تزریق واکسن کرونا و آنفلوانزا به دانش‌آموزان اجباری است؟

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش اصفهان گفت: حدود ۱۰ درصد از دانش‌آموزن مقطع ابتدایی استان به آنفلوانزا مبتلا شدند که بر حضور نیافتن‌ آنان در مدارس تاکید کردیم تا بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم.

آذرکیوان امیرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به شیوع آنفلوانزا بین دانش‌آموزان، اظهار کرد: آنفلوانزا در مدارس سیر نزولی دارد و نسبت به هفته‌های گذشته آمار شیوع آن کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه به استفاده دانش‌آموزان از ماسک در مدارس تاکید کردیم، ادامه داد: تعطیلی بوفه‌های مدارس و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و بهداشت فردی دانش‌آموزان با تذکر و هماهنگی مراکز بهداشت استان مورد تاکید قرار گرفت، همچنین این مسائل را به مدارس ابلاغ کردیم تا نسبت به رعایت آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش اصفهان در پاسخ به این پرسش که آیا دستوری برای تعطیلی مدارس در راستای شیوع آنفلوانزا به آموزش و پرورش استان ابلاغ شده است، تصریح کرد: این دستور ابلاغ نشده، چراکه آمار شیوع ابتلاء به آنفلوانزا نزولی شده است، حدود ۱۰ درصد از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی استان اصفهان به آنفلوانزا مبتلا شدند که بر حضور نیافتن دانش‌آموزان مبتلا تاکید کردیم تا بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم.

وی اضافه کرد: بازرسی و نظارت از مدارس به صورت مستمر انجام می‌شود و سعی کردیم مدارس رو به تعطیلی نرود، در عین حال سلامت فردی دانش‌آموزان حفظ شود، از این رو گروه‌های نظارتی در مدارس حضور یافتند.

امیرپور با بیان اینکه برای تزریق واکسن آنفلوانزا به دانش‌آموزان برنامه‌ای نداشتیم، خاطرنشان کرد: اجباری به تزریق واکسن آنفلوانزا نداشتیم، افرادی که تمایل به تزریق واکسن دارند، می‌توانند تزریق کنند.

وی با اشاره به تزریق واکسن کرونا به دانش‌آموزان، گفت: تزریق واکسن کرونا برای دانش‌آموزان در یک مرحله انجام می‌شود و دوز یادآور ندارد، از این رو تابع قوانین ستاد کرونای کشور هستیم و در راستای تزریق واکسن به دانش‌آموزان اجباری وجود ندارد، اما بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک توصیه می‌کنیم، اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود، به طور قطع شاهد کاهش بیماری خواهیم بود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: با توجه به اینکه سیر شیوع آنفلوانزا در مدارس رو به کاهش است، توصیه‌هایی در راستای پیشگیری از آنفلوانزا به والدین داریم؛ مهم‌ترین مسئله رعایت موارد بهداشتی در مدارس است، زیرا دانش‌آموزان در مدارس با یکدیگر در ارتباط و تعامل هستند، از این رو باید از وسایل شخصی خود استفاده کنند تا با رعایت مسائل بهداشتی شانس ابتلاء به بیماری کاهش یابد.

کد خبر 618886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.