مظلوم‌نمایی یا بازگویی واقعیت؟/انتقادهای شدید رونالدو به تن هاگ!

کریس رونالدو که دوران بازگشتش به منچستریونایتد بی‌نظیر نبوده و حتی تبدیل به روندی فاجعه‌بار شده است، نسبت به همه انتقادها و اتفاق‌ها واکنش نشان داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کریستیانو رونالدو در تابستان ۲۰۲۱ به الدترافورد برگشت تا بار دیگر با پیراهن شیاطین سرخ بدرخشد. با این حال، تنها پس از یک سال بازگشت فوق‌ستاره پرتغالی، همه چیز رو به افول حرکت می‌کند و همه طرفین از رقم خوردن این انتقال پشیمان هستند. رونالدو حتی در پنجره‌های قبلی تلاش زیادی برای خروج از منچستر کرد اما موفق به انجام این کار نشد.

روزهای ابتدایی فصل برای رونالدو به هیچ وجه خوب پیش نرفت. وی به دلیل مسائل شخصی از ترکیب اصلی کنار گذاشته شد و تن هاگ با روی کار آمدن در منچستریونایتد، تصمیم گرفت خیلی زود برای رونالدو خط و نشان بکشد. رابطه بین مربی و بازیکن تا جایی رو به وخامت گذاشت که کریس حتی در دقایق پایانی دیدار برابر تاتنهام حاضر نشد به زمین مسابقه برود و پیش از به صدا درآمدن سوت پایان بازی توسط داور، راهی رختکن شد. این اقدامات در ابتدای فصل باعث شد تا تقریباً همه به رونالدو انتقاد کنند و انگشت اتهامات به سوی او نشانه رود.

حال در آستانه رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، رونالدو فرصت حضور در پنجمین جام جهانی خود را دارد. او در هر چهار جام جهانی قبلی گلزنی کرده و اگر در این رقابت‌ها نیز موفق شود دروازه حریفان را باز کند، به تنهایی در جایگاه برترین گلزن تاریخ جام جهانی در دوره‌های متوالی تبدیل خواهد شد. رونالدو از ترکیب اصلی منچستر کنار گذاشته شده اما در عین حال در پرتغال هنوز هم رهبر اصلی تیم است.

مظلوم نمایی یا بازگویی واقعیت؟/انتقادهای شدید رونالدو به تن هاگ!

کریستیانو که مدت‌ها مورد انتقاد رسانه‌های مختلف بود، بالاخره تصمیم گرفت تا در یک گفت‌وگوی جنجالی با پیرس مورگان، مجری معروف که رابطه‌ای نزدیک با ستاره پرتغالی دارد، از رفتار باشگاه منچستریونایتد و سرمربی هلندی‌اش به شدت انتقاد کند.

رونالدو که در طول دوران حرفه‌ای خود ۳۲ عنوان مختلف از جمله ۵ توپ طلا و ۵ قهرمانی در چمپیونزلیگ را در کارنامه دارد، از این روزها به عنوان «دشوارترین دوران زندگی حرفه‌ای و شخصی‌اش» یاد کرد. او گفت که احساس می‌کند باشگاه منچستریونایتد به او خیانت کرده و باعث شده همه تقصیرها به گردن او بیفتد.

رونالدو به سولسشر، مربی که در زمان بازگشتش به منچستر در میانه‌های فصل قبل اخراج شد، احترام زیادی گذاشت اما درمورد رالف رانگنیک و اریک تن هاگ، دو سرمربی بعدی این تیم صحبت‌های تندی انجام داد.

فوق‌ستاره پرتغالی درباره رانگنیک گفت: اگر حتی شما مربی نیستید، چطور می‌توانید به یک‌باره سرمربی منچستر یونایتد شوید؟ هرگز چنین چیزی نشنیده بودم! حتی اسم او را نشنیده بودم و انتخاب او به عنوان سرمربی یونایتد تصمیم عجیبی بود.

