بیشترین سود تولید زغال با کمترین سرمایه

زغال جزء محصولاتی است که در زندگی ما کاربرد زیادی دارد و به سبب همین کاربرد، بازار وسیعی در داخل و خارج از ایران دارد.

اگر قصد دارید یک کسب و کار مطمئن و پرسود راه اندازی کنید، راه اندازی کسب و کار تولید زغال ایده جذابی است. به علت بازار گسترده ای که این محصول دارد؛ می توانید محصولات خود را در ایران و سایر کشورها عرضه کنید.

با توجه به این نکته که هزینه تولید زغال بالا نیست و حاشیه سود بالایی دارد؛ جز کسب و کارهای کم ریسک و پرسود قرار می گیرد. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد تولید زغال با کمترین سرمایه، نکات مهمی را توضیح دهیم.

زغال چینی یا فشرده چیست؟

زغال فشرده که نام های دیگری همچون زغال چینی دارد، نوعی زغال صنعتی است که از فشرده سازی مواد اولیه که شامل ضایعات چوبی است، به دست می آید. در این روش تولید زغال، می توان از تفاله های چوبی همچون خاک اره، سبوس برنج، تفاله چغندر و پوست گردو استفاده کرد. برای تولید زغال باید از یک دستگاه تولید زغال فشرده باکیفیت بالا استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم برای دسترسی به دستگاه تولید زغال و ویژگی هایش، به اینجا مراجعه کنید.

با توجه به اینکه این مواد اولیه در واقع ضایعات چوبی به شمار می روند، قیمت بالایی ندارند و شما می توانید آن ها را در حجم بالا و با قیمت مناسب تهیه کنید. پس از آن با انجام سلسله مراتبی که طبق فرمول انجام می گیرد و در بخش روش تولید زغال فشرده به آن می پردازیم، زغال فشرده تولید کرده و آن را به بازار عرضه می کنید.

چرا کسب و کار تولید زغال؟

بیشترین سود تولید زغال با کمترین سرمایه

سوالی که ممکن است برایتان به وجود آمده باشد این است که چرا باید یک کسب و کار تولید زغال راه اندازی کنم؟ آیا ارزشش را دارد که بر روی آن سرمایه گذاری کنم یا خیر؟ با توجه به نکاتی که در ادامه می خوانیم، تولید زغال کسب و کاری است که کاملا ارزش راه اندازی دارد. در ادامه با ما همراه باشید.

بازار گسترده

اولین مزیت محصول زغال این است که کاربردهای بسیاری دارد. از مصرف در قهوه خانه ها تا استفاده در طباخی ها. پس محصولی است که جزء نیازهای معمول قرار می گیرد و به همین علت تقاضای زیادی برای خرید آن وجود دارد. وقتی تقاضا بالا باشد، شما با بازار بزرگی طرف هستید که می توانید محصولات خود را به آن عرضه کنید.

قابلیت صادرات

علاوه بر توزیع محصولات خود در ایران، با توجه به استفاده از زغال در دیگر کشورهای خاورمیانه و جهان، می توانید محصول خود را صادر کرده و با توجه به ارزش درآمد ارزی نسبت به ریال، سود خوبی کسب کنید.

حاشیه سود بالا

زغال فشرده از تفاله های چوبی به دست می آید و به همین علت نیازی به صرف هزینه بالا برای تهیه مواد اولیه نیست. همچنین نیازی به نیروی انسانی زیاد و ایاب و ذهاب آنچنانی وجود ندارد و به همین دلیل حاشیه سود بالایی دارد.

هزینه های مناسب و به صرفه برای راه اندازی

برای شروع این کار شما لازم است تنها یک بار سرمایه گذاری کنید. در ادامه به میزان حدودی سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی این کسب و کار می پردازیم.

پس از انجام سرمایه گذاری، تنها چیزی که باقی می ماند تهیه مواد اولیه و استخدام نیروی انسانی است. با توجه به هزینه های بالای راه اندازی یک کسب و کار، تولید زغال کسب و کاری است که به نسبت هزینه هایی که دیگر کسب و کارها دارند، به صرفه و مناسب است.

سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار تولید زغال

به صورت کلی حداقل سرمایه اولیه برای راه اندازی کارگاه تولید زغال صنعتی، حدود 1 تا 2 میلیارد تومان است. اما در ادامه به بررسی موارد لازم برای سرمایه گذاری می پردازیم.

