از تولید محتوای متنی تا بهبود تجربه کاربری سایت

محتوای متنی از اصلی‌ترین عناصر هر وب‌سایتی به شمار می‌رود. از این رو، جای تعجب نیست که اگر کیفیت محتوای سایت روی تجربه کاربری آن تاثیر بگذارد. از سوی دیگر، ربات‌های موتورهای جست و جو، ارزش زیادی برای سایت‌های مخاطب‌پسند که تجربه کاربری ایده‌آلی ارائه می‌دهند، قائل هستند.

با این تفاصیل، هر کسب و کاری باید برای تولید محتوای مخاطب‌پسند و آشنایی با نرم‌افزارهایی که در این راستا طراحی شده‌اند، تلاش کند. بدین ترتیب، در مدت زمانی کوتاه تولید محتوای متنی به فروش و سوددهی منجر می‌شود.

در این مطلب با ۳ راهکار ساده و کاربردی برای ارتقای تجربه کاربری محتوا آشنا خواهیم شد. در پایان نیز به معرفی یکی از موسسات معتبر در زمینه تولید محتوای متنی خواهیم پرداخت.

محتوای خود را با انتظارات کاربران هماهنگ کنید

کار نویسندگانی که مخاطب خود را در اولویت قرار نمی‌دهند، به طور پیش‌فرض تجربه کاربری ضعیفی را ایجاد خواهد کرد. حال این سوال پیش می‌آید که مخاطبان، چه انتظاری از محتوا دارند؟ چگونه می‌توان این انتظارات را برآورده کرد؟

روشن است که هدف تولید محتوای متنی، پاسخ‌دهی به سوالات مخاطبان و ارائه مطالب مفید و کاربردی است. در نتیجه یک نویسنده محتوا، باید تمام انرژی و دانش خود را در راستای این هدف متمرکز کند. بدین ترتیب، مخاطب با مطالعه محتوا به هدف و خواسته خود می‌رسد و به مخاطب همیشگی شما تبدیل می‌شود.

بررسی پرسونای مخاطب، اطلاعات خوبی را در خصوصِ مطالب مورد انتظار مخاطب، در اختیار شما قرار می‌دهد. نظرسنجی در شبکه‌های اجتماعی، راه خوبی برای بررسی پرسونای مخاطب است.

نتایج گوگل نیز اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد. به تصویر زیر دقت کنید.

از تولید محتوای متنی تا بهبود تجربه کاربری سایت

کافیست عبارت موردنظرتان را در گوگل جست و جو کنید. در اغلب موارد، سوالات و جست و جوهای متداول سایر کاربران به نمایش درمی‌آورند. بر اساس این اطلاعات، می‌توانید اطلاعات مفیدتری را در خدمات تولید محتوا بگنجانید.

قالب استاندارد محتوا را رعایت کنید

به طور کلی یک محتوای استاندارد دارای مقدمه، بدنه و جمع‌بندی است. بدین ترتیب، محتوا ظاهری سازمان‌یافته می‌گیرد و خوانش آن برای مخاطب آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌شود.

علاوه بر این، بخش‌های مختلف بدنه محتوا باید توسط زیرعنوان‌های مختلف به بخش‌های مجزا تفکیک شود. زیرعنوان‌های مختلف، به مخاطب کمک می‌کند تا با نگاهی کلی مطالب موردنیاز خود را پیدا و مطالعه کند. فراموش نکنید که اکثر مخاطبان زمان و حوصله کافی برای مطالعه کلمه به کلمه محتوا ندارند. بنابراین استفاده از این راهکار، کمک زیادی به مخاطب بی‌حوصله شما می‌کند!

افزودن عناصر بصری، راه دیگری برای افزایش جذابیت و بهبود تجربه کاربری محتوا است. بنابراین جست و جو تصاویر و حتی ویدیوهای جذاب و کاربردی را در برنامه تولید محتوای متنی خود قرار دهید. با رعایت این نکته، وب‌سایتی چندرسانه‌ای خواهید داشت و رتبه سئو بالاتری کسب خواهید کرد.

CTAها و عناصر اضافی و گیج‌کننده را از صفحه خود حذف کنید

CTAهای اضافی و گمراه‌کننده، حتی روی بهترین محتواها نیز تاثیر منفی می‌گذارند و باعث دور شدن مخاطب می‌شوند. تصور کنید که وارد صفحه‌ای شده‌اید و هر جا را نگاه می‌کنید، به کلیک روی چیزی دعوت می‌شوید. قطعا کلافه می‌شوید و به‌سرعت صفحه را ترک می‌کنید.