مظلوم نمایی یا بازگویی واقعیت؟/انتقادهای شدید رونالدو به تن هاگ!

رونالدو به انتقادهای خود ادامه داد و درباره سرمربی فعلی تیمش گفت: برای تن هاگ احترامی قائل نیستم، چراکه او به من احترام نگذاشت. اگر به من احترام نگذارید، هرگز به شما احترام نمی‌گذارم. نمی‌دانم چرا او تا این حد از من انتقاد می‌کند.

بعضی از هم‌تیمی‌های سابق رونالدو هم در این مدت نسبت به عملکرد کریس ساکت نبوده‌اند و واکنش‌های خاصی داشته‌اند. اخیراً وین رونی هم نسبت به رفتارهای رونالدو صحبت کرده و ستاره پرتغالی درباره همبازی قدیمی خود معتقد است: دلیل انتقادهای رونی را متوجه نمی‌شوم. شاید به این خاطر است که دوران حرفه‌ای او تمام شده و من همچنان در سطح بالاتری بازی می‌کنم. وی سپس با خنده ادامه داد: ممکن است به این خاطر باشد که من از او ظاهر بهتری دارم! البته نمی‌خواهم این را بگویم ولی حرف درستی است.

رونالدو و همسرش جورجینا، سال گذشته صاحب یک دوقلوی دختر و پسر شدند اما نوزاد پسر در روزهای ابتدایی درگذشت که ضربه روحی شدیدی به خانواده رونالدو وارد کرد. در یکی از اولین دیدارهای منچستریونایتد پس از این اتفاق که مقابل لیورپول انجام شد، هواداران تیم رقیب در دقیقه ۷ (شماره پیراهن رونالدو) با خواندن ترانه «هرگز تنها قدم نخواهی زد» که ترانه معروف باشگاه لیورپول است، از ستاره پرتغالی حمایت کردند.

رونالدو درمورد حمایت لیورپولی‌ها گفت: هرگز انتظار نداشتم که چنین چیزی را ببینم. من و همسرم پیامی از خانواده سلطنتی دریافت کردیم که باعث دلگرمی ماست. با این حال به خاطر بیماری دختر سه‌ماهه‌ام توانستم در تمرینات پیش‌فصل شرکت کنم و باشگاه شرایط من را درک نکرد. آن‌ها به اندازه کافی از من حمایت نکردند، حتی برخی از مدیران احساس می‌کردند که دروغ می‌گویم و درباره من تردید داشتند، این باعث شد احساس بدی پیدا کنم.

مظلوم نمایی یا بازگویی واقعیت؟/انتقادهای شدید رونالدو به تن هاگ!

وی افزود: با بازگشت به منچستر به حرف قلبم گوش کردم. سرالکس به من گفت که غیرممکن است به منچسترسیتی بروی. تنها می‌توانستم در جواب صحبت‌هایش بگویم؛ باشد رئیس!

ستاره پرتغالی مدیران باشگاه منچستر یونایتد را نیز فراموش نکرد و درباره آن‌ها گفت: از زمان رفتن سر الکس، پیشرفت در باشگاه صفر بوده است. هیچ چیزی بهتر نشده و هیچ تحولی صورت نگرفته است. در اینجا هیچ چیز تغییر نکرده و این موضوع عجیب است.

رونالدو یادآور شد: هواداران باید واقعیت را بدانند. من بهترین‌ها را برای باشگاه می‌خواهم. به همین دلیل به منچستریونایتد آمده‌ام. اینجا چیزی در درون بازیکنان جوان است که برای رسیدن به بالاترین سطح مانند سیتی، لیورپول و حالا آرسنال تلاشی نمی‌کنند. روحیه آن‌ها به تیم کمکی نمی‌کند. به نظر من باشگاهی با این ابعاد باید در بالاترین سطح باشد و منچستر یونایتد متأسفانه در آن جایگاه نیست.

