ساماندهی ورودی دریاچه کیو در خرم‌آباد

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری خرم‌آباد گفت: این سازمان در راستای ساماندهی پیاده‌روهای شمال غربی دریاچه کیو، عرض آنها را ۱.۵ متر افزایش داده است.

احد بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری با کاشت گونه‌های درختی و تعبیه صندلی در محل تجمع دست‌فروشان، علاوه بر برچیدن بساط آنها عبور و مرور شهروندان و مسافران را تسهیل کرده است.

وی با اشاره به تقویت دریاچه کیو در پی خشک شدن آن افزود: اردیبهشت‌ماه سال جاری فشار آب افت جدی داشت؛ لذا شرکت آب و فاضلاب تصمیم گرفت بیشتر منابع آبی را صرف آب شرب شهروندان کند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری خرم‌آباد خاطرنشان کرد: این مسئله موجب شد تا شهرداری با مشکلاتی برای نگهداشت فضای سبز و احیای دریاچه روبه‌رو شود؛ بنابراین تصمیم بر آن شد تا جهت آبیاری فضای سبز و تقویت دریاچه کیو، یک چاه با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان تجهیز و لوله‌گذاری و از بخش گردشگاه به‌طور مستقیم به دریاچه کیو متصل شود.

بیرانوند تاکید کرد: با اقدام‌های این سازمان در راستای ساماندهی دریاچه کیو، آب حدود ۵۰ سانتی‌متر بالا آمده است و اگر کار به همین منوال پیش برود، به زودی شاهد بازگشت کیو به حالت عادی خواهیم بود.

وی گفت: این سازمان در راستای ساماندهی پیاده‌روهای شمال غربی دریاچه، عرض آنها را ۱.۵ متر افزایش داده است.

کد خبر 618695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.