اموال شهرداری باید حفظ و احیا شود

رئیس شورای اسلامی زرین شهر گفت: در مدیریت شهری دوره ششم درصدد حفظ سرمایه‌های خام شهرداری هستیم، در این راستا طی هفت ماه گذشته هیچ‌گونه فروش زمین نداشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی سلیمیان امروز - یکشنبه بیست و دوم آبان ماه- در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای فعالیت شورای اسلامی زرین شهر تاکنون ۱۰۲ جلسه رسمی برگزار شده که در این راستا بالغ بر ۲۵۷ مصوبه، ۵۲۳ نامه وارده و ۱۸۱ نامه صادره با هدف پیگیری مباحث مختلف داشته‌ایم که سه مورد از این نامه‌ها با هدف اصلاح قانون بوده است.

وی هدف از تشکیل شورای شهر را خدمت به شهروندان و رسیدگی به مشکلات آنان دانست و افزود: بر اساس قوانین موجود شوراهای اسلامی شهر و روستا زمانی که قانونی را ناقص دانسته و اصلاح آن را به نفع شهروندان می‌دانند، می‌توانند با شورای شهرستان و یا شورای عالی استان برای تحقق این مهم مکاتبه کنند.

رئیس شورای اسلامی زرین شهر با اشاره به ایجاد تغییر در نحوه توزیع مالیات ارزش افزوده، تصریح کرد: در سال‌های گذشته عوارض و مالیات بر ارزش افزوده بر اساس ماده هفت، ۲۶، ۲۷ و ۲۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده تعیین شده بود و توسعه فرهنگی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران بر اساس بند دو ماده شش قانون توسعه پنج ساله ششم بین شهرداری‌ها تقسیم می‌شد، اما این قانون در سال گذشته دست خوش تغییراتی شد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون سه درصد از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص پیدا می‌کرد، همچنین سهم مدیریت شهری در کلان‌شهرهای ایران ۱۲ درصد و سهم مدیریت شهری دیگر شهرهای ایران از جمله شهرداری‌های نه‌گانه شهرستان حدود ۵۳ درصد در نظر گرفته شده بود، سهم دهیاری‌ها نیز از این قانون ۳۵ درصد بود که با تغییر قانون، سهم شهرهای کوچک بر اساس شاخص جمعیت تعیین خواهد شد.

سلیمیان با بیان اینکه با ایجاد تغییر در نحوه توزیع مالیات بر ارزش افزوده یکی از منابع مالی شهرداری‌های کوچک از بین رفت، اضافه کرد: با توجه به جمعیت کمتر شهرهای ایران نسبت به کلان‌شهرها، با اجرایی شدن قانون جدید سهم بسیار ناچیزی به مدیریت شهری شهرهای کوچک اختصاص خواهد یافت در حالی که یکی از منابع مهم درآمدی شهرداری‌ها مالیات بر ارزش افزوده و عوارض آلایندگی است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع جلسه‌ای با اعضا شوراهای اسلامی شهرهای ۹ گانه شهرستان برگزار شد و مکاتبه‌ای نیز با نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی با هدف تغییر در نحوه توزیع مالیات ارزش افزوده قرار گرفت، اما پیگیری‌های صورت گرفته تاکنون به نتیجه ختم نشده است.

رئیس شورای اسلامی زرین شهر اظهار کرد: مدیریت شهری زرین شهر در دوره ششم در وضعیتی فعالیت خود را آغاز کرد که با مباحثی چون دیون شهرداری، پروژه‌های نیمه تمام و … مواجه بود بر همین اساس یکی از مطالبات اعضا شورای اسلامی زرین شهر از شهردار خطه طلایی ایران تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بود.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد بودجه ۱۴۰۰ شهرداری زرین شهر از فروش سرمایه‌های خام شهرداری تحقق یافته بود، افزود: بودجه شهرداری زرین شهر در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال پیش بینی شده بود که ۶۰۰ میلیارد ریال آن وصول شد و ۳۰۰ میلیارد ریال آن نیز به فروش املاک در شش ماه نخست سال اختصاص داشت.

سلیمیان با بیان اینکه اموال شهرداری باید حفظ و احیا شود، تصریح کرد: در مدیریت شهری دوره ششم درصدد حفظ سرمایه‌های خام شهرداری هستیم، در این راستا طی هفت ماه گذشته هیچ‌گونه فروش زمین نداشته‌ایم.

کد خبر 619145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.