باید مجوز واردات آیفون ۱۴ داده شود/رجیستر همچنان انجام نمی‌شود

بازرس هیئت مدیره اتحادیه موبایل اصفهان با بیان اینکه وضعیت رجیستر آیفون۱۴ تاکنون تعیین‌تکلیف نشده است، گفت: رجیستر آیفون۱۴ در اختیار سامانه همتا است.

حسن میرشمشیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: قرار بر آن بود که گوشی‌های مسافری در گمرک رجیستری شود اما با وجود ارزش‌گذاری و ثبت شماره سریال آیفون‌ها، رجیستری انجام نگرفته است.

وی اضافه کرد: طبق مصوبه‌ای که چندی پیش اعلام شد، واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار ممنوع شد و این ممنوعیت شامل حال همه محصولات اپل می‌شود.

به گفته بازرس هیئت‌مدیره اتحادیه موبایل اصفهان، شرایط گوشی‌های مسافری متفاوت است چون در چارچوب قوانین واردات کالا، هر مسافر امکان ورود یک گوشی را دارد که با اظهار کردن و ثبت آن در گمرک، پس از انجام مراحل مختلف و رجیستری، امکان استفاده از آن وجود دارد.

میرشمشیری تصریح کرد: اکنون تعداد زیادی آیفون ۱۴ توسط مسافران وارد شده است، حال‌آنکه رجیستر شدن یا نشدن آن تعیین تکلیف نشده، همچنین افراد زیادی سردرگم مانده‌اند و بهتر است برای آسودگی خاطر آن‌ها، هرچه سریع‌تر تکلیف دارندگان این آیفون‌ها مشخص شود.

وی گفت: به نظر می‌رسد اولین اقدام سامانه همتا باید تعیین تکلیف رجیستر آیفون‌های ۱۴ باشد، چون هرچه می‌گذرد با شکایت‌های بیشتری مواجه می‌شویم.

بازرس هیئت مدیره اتحادیه موبایل اصفهان ادامه داد: در مرحله دوم نیز اجازه واردات آیفون ۱۴ به شرکت‌ها داده شود تا واردات گوشی مسافری و غیرقانونی کم‌رنگ‌تر و این کالا به‌طورقانونی و با گارانتی وارد کشور شود.

کد خبر 619041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.