بهینه‌سازی پویایی اشتراکی در هلند

برنامه‌ریزان کلان‌شهرهای اوترخت، آمستردام و آیندهوون هلند از یک بستر داده‌های جابه‌جایی بسیار پیشرفته به نام Vianova برای کمک به بهینه‌سازی خدمات اشتراکی بهره گرفته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران بعضی از شهرهای هلند با همکاری یکدیگر در نظر دارند روش‌های پایدار جدیدی را برای تسهیل حمل‌ونقل شهری توسعه دهند تا از این طریق، به افزایش گرایش مردم به تردد از طریق وسایل نقلیه عمومی کمک کنند.

در این راستا از بستر داده‌های پویایی Vianova بهره گرفته خواهد شد که این نرم‌افزار به بهبود همکاری میان سامانه‌های حمل‌ونقل عمومی و اپراتورهای جابه‌جایی اشتراکی شهرهای موردنظر از طریق افزایش آگاهی آن‌ها از داده‌ها کمک زیادی خواهد کرد.

تردد پایدار

هلند از حیث جابه‌جایی به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا شناخته شده است؛ بیش از ۵۰ درصد از ساکنان سراسر شهرهای آن، دست‌کم دو بار در هفته از دوچرخه‌ها برای انجام امور روزمره خود بهره می‌گیرند و همین امر توسعه جابه‌جایی اشتراکی را برای کاهش هرچه بیشتر انتشار گازهای آلاینده ناشی از سامانه حمل‌ونقل تقویت کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تنها بیش از پنج هزار وسیله نقلیه اشتراکی در پایتخت فعالیت می‌کند که این ویژگی در کنار وجود زیرساخت‌های متعدد برای جابه‌جایی پایدار در سراسر کشور، هلند را به یکی از قلمروهای پیشروی جهان در حمل‌ونقل بدون کربن جهان تبدیل کرده است.

مدیران اوترخت، آمستردام و آیندهوون به تازگی عزم خود را جزم کرده‌اند تا روش‌های پایدار جدیدی برای افزایش یکپارچگی جابه‌جایی اشتراکی با وسایل حمل‌ونقل عمومی اعمال کنند و از این طریق به تسهیل تردد ساکنان خود از طریق وسایل نقلیه سبز و کاهش گرایش آن‌ها به عبورومرور به وسیله خودروهای خصوصی سوق دهند.

تحقق این هدف تنها زمانی امکان‌پذیر خواهد بود که مدیران به درک کاملی از داده‌های جابه‌جایی مهم جهت پیاده‌سازی تدابیر عمومی برسند تا به دنبال آن، کارآمدی و امنیت سامانه حمل‌ونقل شهری را تضمین کنند.

برای این کار، اجراکنندگان پروژه، بستر داده‌های جابه‌جایی Vianova را برگزیده‌اند و در نظر دارند با استفاده از آن، بین حمل‌ونقل عمومی و اپراتورهای تردد اشتراکی پیوند برقرار کنند.

بهینه‌سازی پویایی اشتراکی در هلند

کد خبر 619335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.