اعتبار ۳۰ میلیاردی برای ساماندهی گلزار شهدای کهگیلویه‌وبویراحمد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: درحال‌حاضر ساماندهی ۹ گلزار مطهر شهدا در دست اجرا است؛ درمجموع ۴۹ گلزار اصلاً ساماندهی نشده‌ است و چنان‌چه ۳۰میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص یابد، کار ساماندهی گلزار مطهر شهدا پایان می‌یابد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، رضا پارسیان‌نژاد اظهار کرد: ۵۳۰ گلزار شهدا در استان وجود دارد که از این تعداد ۴۸۱ گلزار ساماندهی شده و ۴۹ گلزار هنوز ساماندهی نشده‌است.

وی افزود: امسال ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار ساماندهی گلزار شهدا اختصاص یافت که انتظار می‌رود با کمک مسئولان، امسال تمام گلزارهای شهدای استان ساماندهی شود.

پارسیان‌نژاد اضافه کرد: بزرگ‌ترین مشکل و توقع جامعه ایثارگران، ساماندهی گلزار شهدای مرکز استان است که ۱۲۸ شهید بزرگوار در این گلزار مدفون هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: قبور مطهر این شهدا زیارتگاه خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم است که فاز دوم گلزار شهدا هنوز به کار بهره‌برداری نرسیده است.

پارسیان‌نژاد افزود: مطابق قانون، تمام دستگاه‌ها در برابر ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت مسئولیت و مأموریت تعریف‌شده‌ای دارند و در شهرها، شهرداری موظف به نگهداری و مراقبت از گلزارهای شهدا است؛ همچنین در بخش‌ها، بخشداری‌ها و در روستاها، دهیاری موظف به این اقدام هستند.

وی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران بیشتر وظیفه مطالبه‌گری، پیگیری و نظارت بر خدمات‌رسانی دستگاه‌های مختلف در ارتباط با گلزارهای شهدا دارد.

۱۰ درصد جمعیت استان، جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه‌وبویراحمد هستند، به این معنا که ۸۰ هزار و ۷۱۶ نفر جزو جامعه هدف قرار دارند.

کد خبر 619051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.