گلوگاه‌های فساد باید شناسایی شود

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه فساد باید در ابتدای امر شناسایی شود، گفت: نباید اجازه داد زمینه رشد فساد فراهم شود و در نهایت امر با آن مقابله کرد، در چنین شرایطی نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود. مهم این است گلوگاه‌های فساد شناسایی و در آن واحد با آن برخورد شود، این هنر واحد بازرسی است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، علی اکبر محرابیان با تاکید بر ضرورت التزام بر احکام اسلامی در پیشبرد امور، اظهار کرد: تشکیلات حوزه بازرسی نباید خللی در امور عادی افراد و همکاران ایجاد کند.

وی افزود: زمانی که در محیط کار تخطی پیش می‌آید، نخستین راهکاری که به ذهن مدیران خطور می‌کند بازرسی است، در چنین شرایطی افراد در بازرسی حضور می‌یابند و پاسخگو هستند.

وزیر نیرو با بیان اینکه حوزه و اداره کل بازرسی یک مرکز کارشناسی شده است، اظهار داشت: این اداره کل در صورت استدلال افراد و کارکنان از آنها حمایت می‌کند و به عبارت دیگر در این حوزه شاهد بی‌عدالتی نیستیم.

محرابیان ادامه داد: بازرسی روی افکار و بیانات نباید استوار باشد، باید بر اساس کارشناسی دقیق، مطابق قانون و ضوابط فنی و اجرایی کشور باشد.

ضرورت تقویت نقش حمایتگری دفتر بازرسی

وی با تاکید بر تقویت نقش حمایتگری دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد، تاکید کرد: افراد و کارکنان باید آگاه باشند که در صورت رعایت ضوابط و مقررات واحد بازرسی از افراد و کارکنان حمایت خواهد کرد.

محرابیان اضافه کرد: هر دولتی چنانچه بر مبنای عدالت و قانون باشد راه درستی را طی کرده است، تبعیض شایسته دولت نیست این امر با عدالت و قانون مساوی است.

این عضو کابینه دولت، خدمت بیشتر به مردم، کار جهادی، تلاش برای رفع مشکلات، در نظر گرفتن شرایط معیشتی و غیره را مهم برشمرد و گفت: توجه به این امر باید معیار ارزیابی افراد و کارکنان باشد.

کد خبر 619065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.