امامی: پیاده‌روسازی ۵۵۰۰ مترمربع از معابر شهر انجام شد

شهردار نجف‌آباد با اشاره به انجام پروژه‌های پیاده‌روسازی گفت: عملیات اجرایی فاز نخست پیاده‌روسازی معابر اصلی و فرعی مناطق پنج‌گانه به مساحت ۵۵۰۰ مترمربع طی شش ماه نخست سال ۱۴۰۱ انجام شده است.

عبدالرسول امامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پیاده‌روهای شهر می‌تواند نقشی اساسی در ارتقای سلامت و تسهیل در تردد شهروندان و عابران پیاده ایفا کند.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری نجف‌آباد تاکید فراوانی بر افزایش سطح کیفی معابر عمومی شهر دارد، افزود: پیاده‌روها جزئی از شبکه جابه‌جایی شهر است، اما ایمنی و بهسازی این شبکه همراه با گسترش سیستم‌های حمل‌ونقل موتوری کمتر مورد توجه تصمیم‌گیران و مدیران شهری قرار گرفته است.

شهردار نجف‌آباد با تاکید بر اینکه کم‌توجهی به پیاده‌روها موجب ناکارآمدی آنها، افزایش حوادث برای عابران پیاده و کاهش بهره‌وری می‌شود، خاطرنشان کرد: پیاده‌روها در بیشتر جوامع جزو اصلی شبکه معابر شهری و محلی برای استراحت، تفرج و پیاده‌روی شهروندان محسوب می‌شود، از آنجا که معبر پیاده در فضای عمومی شهر برای حرکت عابر پیاده است، می‌تواند موجب تقویت رابطه اجتماعی و معنوی شهروندان شود.

امامی از اجرای پروژه‌های پیاده‌روسازی با هدف استانداردسازی معابر، بهبود عبور و مرور و افزایش رفاه شهروندان خبر داد و گفت: جریان خدمت طی شش ماه نخست سال ۱۴۰۱ ادامه داشت، به نحوی که عملیات اجرایی فاز نخست پیاده‌روسازی معابر اصلی و فرعی سطح مناطق پنج‌گانه به مساحت ۵۵۰۰ مترمربع پایان یافت.

وی افزود: به منظور انجام پروژه‌های پیاده‌روسازی معابر اصلی و فرعی سطح مناطق پنج‌گانه نجف‌آباد، ۱۶ میلیارد ریال هزینه شده است، چراکه تأمین امنیت شهروندان هنگام عبور و مرور یکی از مهم‌ترین وظایف شهرداری‌ها محسوب می‌شود.

کد خبر 619198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.