«کربن» تضمین‌کننده آینده بشر است

یک دکترای شیمی آلی گفت: کربن ویژگی‌های بسیاری دارد و مباحث زیادی پیرامون این عنصر مطرح شده است، اما به‌طورکلی می‌توان کربن را به‌عنوان عنصری معرفی کرد که قابل تغییر بوده و می‌تواند بستر مهمی برای آینده و سلامت بشر محسوب شود.

حمیدرضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت و کاربردهای عنصر کربن، اظهار کرد: یکی از مباحث مطرح شده پیرامون این عنصر، هیدروکربن است که در پالایشگاه بخش‌های بسیاری را به خود اختصاص می‌دهد.

وی افزود: به‌طورکلی عنصر کربن مباحث بسیاری ازجمله حلال‌ها و مشتقات بنزین را در بر می‌گیرد و عملاً عنصر شگفت‌انگیزی محسوب می‌شود که کاربردهای بسیار متعددی در زمینه‌های مختلفی ازجمله صنایع، پزشکی و داروسازی دارد.

این دکترای شیمی آلی ادامه داد: به طور کلی ردپای عنصر کربن در هر حوزه‌ای مشاهده می‌شود و معمولاً ویژگی‌های آن به ساختار و ظرفیت کربن در شرایط مختلف وابسته است.

وی در رابطه با طرح‌های نوآورانه‌ای که پیرامون عنصر کربن مطرح شده است، گفت: از جمله طرح‌ها و مباحث جدیدی که پیرامون عنصر کربن شکل گرفته است، می‌توان به فناوری‌های جدیدی مانند نانولوله‌، کامپوزیت و پلیمرها اشاره کرد.

یوسفی تاکید کرد: امروزه عنصر کربن دیگر به بیان ساده گذشته شناخته نمی‌شود و همراهان بسیاری در دنیا پیدا کرده است. در کنار عنصر کربن فناوری‌هایی قرار گرفته است که به رشد این عنصر بسیار کمک کرده‌اند و همین مسئله باعث شده که کربن در جامعه کنونی رشد کند.

وی اشاره کرد: امروزه کربن به قدری توسعه یافته است که حتی کربن دی‌اکسید که از دیدگاه بسیاری از مردم جامعه یک مولکول اضافه و فاقد اهمیت در کره زمین محسوب می‌شود و بسیاری از مردم معتقدند که این عنصر نباید وجود داشته‌باشد، درحالی‌که در حوزه بیومس مورد توجه قرار می‌گیرد.

این دکترای شیمی آلی در همین رابطه ادامه داد: ذرت منبع اصلی تولید کربن دی‌اکسید محسوب می‌شود، از همین طریق کره زمین می‌تواند تهدید ناشی از کربن را به فرصت‌های کاربردی تبدیل کند.

وی افزود: کربن دارای ویژگی‌های بسیاری است و مباحث زیادی پیرامون این عنصر مطرح شده، اما به‌طورکلی می‌توان کربن را به عنوان عنصری معرفی کرد که قابل تغییر بوده و می‌تواند بستر مهمی برای آینده و سلامت بشر محسوب شود.

کد خبر 619102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.