انتظار بشر از آینده صنایع فضایی چیست؟

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: درحال‌حاضر بشر از صنایع فضایی انتظار دارد که در آینده‌ای نزدیک شاهد رخ‌دادن چنین رشدی در حوزه توریسم فضایی باشد و قطعاً در آینده‌ای نزدیک این حوزه از صنایع فضایی با جهش‌های بسیاری مواجه خواهد شد.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به مهم‌ترین اهداف صنایع فضایی و جایگاه این حوزه در آینده بشریت، اظهار کرد: یکی از اهداف مهمی که برای آینده صنایع فضایی در نظر گرفته شده است، بحث مهاجرت انسان به فضا است.

وی افزود: در حال حاضر مهاجرت انسان به سیارات دیگر جزو برنامه‌های شرکت‌های فعال در این حوزه است، اما مهاجرت انسان به فضا به دلیل الزام و شرایط نامطلوب حاکم بر زمین، جزو اولویت‌های صنایع فضایی قرار ندارد، بلکه در آینده‌ای نزدیک مهم‌ترین بحث مهاجرت به فضا برای مباحث گردشگری است.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: درواقع در آینده‌ای نزدیک مهم‌ترین هدف و بحث مطرح شد در صنایع فضایی را می‌توان مباحث گردشگری و توریسم فضایی در نظر گرفت و در آینده قطعاً شاهد حضور هتل‌های فضایی در مدار زمین یا سیارات دیگر خواهیم بود.

وی در رابطه با اهمیت توریسم فضایی گفت: به طور کلی توریسم فضایی برای شرکت‌های فعال در این حوزه بسیار درآمدزا است؛ بنابراین می‌توان از این شرکت‌های خصوصی انتظار داشت که در آینده صنعت توریسم فضایی را گسترش داده و هتل‌های فضایی راه‌اندازی کنند.

مرادی اشاره کرد: در آینده نزدیک قطعاً ما شاهد گسترش توریسم فضایی و وجود هتل‌های فضایی خواهیم بود؛ البته الزاماً گسترش توریسم فضایی به معنای دست‌یابی بشر به مدار کره ماه یا سیارات دیگری مانند مریخ نیست.

وی در همین رابطه تصریح کرد: درواقع مدار سیاره زمین می‌تواند منطقه مناسبی برای گسترش توریسم فضایی محسوب شود و در آینده‌ای نزدیک ایستگاه‌هایی که در این منطقه راه‌اندازی می‌شود، بحث توریسم فضایی را آغاز می‌کند.

این پژوهشگر علوم فضایی با اشاره به انتظار جامعه از صنایع فضایی گفت: درحال‌حاضر بشر از صنایع فضایی انتظار دارد که در آینده‌ای نزدیک شاهد رخ‌دادن چنین رشدی در حوزه توریسم فضایی باشد و قطعاً در آینده‌ای نزدیک این حوزه از صنایع فضایی با جهش‌های بسیاری مواجه خواهد شد.

کد خبر 618898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.