۱۵ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی اضافه می‌شود

شهردار مبارکه گفت: تا پایان سال جاری ۱۵ دستگاه اتوبوس بازسازی شده به چرخه ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدمهدی احمدی _امروز دوشنبه بیست‌وسوم آبان‌ماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برنامه‌ای جامع برای بازسازی و نوسازی خطوط اتوبوس‌های حمل‌ونقل عمومی در راستای کاهش آلودگی هوا و ترافیک شهری تدوین شده است.

وی با بیان اینکه حمل‌ونقل عمومی به عنوان یکی از مهمترین حوزه‌های شهری در طول یک دهه گذشته با مشکلاتی روبه‌رو بوده است افزود: اتوبوس‌های شهری فرسوده یکی از عوامل آلودگی هوا است و تلاش داریم تا پایان سال جاری با الحاق ۱۵ دستگاه به ناوگان مدیریت حمل‌ونقل عمومی شهرداری، کمک ویژه‌ای به کاهش آلودگی هوا داشته باشیم.

شهردار مبارکه با بیان اینکه برنامه‌ای جامع برای بازسازی و نوسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری تدوین شده است، خاطرنشان کرد: بر این اساس تاکنون سه دستگاه اتوبوس به صورت کامل بازسازی شده و در اختیار شهروندان قرار گرفته است و چهار دستگاه دیگر نیز با توان داخلی نوسازی و به زودی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه می‌شود.

احمدی ادامه داد: توسعه و تقویت حمل‌ونقل عمومی از مهم‌ترین سیاست‌های شهرداری مبارکه به منظور رشد سهم حمل‌ونقل عمومی است.

وی با بیان اینکه توسعه حمل‌ونقل عمومی امری ضروری برای توسعه شهرها است، گفت: خرید و نوسازی ناوگان اتوبوس شهری در دستور کار شهرداری مبارکه قرار دارد، اما در شرایط امروزی و برای خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان، با بازسازی ناوگان نیز می‌توان بهره‌وری سیستم حمل‌ونقل شهری و کیفیت ارائه خدمات را افزایش داد.

شهردار مبارکه تاکید کرد: بعضی از ناوگان حمل‌ونقل عمومی بیش از ۱۴ سال عمر دارد، درحالی‌که میانگین عمر مفید ناوگان حمل‌ونقل در بسیاری از کشورهای دنیا بسیار پایین‌تر است و این شرایط ضرورت نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی را دو چندان می‌کند.

کد خبر 619361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.