اجرای طرح نهضت آسفالت با صرف ۵۵ میلیارد ریال اعتبار

شهردار تیران گفت: امسال ۵۵ میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت معابر جدید، خیابان‌های شهر و لکه‌گیری و بهسازی معابر اختصاص یافته است.

حسن حجتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به شکل‌گیری نهضت آسفالت در شهر تیران، اظهار کرد: شهرداری در قالب طرح نهضت آسفالت، ۳۵ هزار مترمربع از معابر سطح شهر را آسفالت و ۲۰ هزار مترمربع را لکه‌گیری و اصلاح می‌کند.

وی افزود: آسفالت خیابان‌های فاز شمالی شهرک بهارستان در حال انجام است و وزارت راه‌وشهرسازی براساس قانون باید به تعهدات خود در تأمین نیازهای زیربنایی و روبنایی مناطق مسکن مهر عمل کند.

شهردار تیران با بیان اینکه پروژه فاضلاب در شهر در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب باید نسبت به آسفالت نقاط حفاری شده اقدام کند و شهرداری نسبت به این موضوع تعهدی ندارد. حفاری‌های شرکت گاز توسط شهرداری به دلیل تفاهم‌نامه مشترک اجرایی می‌شود.

حجتی با بیان اینکه نهضت آسفالت در معابر سطح شهر ادامه پیدا می‌کند، تاکید کرد: به دلیل حفاری و گذشت زمان، وضعیت بسیاری از خیابان‌های شهر نابسامان است و آسفالت‌ریزی باید انجام شود.

وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی برای آسفالت معابر باید توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان انجام شود تا پس از بهسازی معابر شاهد حفاری مجدد نباشیم، اما بعضی مواقع نهادهای خدماتی همکاری نمی‌کنند و عملیات حفاری و لوله‌کشی منجر به وارد آمدن خسارت به زیرساخت‌های شهر می‌شود.

شهردار تیران همکاری شهروندان و نهادهای خدمات‌رسان در راستای حفظ آسفالت و زیرسازی معابر را مهم دانست و گفت: مجوز حفاری تنها تا پنج سال آینده به مالکان خیابان طهران داده می‌شود، از این‌رو کسبه و ساکنان این خیابان باید نسبت به حفاری و تأمین نیازهای خود از سوی دستگاه‌های خدمات‌رسان تا پیش از تکمیل پروژه اقدام کنند.

کد خبر 619178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.