قناعت ملی‌پوشان به چهارمی قاره‌کهن/ سهمیه جهانی به ایران نرسید

تیم‌ ملی واترپلو مردان ایران در دیدار رده‌بندی رقابت‌های قهرمانی آسیا مقابل قزاقستان متحمل شکست شد و به مقام چهارمی قاره‌کهن رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در آخرین روز از مسابقات واترپلوی قهرمانی ۲۰۲۲ آسیا که به میزبانی تایلند برگزار می‌شد؛ امروز _دوشنبه بیست‌وسوم آبان‌ماه_ تیم‌ملی ایران در بازی رده‌بندی مقابل قزاقستان قرار گرفت و با قبول شکست ۸ بر ۵ در این دیدار به مقام چهارمی جهان رضایت داد.

ملی‌پوشان ایران در مرحله‌گروهی تمام تیم‌ها را شکست داده و به‌عنوان صدرنشین گروه A، راهی مرحله‌حذفی این مسابقات شده بودند، سپس برابر هنگ‌کنگ تیم چهارم گروه B صف‌آرایی کردند و با نتیجه ۱۹ بر ۲ به پیروزی رسیدند؛ شاگردان چرچیچ در هفتمین روز مسابقات قهرمانی ۲۰۲۲ آسیا، در مصاف نیمه‌نهایی مقابل چین تن به شکست دادند و تنها امیدشان برای کسب جواز مسابقات جهانی دیدار رده‌بندی امروز بود که در نهایت با امتیازهای یک بر یک، یک بر یک، ۳ بر ۴، صفر بر ۲ و نتیجه‌نهایی ۸ بر ۵ شکست خوردند.

ایران پیش از این برابر تیم‌های ملی هند، کره‌جنوبی، قزاقستان، تایلند و هنگ‌کنگ به پیروزی رسیده بود اما در دیدارهای نیمه‌نهایی و رده‌بندی برابر چین و قزاقستان متحمل شکست شد.

به گزارش ایمنا، رقابت‌های واترپلو قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ با هدف مسابقات انتخابی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ (فوکوکا ژاپن) است و به‌جز ژاپن میزبان، دو تیم از مسابقات آسیایی (چین و قزاقستان) سهمیه حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را کسب کردند و ایران نیز از گرفتن سهمیه جهانی بازماند.

کد خبر 619380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.