از تولید محتوای متنی تا بهبود تجربه کاربری سایت

موتور جست و جوی بینگ، برای شناسایی CTAهای اضافی، ابزاری رایگان به نام Clarity در اختیار شما قرار می‌دهد. نصب این برنامه بسیار آسان است. کافیست برنامه را از طریق فرایند احراز هویت گوگل به حساب Google Analytics خود متصل کنید. پس از نصب برنامه، بینگ ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد تا اطلاعات صفحه شما را جمع‌آوری و پردازش کند.

سپس کلیک‌هایی که هیچ نتیجه‌ای برای کاربران به همراه نداشتند، تحت عنوان “dead clicks” برای شما به نمایش گذاشته می‌شوند.

ترجمیک؛ معتبرترین سایت سفارش تولید محتوا در کشور

دیدیم که تولید محتوای مخاطب‌پسند، ریزه‌کاری‌ها و نکات زیادی دارد و کاری تخصصی به حساب می‌آید. از سوی دیگر، نوشتن مقالات سئوشده، کاربردی و یونیک به صرف زمان، تمرکز و انرژی کافی نیاز دارد. این در حالی است که اکثر صاحبان کسب و کارها زمان (و در اغلب موارد تخصص کافی) برای تولید محتوا را ندارند.

با این وجود برون‌سپاری پروژه‌های تولید محتوای متنی، بهترین و منطقی‌ترین گزینه ممکن است. با انتخاب این گزینه، یک نویسنده متخصص را به صورت دورکار استخدام می‌کنید و از کیفیت تولید محتوا آسوده‌خاطر خواهید بود. اگر شما هم به دنبال یک موسسه حرفه‌ای و معتبر برای برون‌سپاری پروژه‌های تولید محتوا هستید، ما ترجمیک را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

موسسه ترجمیک، به ارائه خدمات مختلف زبانی می‌پردازد و به طور تخصصی در زمینه تولید محتوای متنی نیز فعالیت می‌کند. خدمات تولید محتوای این موسسه در ۶ قالب مختلف شامل:

  • مقاله وبلاگی
  • ابرمحتوا
  • شعر و متون ادبی
  • شبکه‌های اجتماعی
  • کتابچه
  • ایمیل

انجام می‌شود. برای ثبت سفارش در این سایت سفارش تولید محتوا کلیک کنید.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد ثبت سفارش تولید محتوای متنی در ترجمیک

سفارش‌های اینترنتی همیشه با قدری نگرانی و عدم اطمینان همراه هستند. با این وجود ترجمیک تمام نگرانی‌ها و دغدغه‌های مشتریان را در نظر گرفته و تدابیر سودمندی اندیشیده است. از جمله ویژگی‌های دپارتمان تولید محتوای ترجمیک، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان ارتباط مستقیم با نویسنده

نزدیک بودن خط فکری نویسنده و مشتری، از مهم‌ترین عوامل موفقیت در پروژه‌های تولید محتوای متنی است. در صورت استفاده از خدمات تولید محتوای ترجمیک، می‌توانید از طریق پنل کاربری با نویسنده در ارتباط باشید و در صورت لزوم با ایشان رایزنی کنید یا نکاتی را یادآور شوید.

علاوه بر این، امکان بررسی روند انجام کار نویسنده را نیز خواهید داشت. با این تفاصیل، در صورت مشاهده ایرادات احتمالی، اصلاحات لازم به‌سرعت انجام خواهد شد.

  • ارزیابی کیفی سفارش‌ها توسط تیم داوری

دپارتمان تولید محتوای ترجمیک، متشکل از اعضای متخصص و باتجربه است. این اعضا، پایش و داوری سفارش‌های تولید محتوا را بر عهده دارند. بدین ترتیب، در صورتی که ایرادی در روند کاری نویسنده وجود داشته باشد، توسط این تیم تشخیص و برطرف می‌شود.

افزون بر این در صورت نارضایتی مشتری در پایان کار، تصمیم‌گیری‌های لازم در خصوص اعمال اصلاحات و پرداخت خسارت گرفته می‌شود.

  • گارانتی کیفیت و زمان تحویل سفارش‌ها

تمامی خدمات موسسه ترجمیک مشمول گارانتی می‌شود. از این رو، موسسه موظف است تا سفارش شما را در زمان مقرر تحویل دهد. اصلاحات مورد نیاز شما نیز در دوره گارانتی سفارش، انجام‌پذیر خواهد بود.

  • مشاوره رایگان

توصیه ما به شما این است که هیچ کاری را بدون اطمینان انجام ندهید. پس اگر در خصوص استفاده از خدمات تولید محتوا سوال یا ابهامی دارید، همین الان گوشی تلفن خود را بردارید و با شماره ۰۲۱۶۷۲۳۵۰۰۰ تماس بگیرید. کارشناسان ترجمیک، پاسخگوی تمامی سوالات شما خواهند بود.

کد خبر 619527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.