خرید دستگاه های مورد نیاز

اولین کاری که باید انجام داد، خرید دستگاه های مورد نیاز برای تولید زغال فشرده است. هر کدام از این دستگاه ها کاری مشخص را انجام می دهند و جمع آن ها، خط تولید زغال فشرده را تشکیل می دهد. هر دستگاه تولید زغال فشرده قیمتی دارد و حدود قیمتی دستگاه ها 150 تا 200 میلیون است. بخش زیادی از سرمایه 1 تا 2 میلیاری شما، جهت خرید دستگاه های مورد نیاز و ساخت یک خط تولید صرف می شود.

خرید یا اجاره یک مکان صنعتی

برای استقرار خط تولید زغال، لازم است که یک مکان صنعتی را خریداری یا اجاره کنید. بسته به شهر، منطقه و محل زندگی شما، قیمت خرید یا اجاره ملک متفاوت است. بهتر است یک ملک در اطراف شهر و بخشی تجاری/صنعتی خریداری یا اجاره کنید تا ضمن کاهش هزینه ها، سر و صدای وسایل مزاحم دیگران نشود.

تهیه مواد اولیه

پس از خرید دستگاه ها و در نظر گرفتن یک ملک برای استقرار، تقریبا دیگر هزینه زیادی باقی نمانده و باقی کارها ریز هزینه محسوب می شوند. افراد و شرکت های زیادی هستند که مواد اولیه تولید زغال را با قیمت مناسب و در حجم بالا به فروش می رسانند.

استخدام نیروی کار

برای مدیریت و پیش بردن کارهای تولید زغال، به چند نیروی انسانی نیاز دارید. نیروهای انسانی لازم برای انجام کار محدود هستند و نیازی نیست که به فرض 20 نفر را استخدام کنید. تعداد انگشت شمار است و جهت کار با خط تولید به کار گرفته می شوند.

هزینه های اضافه

هزینه های اضافه دیگری وجود دارد که شامل سرویس کارکنان، غذا، انرژی و موارد دیگر می شود که بستگی به سیاست های سازمانی شما دارد.

روش تولید زغال فشرده

بیشترین سود تولید زغال با کمترین سرمایه

جهت تولید زغال فشرده لازم است مراحل زیر طی شوند.

  1. ابتدا مواد اولیه به خوبی خرد و آسیاب می شوند.
  2. در مرحله دوم باید یک کار مهم را انجام داد که رطوبت گیری است. اگر تفاله چوب ها بیش از حد خشک یا مرطوب باشند زغال باکیفیتی تولید نمی شود.
  3. سپس توسط یک دستگاه که اکسترودر نام دارد، به خوبی فشرده سازی می شوند.
  4. در مرحله آخر بریکت های خام که فشرده سازی شده اند، به کوره برده می شوند تا پخته و آماده استفاده شوند.

سود تولید زغال فشرده

با سرمایه گذاری در بخش تولید زغال، بازار گسترده ای در اختیار شماست. همه چیز به شما بستگی دارد که چقدر سود کنید. می توانید با در نظر گرفتن استراتژی های بازاریابی درست، کسب و کار خود را گسترش دهید.

جهت موفقیت در کسب و کار تولید زغال، لازم است که محصولاتی باکیفیت به بازار عرضه کنید. اگر زغال های شما دودزا باشد، مصرف کننده را دچار سردرد یا سرگیجه کند یا گرمای مورد نیاز را ایجاد نکند، با اقبال بالایی رو به رو نخواهد شد. در نتیجه همیشه به دنبال تولید محصولاتی باکیفیت باشید و ضمن تولید محصولات باکیفیت، از روش های مختلف بازاریابی سنتی و اینترنتی استفاده کنید تا سود شما افزایش پیدا کند.

تولید زغال فشرده، کسب و کاری است پرسود و مطمئن که ضمن هزینه های مناسب راه اندازی، حاشیه سود بالایی دارد و با توجه به گستردگی بازار، می توانید محصولات خود را به طیف بزرگی از مشتریان عرضه کنید. رمز موفقیت این کسب و کار یادگیری فرمول تولید زغال باکیفیت و پیروی از آن جهت فروش محصولات است.

کد خبر 619522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.