جریان زاینده‌رود، آلودگی هوا و اشتغال مشکلات بزرگ اصفهان/ کم‌کاری برخی دستگاه‌ها مشهود است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از مسئولان شهرداری و مدیران مناطق می‌خواهیم برای ایجاد رضایت‌مندی، رفع مشکلات، تفسیر قوانین و ضوابط به نفع مردم و هر اقدامی هرچند کوچک به احترام مردم دریغ نکنند و رضایت‌مندی آن‌ها را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی امروز _یکشنبه بیست‌ودوم آبان‌ماه_ در نطق پیش از دستور شصت‌وسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه در آستانه ۲۵ آبان، سالروز حماسه و ایثار مردم شهر و روز اصفهان قرار داریم، اظهار کرد: ۲۵ آبان، روزی است که ۳۷۰ شهید بر دستان مردم سرفراز و انقلابی این شهر شهید پرور تشییع شدند و اکنون ۴۰ سال از باشکوه‌ترین مراسم تشییع شهدای دفاع مقدس در اصفهان می‌گذرد.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در مورد این روز در اصفهان فرمودند: «شما در کجای دنیا می‌توانید جایی را مثل استان اصفهان پیدا کنید، همین چند روز پیش فقط در شهر اصفهان حدود ۳۷۰ نفر را تشییع کردند. همین شهید داده‌ها و داغ دیده‌ها همچنان به خدمت خود به اسلام ادامه می‌دهند.»

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: رهبر معظم انقلاب در فرازی از فرمایش‌های خود در دیدار ۲۸ آبان ۹۵ می‌فرمایند: «اصفهان شهر علم، دین، ولایت، کار و ابتکار، فرهنگ، هنر و شهادت است، شهر شهیدان بزرگ و نام‌آوران؛ شهیدی همچون دکتر بهشتی در یک سمت و شهدایی از جمله خرازی، همت، کاظمی، ردانی‌پور و بزرگان و نام‌آورانی که هر کدام می‌توانند مشعلی باشند و راه یک ملت را روشن و باز کنند، اینها مناقب است و این است شناسنامه مردم اصفهان.»

وی با بیان اینکه ۲۵ آبان بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در تقویم به نام روز اصفهان ثبت شد، خاطرنشان کرد: در آستانه این ایام مبارک، ضمن ادای احترام به شهدای والامقام به مقام شامخ آزادگان، جانبازان و رزمندگان و خانواده‌های آن‌ها که باعث سربلندی و افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی شدند، هم‌صدا با مقام عظمای ولایت، تأکید می‌کنیم اصفهان همچنان که در گذشته مرکز نور افشانی علمی به تمام کشور، بلکه دنیای اسلام بوده، استوار و پایدار در تقویت و پشتیبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی پیشتاز و جان بر کف است.

نورصالحی تاکید کرد: این مردم همواره پشتیبان نظام و انقلاب، شایسته و محقق هر گونه خدمت و کوشش مسئولان در سطح ملی و محلی هستند، بنابراین انتظار اقدام برای رفع مشکلات آن‌ها، درست و به‌جا است.

وی تصریح کرد: از مسئولان شهرداری و مدیران مناطق می‌خواهیم برای ایجاد رضایت‌مندی، رفع مشکلات، تفسیر قوانین و ضوابط به نفع مردم و هر اقدامی هرچند کوچک به احترام مردم دریغ نکنند و رضایت‌مندی آن‌ها را فراهم کنند.

کم‌کاری بعضی دستگاه‌ها در پروژه قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان مشهود است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: همچنین از مسئولان و مدیران ملی و استانی انتظار می‌رود از هیچ اقدامی در جهت رفع مشکلات استان و شهر دریغ نورزند، زیرا مردم این سرزمین به نظام و انقلاب پایبند هستند.

وی با اشاره به اینکه نخستین موضوع این شهر جریان پایدار آب زاینده رود است که به نظر می‌رسد تمام مسئولان در سطح ملی به‌ویژه رئیس جمهور، نسبت به این موضوع نظر مثبت دارند، اما به هر دلیلی تصمیمات درستی برای این مهم گرفته نمی‌شود، گفت: از مردم اصفهان و کشاورزان مظلوم شهر و استان می‌خواهیم در عین مطالبه‌گری صبر داشته باشند و در شرایط حساس کنونی بزرگوارانه و محترمانه مطالبات برحق خود را پیگیری کنند و البته انتظار این است که هر پروژه، اقدام یا برنامه‌ریزی با سرعت و جدیت دنبال شود و از پشت گوش انداختن مطالبات مردم خودداری شود.

نورصالحی با اشاره به آلودگی هوا و فرونشست زمین، افزود: این‌ها دانه‌های تسبیح جریان پایدار آب در زاینده رود است و البته می‌طلبد ادارات ذی‌ربط مصرانه قانون هوای پاک را دنبال کنند و به جلسه اکتفا نکنند.

وی با اشاره به دیگر پروژه‌های بزرگ استانی و شهری، خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت‌های گردشگری، توجه به بافت‌های تاریخی و ناکارآمد، توسعه اشتغال و شرکت‌های دانش‌بنیان و احداث قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان از جمله پروژه‌های بزرگ در حال پیگیری است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پروژه قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان، تصریح کرد: کم‌کاری بعضی دستگاه‌ها در این پروژه مشهود است و امیدواریم با دستور صریح رئیس جمهور با سرعت و قوت ادامه پیدا کند به نحوی که در همین دولت به مرحله اجرا برسد.

وی در پایان یاد و خاطره علامه طباطبایی و آیت الله زاهد از عالمان بزرگ اصفهان، خیر و پدر شهید و همچنین هفته کتاب و کتاب‌خوانی را گرامی داشت.

کد خبر 618924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.