برگزاری سی‌امین نمایشگاه استانی کتاب اصفهان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: سی‌امین نمایشگاه استانی کتاب اصفهان امروز (یکشنبه) با حضور ۵۰ ناشر از استان اصفهان در نگارستان امام خمینی(ره) افتتاح می‌شود.

علی تمنایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در هفته کتاب و کتاب‌خوانی ۹۶ برنامه متنوع در استان اصفهان اجرا می‌شود که بخشی با محوریت اداره کل فرهنگ یا ادارات شهرستانی بوده و تعدادی توسط سایر نهادها و انجمن‌های مرتبط اجرا خواهد شد.

به گفته وی، از این تعداد هفت برنامه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۵۴ برنامه به همت ادارات فرهنگ شهرستان‌های مختلف و ۳۵ برنامه به همت سایر دستگاه‌ها و نهادها برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان مهم‌ترین برنامه این اداره کل را افتتاح سی‌امین نمایشگاه استانی کتاب اصفهان دانست و گفت: این نمایشگاه امروز _یکشنبه بیست‌ودوم آبان‌ماه_ در نگارستان امام خمینی (ره) با حضور ۵۰ ناشر از استان اصفهان افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: محور کار و فعالیت در این نمایشگاه بر عهده شرکت تعاونی ناشران استان اصفهان به‌عنوان بخش خصوصی است.

تمنایی برگزاری نشست‌های نقد و بررسی، کارگاه‌های تخصصی و رونمایی کتاب را از دیگر برنامه‌های این اداره برشمرد و گفت: کارگاه‌های آموزشی کتاب‌خوانی تخصصی کودک و نوجوان در مجتمع استاد محمود فرشچیان در هفته کتاب برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امروز _یکشنبه بیست‌وسوم آبان‌ماه_ نشست نقد و بررسی کتاب «جعبه‌ابزار تربیت» نوشته حجت‌الاسلام محسن دهقانی با سخنرانی دو نفر از استادان و منتقدان در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان رونمایی از کتاب دانشنامه روستای تاریخی دوماب از توابع دهق و علویجه در هفت جلد را برنامه دیگر این اداره برشمرد و گفت: این کتاب یک اثر فاخر ملی است و آئین رونمایی از آن ساعت ۱۰ تا ۱۲ روز چهارشنبه _بیست‌وپنجم آبان‌ماه_ خواهد بود.

وی افزود: سخنرانی دکتر محمد شفیعی در مجتمع فرشچیان با موضوع «کتاب، دانشجو و پیشرفت دانش‌بنیان» با سخنرانی هژیر خسروی و با حضور کتاب‌فروشان و ناشران دو برنامه دیگر این هفته در اصفهان است.

تمنایی برگزاری شب شعر با موضوع هفته کتاب در شب جمعه همین هفته _بیست‌وششم آبان‌ماه_ و اهدای پنج هزار جلد کتاب به مراکز فرهنگی و کتابخانه‌های مختلف در طول هفته کتاب را از دیگر برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ استان اصفهان در هفته کتاب برشمرد.

کد خبر 618810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.