آنچه در جلسه علنی شصت‌وسوم شورای شهر گذشت

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان طرح‌ها و لوایح بررسی شده در شصت‌وسومین صحن علنی شورای ششم را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه بیست‌ودوم آبان‌ماه_ در گفت‌وگوی خبری پس از شصت‌وسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت ۲۵ آبان روز حماسه و ایثار مردم اصفهان، اظهار کرد: مردم اصفهان در یک روز ۳۷۰ شهید عملیات محرم را تشییع کردند که نخستین سال ثبت این رویداد را در تقویم ملی کشور شاهد هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد: این رویداد بزرگ در کنار پیشینه عظیم اصفهان یک آئینه تمام نما برای به تصویر کشیدن رشادت‌ها، اصالت و تدین، فرهنگ و تاریخ کهن این سرزمین و دیار شهیدپرور اصفهان باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بررسی طرح‌ها و لوایح در جلسه علنی شورای اسلامی شهر، گفت: در ابتدای جلسه لایحه دو فوریتی خرید ۵۰ دستگاه ون با مشارکت دولت بررسی شد، در این راستا در معابری که امکان حضور اتوبوس‌های شهری وجود ندارد و امکان خدمات‌دهی تاکسیرانی نیز فراهم نیست، خدمات حمل‌ونقل عمومی به این ترتیب به مردم ارائه می‌شود، به‌ویژه اقشار خاص همچون معلولان خدمات مناسبی در این خصوص دریافت خواهند کرد.

صالحی افزود: اعضای شورای اسلامی شهر با تاکید بر سیاست‌های افزایش عدالت شهری با دو فوریت و اصل این لایحه موافقت کرد، بر این اساس قرارداد ۵۰ دستگاه ون به ارزش تقریبی ۷۰ میلیارد تومان منعقد خواهد شد که در راستای توسعه حمل‌ونقل عمومی مؤثر است.

وی با اشاره به تصویب لایحه اصلاح بودجه شهرداری خاطرنشان کرد: امروز اصلاح بودجه شهرداری برای مقطع مرداد ۱۴۰۱ بررسی شد که با توجه به توصیه‌های شورا بر تقویت پروژه‌های پیشران، این برش اصلاح بودجه با نظر کمیسیون‌ها بررسی و به تصویب رسید. بر این اساس در درآمدها و هزینه‌ها تغییری حاصل نمی‌شود و در ردیف‌ها بر اساس پیشران، جابه‌جایی‌هایی در پروژه‌هایی که امکان اجرای بیشتری دارد، صورت می‌گیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در جلسه امروز تأمین مالی پیمانکاران منطقه پنج شهرداری اصفهان بررسی شد که با توجه به ظرفیت موجود در بودجه پیش‌بینی شده، برای این منطقه، ۴۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که با ارائه توضیحات به تصویب رسید و با دریافت وام، این مطالبات عمرانی پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز همچنین توافق آزادسازی در خیابان عبدالرزاق، کوی مأمن‌پوش بررسی شد، تصریح کرد: این توافق به مبلغ سه میلیارد و ۷۰۰ میلیارد تومان به تصویب رسید، همچنین آزادسازی یک گلوگاه قدیمی به وسعت ۷۰۰ متر در میانه خیابان بازارچه حد فاصل خیابان علامه امینی با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان بررسی و به تصویب اعضای شورای شهر قرار گرفت.

صالحی گفت: با توجه به تاکید مدیریت شهری در تسریع اجرای پروژه حلقه چهارم ترافیکی شهر، آزادسازی ۲۱ میلیارد تومانی این پروژه روی میز شورا قرار گرفت و پس از بررسی به تصویب رسید؛ آزادسازی این قطعه زمین که در محدوده خاتون‌آباد واقع شده است، اجرای پروژه را تسریع خواهد کرد.

وی ادامه داد: امروز نیز لایحه واگذاری پروژه مشارکتی در خیابان کوالالامپور بررسی و اجازه برگزاری مزایده از سوی شهرداری منطقه یک، از شورا طلب شد که این لایحه نیز مورد تصویب قرار گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در جلسه امروز پیشنهاد اضافه شدن دو عضو دیگر به کمیته سلامت اداری شهرداری اصفهان مطرح شد، بنا بر درخواست شهردار، معاون مالی و اقتصادی و مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری به صورت رسمی به این کمیته اضافه شدند تا مأموریتی که طرح شفافیت و سلامت اداری مشخص کرده بود به نحو بهتر انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: قطعه زمینی در محدوده شهرک سلامت در مجاورت بیمارستان خیریه پیوند، بنا به درخواست این مجموعه درمانی با نظر شورا واگذار شد تا خدمات این مجموعه خیریه با قوت بیشتری ارائه شود. همچنین اعضای شورای اسلامی شهر پیشنهاد دادند که اختیار به شهردار داده شود که علاوه بر واگذاری زمین در نحوه پرداخت آن نیز مساعدت‌هایی صورت گیرد.

کد خبر 619030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.