استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی لیسبون رایگان می‌شود

مسئولان لیسبون پرتغال طرحی را در نظر گرفته‌اند که بر اساس آن جوانان و سالمندان شهر و سپس همه ساکنان می‌توانند دوچرخه‌های اشتراکی شهر را به صورت رایگان استفاده کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات محلی، منطقه‌ای و ملی در سراسر اروپا به فکر راه‌هایی برای کاهش فشار تورم ناشی از کمبود انرژی بر شهروندان هستند. در این راستا، شورای شهر لیسبون تصمیم به اجرای یک اقدام دو مرحله‌ای گرفته است که به موجب آن شبکه اشتراک دوچرخه شهری موسوم به GIRA برای ساکنان پایتخت پرتغال رایگان خواهد شد.

این پیشنهاد به همراه سایر اقدامات حمایتی برای گروه‌های نیازمند حمایت و کسب‌وکارهای کوچک آسیب‌پذیر از بحران‌های متعدد، در جلسه مدیران به تصویب رسید.

استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی لیسبون رایگان می‌شود

از تابستان تاکنون استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی برای دو گروه از لیسبونی‌ها رایگان بوده است: جوانان زیر ۲۳ سال و سالمندان بالای ۶۵ سال.

این اقدام شهرداری لیسبون بخشی از اهداف پایداری زیست‌محیطی، مبارزه با تغییرات آب و هوایی و بهبود روند تحرک مردم از طریق ارتقای جابه‌جایی کارآمد، مقرون‌به‌صرفه و زیست‌محیطی پایدار است.

با در نظر گرفتن هزینه‌های زندگی، اکنون مقامات تصمیم گرفته‌اند که از سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، گزینه بدون پرداخت را به دوچرخه‌های مشترک (GIRA) برای دو گروه ذکرشده نیز گسترش دهند.

حال برنامه این است که در بعضی مواقع دوچرخه‌های مشترک برای همه کسانی که در لیسبون زندگی می‌کنند نیز رایگان شود. با این حال، کاربران برای استفاده از دوچرخه‌ها باید به طور جداگانه برای سرویس GIRA ثبت‌نام کنند.

استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی لیسبون رایگان می‌شود

کد خبر 618836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.