فروش ۶۵ هزار برگه بیمه «سهام یار» در ۲ روز

مدیر نظارت بر بورس‌ها سازمان بورس و اوراق بهادار از فروش ۶۵ هزار برگه بیمه «سهام یار» طی دو روز در بازار سهام خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، امیرمهدی صبایی اظهار کرد: طرح بیمه سبد سهام مربوط به سهامدارانی می‌شود که ارزش سهام و دارایی آن‌ها در چهارم آبان‌ماه حداکثر ۱۰۰ میلیون تومان باشد.

وی افزود: این طرح با هدف حمایت از سهامداران و سرمایه‌گذاران حقیقی خرد و افراد فعال در بازار سهام با سرمایه نه چندان بالا به مرحله اجرا درآمده است.

مدیر نظارت بر بورس‌ها سازمان بورس گفت: برنامه دولت و سازمان بورس با اجرای طرح مزبور این هدف را دنبال می‌کند که از آسیب‌ها، نوسانات و ریسک‌های بازار سهام این افراد را بیمه و محافظت کند.

صبایی با بیان اینکه تعداد سهامداران و سرمایه‌گذاران حقیقی خرد در بازار سهام کم نیست، افزود: طی دو روز گذشته بیش از ۶۵ هزار برگه بیمه سهام‌یار به فروش رفته است.

وی با اشاره به اینکه فروش بیمه سهام در نماد سهام یار طی هفته جاری همچنان ادامه دارد، اضافه کرد: بر روی کاغذ ۹ میلیون و ۸۵۰ هزار کد حقیقی وجود دارد که دارایی آن‌ها زیر ۱۰۰ میلیون تومان است.

مدیر نظارت بر بورس‌ها سازمان بورس گفت: سهامداران فعال به کسانی گفته می‌شود که در سال ۱۴۰۱ حداقل ۱۰ میلیون تومان معامله داشته باشند.

صبایی گفت: کسانی که در بازار فعال و پویا هستند، این ظرفیت بیشتر در آن‌ها وجود دارد که بتوانند از این بیمه استفاده کنند.

وی یادآور شد: کسانی که بین ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان در بازار سهام دارند و امسال هم فعال بودند، تعداد این سهامداران بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار نفر است.

کد خبر 619356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.