ستاره پرتغالی با اشاره به بی‌میلی برخی از اعضای باشگاه نسبت به حضورش در منچستر اضافه کرد: همان‌طورکه پیکاسو گفته است، باید خراب کنید تا دوباره بسازید و اگر آن‌ها این کار را با من شروع کردند، مشکلی نیست. من عاشق منچستریونایتد و هواداران هستم، آن‌ها همیشه در قلب من هستند اما اگر می‌خواهند متفاوت رفتار کنند و نیاز است که من از این باشگاه بروم، هیچ مشکلی وجود ندارد. بدیهی است که در اینجا باید چیزهای خیلی زیادی تغییر کند. نه تنها مربی، بلکه چند نفری در باشگاه هستند که دوست ندارند من اینجا باشم. احساس می‌کنم که به من خیانت شده است، چراکه حس طرد شدن را حتی سال گذشته نیز داشتم.

مظلوم نمایی یا بازگویی واقعیت؟/انتقادهای شدید رونالدو به تن هاگ!

ستاره پرتغالی در پایان گفت: هواداران مهم‌ترین چیز در فوتبال هستند، شما برای آن‌ها بازی می‌کنید. آن‌ها همیشه طرف من هستند. احساس می‌کنم هر بار که بیرون می‌روم، وقتی در خیابان قدم می‌زنم، هواداران پیش من می‌آیند و به خاطر کاری که در فوتبال انجام داده‌ام، تشکر می‌کنند. به همین دلیل من این مصاحبه را انجام دادم چون فکر می‌کنم زمان مناسبی بود تا در مورد چیزی که در ذهنم بود، صحبت کنم.

بدون شک پس از صحبت‌هایی که رونالدو انجام داد، او دیگر مورد توجه باشگاه منچستریونایتد نخواهد بود و احتمالاً از ترکیب این تیم به طور کامل کنار گذاشته می‌شود. در این حال رونالدو به خوبی می‌داند که برای درخشیدن در آخرین سال‌های فوتبالی خود، نیاز دارد خیلی سریع باشگاهش را تغییر دهد و احتمالاً این کار را بلافاصله پس از جام جهانی انجام خواهد داد.

با درنظرگرفتن این موضوع که رونالدو صحبت‌های تندی نسبت به باشگاه منچستر یونایتد، رانگنیک، تن هاگ و مدیران باشگاه و حتی هم‌تیمی سابقش انجام داده، می‌توان انتظار داشت که حتی واکنش‌ها نسبت به این مصاحبه کریس هم منفی باشد.

پائولو دی‌کانیو درباره مصاحبه رونالدو گفته است: این مصاحبه شرم‌آور و رقت‌انگیز بود، او همه را کوبید تا آدم خوب داستان باشد.

جیمی کرگر، کارشناس معروف این روزهای جهان فوتبال در واکنش به مصاحبه رونالدو اذعان کرد: رونالدو در پیش‌فصل غیب شد، سپس حاضر نشد به زمین برود و قبل از پایان بازی نیمکت را ترک کرد و حالا می‌گوید به او خیانت شده است ۱ ۹۹ درصد هواداران منچستریونایتد در این ماجرا پشت سرمربی خود خواهند بود.

جکوب استینبرگ نیز در رابطه با کریس گفت: اساساً ما با بازیکنی روبه‌رو هستیم که تمام تابستان را به دنبال تیم جدید بود و حالا علیه همه صحبت می‌کند تا بقیه متوجه شوند که به او خیانت شده است. الان متوجه شدیم چرا توماس توخل او را نمی‌خواست.

رشاد رحمان نیز از دیگر افرادی است که نسبت به مصاحبه اخیر رونالدو واکنش منفی نشان داده است: پرز مدیر باهوشی است؛ او در بهترین زمان کریستیانو را فروخت و از گردباد فرار کرد تا تیمش وارد این حواشی نشود.

کد خبر 619219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.