توضیح انریکه درباره دعوت فاتی به جام جهانی

سرمربی تیم ملی اسپانیا درباره دعوت بازیکنان بارسلونا به جام جهانی صحبت کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از اسپورتس مول، لوئیس انریکه، سرمربی تیم ملی اسپانیا گفته است که تصمیم او برای دعوت آنسو فاتی، مهاجم بارسلونا در لیست تیمش برای جام جهانی ۲۰۲۲، یک تصمیم لحظه آخری بوده است.

بازیکن ۲۰ ساله بارسلونا در ماه سپتامبر در تیم لاروخا حضور نداشت، زیرا در هفته‌های ابتدایی فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ هنوز نتوانسته بود به آمادگی کافی برسد. فاتی اخیراً در سطح باشگاهی بازیکن ثابتی بوده و سه گل و سه پاس گل در ۲۰ بازی برای تیم ژاوی در تمامی رقابت‌ها به ثبت رسانده است.

این مهاجم جوان در تورنمنت قطر حضور خواهد داشت، اما سرمربی اسپانیا اعتراف کرده که به دلیل مشکلات مصدومیت قبلی وی تا آخرین ثانیه شک داشته که او را دعوت کند یا خیر. سرمربی تیم ملی اسپانیا در این رابطه گفت: تا آخرین لحظه‌ها برای دعوت کردن فاتی شک داشتیم. قبلاً بر روی او حساب باز کرده بودیم و می‌دانستیم که با سطح خوب خودش می‌تواند به ما کمک کند. او روزهای سختی را پشت سر گذاشته تا دوباره به آمادگی برسد.

وی ادامه داد: امید دارم که بتوانیم شاهد بهترین سطح و عملکرد از فاتی باشیم. همین موضوع باعث شد تا من بر روی او در جام جهانی پیش رو حساب باز کنم. در بارسا او بیشتر بازی می‌کند و بازی‌ها و تمریناتش را دنبال کرده ام.

هفت بازیکن از تیم بارسلونا برای جام جهانی به تیم ملی اسپانیا دعوت شده اند؛ اریک گارسیا، جوردی آلبا، سرخیو بوسکتس، گاوی، پدری، فران تورس و آنسو فاتی.

با این حال، انریکه اصرار دارد که تیم‌های باشگاهی بازیکنان برای او هیچ اهمتی ندارد. در واقع اولویت انریکه، سطح بازیکنان است و او توجهی ندارد که این بازیکنان در کدام تیم توپ می‌زنند: نمی‌خواهم باشگاه‌های بازیکنانم معیار انتخاب باشند. به سن و سال و تعداد بازیکنان هر باشگاه دقت نمی‌کنم. تمرکز من بر روی ارزش بازیکنان است و می‌خواهیم که همه بازیکنان در تیم‌های باشگاهی خود همیشه در بهترین سطح باشند و رقابت کنند.

سرخیو بوسکتس، یکی دیگر از بازیکنان بارسلونا است که در جام جهانی حضور دارد و اتفاقاً، بازوبند کاپیتانی اسپانیا را نیز در اختیار دارد. سرمربی تیم ملی اسپانیا به تمجید از این هافبک باتجربه پرداخت و ادعا کرد که او می‌تواند علی رغم ۳۸ ساله بودن، در جام جهانی ۲۰۲۶ نیز بازی کند.

او افزود: هدف من این است که بوسکتس را متقاعد کنم که در یک جام جهانی دیگر بازی کند. شوخی نمی‌کنم، بازیکنی بهتر از بوسی در جهان برای سیستم خود نمی بینم.

اسپانیا در تاریخ ۱۷ نوامبر یک بازی دوستانه با اردن برگزار خواهد کرد و سپس در ۲۳ نوامبر در جام جهانی مقابل کاستاریکا بازی می‌کند. قهرمان جام جهانی ۲۰۱۰ که در مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت‌های ۲۰۱۸ حذف شد، در گروه E به مصاف آلمان و ژاپن خواهد رفت.

کد خبر 618797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.