضوع نقش مثبتی در بهبود رتبه سایت خواهد داشت.

  1. کلیک‌ها و بازدیدهای ارگانیک سایت افزایش پیدا می‌کند

سئو تلفیقی از تکنیک‌های سفید و خاکستری است و یکی از ثمرات یادگیری اصولی آن، استفاده استراتژیک از این دو ابزار برای سبقت گرفتن از رقبا و دریافت کلیک‌ها و بازدیدهای طبیعی بیشتر است.

شاید در گذشته می‌شد با کمک این روش‌ها به ‌راحتی به رتبه 1 گوگل رسید و همان‌جا ماندگار شد، ولی بروزرسانی‌های اخیر گوگل نشا ‌می‌دهد که هرچقدر یک سایت کلیک و بازدید طبیعی بیشتری داشته باشد، از نظر کاربران بیشتر مورد توجه قرار گرفته و لایق رتبه بهتری است.

این خبر خوبی برای شماست و به این معناست که اگر هدف جستجوی کاربر را به‌ درستی شناسایی کنید و تمام تلاش خود را برای ارائه محتوای کاربرپسند و ایجاد تجربه کاربری متفاوت به کار بگیرید، بدون نیاز به صرف هزینه‌های بالای تبلیغات یا لینک سازی خارجی می‌توانید کلیک و بازدید طبیعی دریافت کنید.

این موضوع به ‌مرور زمان باعث افزایش اعتبار شما نزد گوگل، بالا رفتن CTR سایت و بهبود رتبه آن می‌شود.

چگونه یادگیری سئو سایت می‌تواند در بهبود رتبه تأثیرگذار باشد؟

  1. سئوی سایت براساس یک استراتژی سئو اصولی پیش می‌رود

افرادی که دانش سئو را در کلاس‌های معتبری مانند دوره جامع سئو Dmroom فرا می‌گیرند، در اولین قدم می‌آموزند که چطور با توجه به کسب و کار خود، رقبا و آنالیز شرایط موجود، بهترین استراتژی سئو را طراحی و تدوین کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه مطلوب برسند.

استراتژی سئوی اصولی خیلی سریع شما را در مسیر رشد، پیشرفت و سبقت گرفتن از رقبا قرار می‌دهد. وقتی کلمات کلیدی مهم یا به ‌اصطلاح Money Keyword کسب و کار خود را به ‌درستی شناسایی کنید، برای آن محتوایی تخصصی، یونیک و منطبق با نیاز کاربر تدوین کرده و در مناسب‌ترین بسترها منتشر کنید، به‌ راحتی می‌توانید در جایگاه‌های برتر گوگل قرار بگیرید.

  1. امور سئوی سایت مطابق با الگوریتم‌های گوگل اجرا می‌شود

همان طور که می‌دانید گوگل هر ساله صدها به‌روزرسانی مختلف را در سیستم و الگوریتم‌های خود اجرا می‌کند.

بعضی از این الگوریتم‌ها که متخصصین سئو آنها را با نام «آپدیت‌های هسته گوگل» می‌شناسند، می‌توانند سئوی سایت را تحت‌تأثیر قرار دهند.

اما اگر سئو را خیلی خوب و کامل یاد گرفته باشیم، دیگر لازم نیست نگران این بروزرسانی‌ها یا تأثیر منفی آنها در سئوی سایت باشیم، چون حتی اگر تغییری در رتبه‌های سایت ایجاد شود، کاملاً موقتی خواهد بود.

  1. تجربه کاربری سایت بهبود پیدا می‌کند

زمانی که تکنیک‌های سئو را به ‌درستی اجرا می‌کنید و روزبه‌روز جایگاه سایت شما در گوگل و سایر موتورهای جستجو بهتر می‌شود، به‌ مرور هر کاری که برای بهبود تجربه کاربری سایت لازم باشد را هم انجام می‌دهید.

این ‌کار به جلب رضایت کاربران و بهبود تجربه کاربری آنها از سایت، بالا رفتن نرخ CTR و بالا رفتن نرخ تعامل آن کمک می‌کند. بهبود تجربه کاربری دقیقاً مانند یک نیرو محرکه عمل می‌کند که:

  • سایت را برای کاربران جذاب‌تر و استفاده از آن را راحت‌تر و آسان‌تر می‌کند
  • باعث صرفه جویی در زمان و هزینه تبلیغات می‌شود
  • باعث بهبود و افزایش نرخ تبدیل سایت می‌شود

همراه با بهترین دوره سئو دی ام روم

امیدواریم توضیحاتی که تا این بخش از مطلب درباره تأثیر یادگیری سئو در بهبود رتبه سایت مطرح کردیم، برای شما مفید باشد.

اگر قصد دارید زمان و بودجه مالی خود را صرف یادگیری اصولی سئو کنید، پیشنهاد ما شرکت در دوره تخصصی سئو دی ام روم است. در این دوره جامع سئو که به صورت آنلاین یا حضوری توسط آکادمی دی ام روم ترتیب داده می‌شود، با نحوه تدوین استراتژی سئو، نحوه استفاده از انواع ابزارهای سئو برای بهبود رتبه سایت، چگونگی آنالیز وضعیت سایت برای رفع مشکلات و جدیدترین قوانین و مقررات گوگل و موتورهای جستجو آشنا می‌شویم.

آکادمی دیجیتال مارکتینگ دی ام روم، هر ساله این فرصت را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند که با صرف کمترین هزینه، دوره سئو را به‌ صورت صفر تا صد را با دی ام روم بیاموزند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با نشانی https://dmroom.co/online-seo-course/ مراجعه کنید.

کد خبر 619530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.