مددجویان از پرداخت هزینه‌های حق‌الوکاله پرونده‌های قضایی معاف هستند

رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان کمیته امداد چهارمحال و بختیاری گفت: مددجویان از پرداخت هزینه‌های حق‌الوکاله پرونده‌های قضایی با استفاده از ظرفیت وکلای نیکوکار معاف هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیده فاطمه هاشمی امروز _دوشنبه بیست و سوم آبان‌ماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ارائه خدمات حقوقی و قضائی رایگان به خانواده‌های تحت حمایت از جمله رویکردهای این نهاد است که مددجویان با معرفی مددکاران به کارشناسان این حوزه معرفی می‌شوند.

وی افزود: علاوه‌بر مشاوره حقوقی، مددجویان از تمام خدمات قضائی از جمله ارائه دادخواست، اظهارنامه، شکوائیه، لایحه دفاعیه و شرکت در جلسات دادرسی نیز بهره‌مند می‌شوند.

رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان کمیته امداد چهارمحال و بختیاری با اشاره به ارجاع پرونده مددجویان به کانون وکلا، ادامه داد: مددجویان از پرداخت هزینه‌های حق‌الوکاله پرونده‌های قضائی با استفاده از ظرفیت وکلای نیکوکار، معاف هستند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌های به امضا رسیده، مددجویان علاوه‌بر بهره‌مندی از ظرفیت وکلای نیکوکار، از خدمات مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده، دفاتر خدمات قضائی و کانون کارشناسان رسمی دادگستری نیز بهره‌مند می‌شوند.

هاشمی با اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی حقوقی ویژه مددجویان، گفت: از ابتدای امسال تاکنون چهار دوره آموزشی در راستای آگاهی از حقوق قانونی افراد برگزار شده است.

کد خبر 619315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.