تأثیرپذیری بازار ارزهای دیجیتال از اف تی ایکس

بازار امروز رمزارزها نیز روند نزولی داشت و شاهد یک نقشه تقریباً یک پارچه قرمز ارز بازار رمزارزها بودیم با اعلام ورشکستگی صرافی ارز دیجیتال FTX، قیمت بیت کوین بار دیگر طی چند روز گذشته به زیر ۱۷ هزار دلار سقوط کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بازار امروز سهام شرکت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال از جمله مایکرواستراتژی و همچنین شرکت‌های فعال در زمینه ماینینگ نظیر ماراتن، ریوت و هایو نیز روند نزولی در پیش گرفته‌اند در بازار امروز با افت دو نیم درصدی بیت کوین شاهد افت این رمزارز به محدوده ۱۶ هزار ۸۸۵ دلار بودیم، اتریوم نیز در سطح یک هزار ۲۶۵ دلار قرار گرفت. رمز ارز صرافی بایننس نیز با افت سه درصدی در محدوده ۲۸۵ دلار قرار گرفت، شاخص ترس و طمع به سرعت به محدوده ترس شدید درحال حرکت است.

آخرین تحولات قیمتی رمزارزهای برتر بازار

بیت‌کوین (BTC): ۱۶ هزار ۸۸۵ دلار

تغییرات: افت ۲.۴۴ درصدی

اتریوم (ETH): یک هزار ۲۶۵ دلار

تغییرات: افت ۰.۴۶ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۲۸۵ دلار و ۹۵ سنت

تغییرات: افت ۲.۹۰ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۳۷۰ دلار

تغییرات: افت ۴.۷۴ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۳۴۳ دلار

تغییرات: افت ۴.۷۴ درصدی

سولانا (SOL): ۱۵ دلار و ۵۱ سنت

تغییرات: افت ۱۰.۷۰ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۹۲۵ دلار

تغییرات: افت ۱۳.۲۱ درصدی

پالیگان (Polygon): ۹۶ سنت

تغییرات: رشد ۶.۳۷ درصدی

پولکادات (DOT): پنج دلار و ۷۰ سنت

تغییرات: افت ۱.۵۱ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۵۴۵ دلار

تغییرات: افت ۴.۲۸ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۱۳ دلار و ۴۳ سنت

تغییرات: افت ۹.۴۲ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

تأثیرپذیری بازار ارزهای دیجیتال از اف تی ایکس

حمایت: ۱۸ و ۹۵۷ هزار دلار

مقاومت: ۲۰ هزار ۶۷۵ دلار سقف کانال نزولی

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

دامیننس بیت کوین: ۴۰.۷۲ درصد

دامیننس اتریوم: ۱۹.۳۲ درصد

تأثیرپذیری بازار ارزهای دیجیتال از اف تی ایکس

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است)

ارزش بازار رمزارزها در مقابل حوزه دیفای

ارزش بازار رمزارزها: ۷۷۰ میلیارد ۳۴۷ میلیون دلار

ارزش بازار حوزه دیفای: ۳۴ میلیارد ۹۳۶ میلیون دلار

تأثیرپذیری بازار ارزهای دیجیتال از اف تی ایکس

شاخص ترس و طمع

کاهش شاخص از ۲۹ واحد به ۲۱، پیش بینی تداوم روند نزولی شاخص ترس و طمع در طی روزهای آینده.

تأثیرپذیری بازار ارزهای دیجیتال از اف تی ایکس

اخبار بازار رمزارزها

ایلان ماسک: آینده برای بیت کوین، اتریوم و دوج کوین است

ایلان ماسک به‌تازگی در یک اسپیس توییتری و در واکنش به بحران صرافی FTX به سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال توصیه کرده است دارایی‌های خود را در کیف پول‌های سرد نگهداری کنند، نه صرافی‌ها. او همچنین گفته است تصور می‌کند آینده از آن بیت کوین، اتریوم و دوج کوین باشد و حدس می‌زند اگر کسی یکی از این سه ارز دیجیتال را در کیف پول سرد خود و بیرون از صرافی‌ها نگهداری کند، عملکرد خوبی خواهد داشت.

وی همچنین به‌تازگی در یک اسپیس توییتری درباره سم بنکمن فرید، مدیرعامل صرافی ورشکسته FTX که به‌تازگی از سمت خود کناره‌گیری کرده، گفته است: «راستش را بخواهید هرگز نام او را نشنیده بودم تا اینکه چند نفری به من گفتند او قصد دارد مقدار زیادی پول در قرارداد خرید توئیتر سرمایه‌گذاری کند و من هم نیم ساعتی با او صحبت کردم. [در حین صحبت با او] “مزخرف‌سنج” من قرمز شد. فهمیدم این یارو آدم مزخرفی است. این برداشت من بود.»

تتر آدرس‌های وابسته به هکر احتمالی FTX را مسدود کرد

به‌دنبال انتشار خبر هک صرافی ورشکسته FTX، شرکت تتر مقداری سرمایه وابسته به هکرهایی که حساب این صرافی را خالی کرده‌اند، مسدود کرده و آدرس آنها را در لیست سیاه خود قرار داده است. این سرمایه‌ها شامل ۳.۹ میلیون دلار تتر بر بستر شبکه اولانچ و ۲۷.۵ میلیون دلار تتر بر بستر بلاک چین سولانا است.

مایک مک گلون: بحران FTX پیامدهایی فراتر از بازار ارزهای دیجیتال دارد

مایک مک گلون، استراتژیست ارشد کالای بلومبرگ، معتقد است فروپاشی امپراتوری سم بنکمن فرید، احتمالاً عواقبی فراتر از بازار ارزهای دیجیتال خواهد داشت و روندهای نزولی در بازارهای سهام و کالا را تسریع می‌کند. او همچنین پیش‌بینی کرده که شوک FTX احتمالاً قیمت بیت کوین را به پایین‌ترین حد خود در ماه‌های اخیر خواهد رساند و ممکن است این ارز دیجیتال به محدوده قیمتی ۱۰,۰۰۰ تا ۱۲,۰۰۰ دلار نیز برسد.

گلکسی دیجیتال ۷۶.۸ میلیون دلار سرمایه وابسته به FTX دارد

مؤسسه گلکسی دیجیتال به‌تازگی اعلام کرده است ۷۶.۸ میلیون دلار سرمایه در قالب پول نقد و دارایی‌های دیجیتال دارد که با صرافی بحران‌زده FTX در ارتباط است. این شرکت همچنین گفته در حال برداشت ۴۷.۵ میلیون دلار از این مبلغ است. پیش‌تر گزارش شده بود گلکسی دیجیتال قصد دارد ۲۰ درصد از نیروی کار جهانی خود را نیز اخراج کند.

سقوط FTX احتمالاً یکی از آخرین بحران‌ها در بازار ارزهای دیجیتال باشد

چارلز هاسکینسون، بنیان‌گذار کاردانو با واکنش به فروپاشی صرافی FTX اظهار کرد که این حادثه ممکن است یکی از آخرین بحران‌هایی باشد که بازار ارزهای دیجیتال را تحت تأثیر قرار داده است. به گفته او، حوادثی شبیه به بحران FTX با توجه به پیامدهای دامنه‌داری که بر دیگر بازیگران اکوسیستم دارند می‌توانند پیچیده‌تر شوند. با این حال، او گفت که این چرخه ممکن است دیگر به پایان رسیده باشد.

نقشه بازار

تأثیرپذیری بازار ارزهای دیجیتال از اف تی ایکس

کد خبر 618794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.