بهره‌برداری از پروژه شهدای ورزشکار تا پایان امسال

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای ورزشکار با حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

اصغر کشاورزراد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: موقعیت پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای ورزشکار از سمت شرق به غرب از خیابان فرزانگان به سمت خیابان تابان و از سمت شمال به جنوب از شهر دولت‌آباد به سمت خیابان بعثت قرار دارد که با توجه به تردد وسایل نقلیه سنگین و حجم آن وسایل، ترافیک سنگینی در این محور برای شهروندان ساکن در مناطق هفت و ۱۴ شهرداری ایجاد شده بود.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته شهرداری اصفهان پروژه محور فرزانگان به سمت شرق، اتوبان شهید اردستانی و همچنین ادامه رینگ چهارم را اجرا کرد و با توجه به زیاد بودن حجم وسایل نقلیه سنگین و سبک در این محور به این نتیجه رسید که نیاز به ایجاد تقاطع غیرهمسطح ورزشکار است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان افزود: این پروژه از قسمت شمال با محدوده دولت‌آباد و از قسمت جنوب، شرق و غرب در محدوده شهرداری اصفهان بود، بر این اساس طبق توافق شهرداری اصفهان و دولت‌آباد ۷۵ درصد هزینه‌های این پروژه توسط شهرداری اصفهان و ۲۵ درصد هزینه‌ها توسط شهرداری دولت‌آباد پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این پروژه در سال ۹۹ آغاز شد، اما پس از حدود پنج درصد پیشرفت فیزیکی، به حجم انبوهی از تأسیسات شامل لوله‌های ۱۶۰۰ آب و فاضلاب، لوله ۲۵۰ و ۴۰۰ آب، لوله ۲۵۰ و ۴۰۰ پوند گاز، تأسیسات برقی، دکل‌های فشار قوی برق و همچنین کابل‌های مخابرات برخورد کردیم.

کشاورزراد اظهار کرد: زمان زیادی به طول انجامید تا پروژه متوقف و تمام تأسیسات زیرزمینی با همکاری شرکت‌های تاسیساتی به‌طور کامل از مسیر پروژه جابه‌جا شد، البته به‌تازگی عملیات اجرایی آن به اتمام رسیده است و هزینه‌های اجرای این پروژه از ابتدا تا پایان با احتساب جابه‌جایی تأسیسات ۱۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای ورزشکار حدود ۷۵۰ متر طول دارد و چهار پل در مسیر آن اجرا شده است که در پل آخر آن در حال اجرای تابلیه هستیم؛ همچنین دیواره‌های اطراف آن در حال احداث است و پس از آن خاکبرداری، زیرسازی و آسفالت پروژه کلید می‌خورد که امیدواریم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد و در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

کد خبر 618773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.