فوت مرحومه امینی بهانه آغاز جنگ ترکیبی / دشمن دانشگاه را مورد هجمه قرار داده است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی اصفهان یکی از زمینه‌های پیشبرد جنگ ترکیبی از سوی دشمن را اجتماعی و اقتصادی دانست و گفت: مهم‌ترین بعد این جنگ، ادراکی و شناختی است که دشمن امروز از آن بیشتر بهره‌برداری کرده و اغتشاشات و فعالیت‌های ساختارشکنانه در جامعه را رقم زده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن عارضی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص ابعاد گوناگون جنگ ترکیبی اظهار کرد: جنگ ترکیبی که در دنیا به نام جنگ هیبریدی شناخته می‌شود، به فرموده رهبر معظم انقلاب در ادامه دشمنی‌های آمریکا با مردم ایران است که محدود به دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی نمی‌شود بلکه سابقه آن به دوران پهلوی و نهضت ملی شدن صنعت نفت می‌رسد.

وی با اشاره به تشدید فعالیت‌های خصمانه آمریکا در دوران جمهوری اسلامی افزود: به تازگی این جنگ پیچیده‌تر شده و به شکل چندوجهی در آمده است زیرا دشمن تلاش می‌کند از تمام توان و ظرفیت خود بهره گیرد و اگر در یک حوزه به هدف نرسیدند، به سرعت حوزه دیگری را فعال کنند یا اینکه همزمان جنگ را در چند حوزه پیش ببرند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان ابعاد جنگ ترکیبی را شامل زمینه‌های گوناگون اطلاعاتی و سایبری با ویژگی‌های نبردهای متعارف و نامتعارف دانست و گفت: هدف آنها نیز مشخص است، کشوری که نظم آمریکا و دولت‌های مستکبر را نپذیرد از نظر آنها نظام خودکامه معرفی می‌شود و در جهت نابودی آن تلاش می‌کنند.

وی ایران را مصداق بارز ایستادگی در برابر نظم تحمیلی غرب توصیف کرد و یادآور شد: آمریکا و غرب نمی‌توانند تحمل کنند کشوری که مطلوب آنها نباشد در منطقه نیز تأثیرگذار شود و دولت‌ها یا جنبش‌هایی متأثر از نظام جمهوری اسلامی در حال شکل‌گیری باشند به همین دلیل جنبش‌هایی مانند حزب‌الله لبنان یا حوثی‌های یمن را به عنوان گروه‌های تروریستی تعریف می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عارضی راهکار استکبار برای مقابله با این جریان را نبردهای چند وجهی دانست و افزود: رهبر انقلاب سال گذشته در سالروز بیعت تاریخی همافران نیروی هوایی با امام خمینی (ره) فرمودند که امروز برای مقابله با تهاجم دشمن برای تحریف واقعیت‌ها، دستاوردها، پیشرفت‌ها و اقدامات حماسه‌آمیز نیازمند یک حرکت دفاعی و تهاجم ترکیبی با محوریت فریضه فوری و قطعی جهاد تبیین هستیم.

بهره‌برداری از زمینه اجتماعی برای جنگ ترکیبی

وی محور دفاع در برابر جنگ ترکیبی را جهاد تبیین دانست و گفت: یکی از زمینه‌هایی که دشمن برای پیشبرد جنگ ترکیبی مورد توجه قرار می‌دهد، زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی است به همین دلیل معتقدیم که آنچه درباره فوت مرحومه امینی اتفاق افتاد، بهره‌برداری دشمن از یک زمینه اجتماعی برای جنگ ترکیبی بود به همین دلیل باید جهاد تبیین را محور مقابله با این جنگ قرار دهیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به ابعاد جنگ ترکیبی اظهار کرد: مهم‌ترین بعد این جنگ، ادراکی و شناختی است که دشمن امروز از آن بیشتر بهره‌برداری می‌کند و اغتشاشات و فعالیت‌های ساختارشکنانه در جامعه را رقم زده است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به بعد ادراکی و شناختی در دانشگاه‌ها گفت: دشمن دانشگاه را مورد هجمه قرار داده است بنابراین دانشگاه با جهاد تبیین می‌تواند بعد مهم جنگ ترکیبی را خنثی کند خود و نقش اساتید و خبرگان جامعه در این جهاد تبیین بسیار مؤثر خواهد بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عارضی درباره راهکارهای بازگشت آرامش به دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: همان‌گونه که محور جنگ ترکیبی، جهاد تبیین است امروز محور جهاد تبیین نیز باید دانشگاه باشد زیرا محل اجتماع خبرگان و نخبگان است همچنین دانشگاه با ادراک و شناخت، بینش‌سازی و خلق کردن ارتباط دارد و لازم است که اساتید به این نقش مهم خود بیشتر توجه کنند.

وی توسعه فضای گفت‌وگو در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را ضروری اعلام کرد و گفت: باید برای گفت‌وگو با نسل دهه هشتادی‌ها که وارد دانشگاه شده‌اند، به زبان مشترک برسیم که برای این هدف باید روی این موضوع و مصادیق زبان مشترک برای گفت‌وگو با دانشجویان نسل جدید کار علمی انجام دهیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به لزوم برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و نشست‌های گفت‌وگوی آزاد ادامه داد: حتی در مقام مطالبه‌گری باید مسئولان استانی و کشوری را به دانشگاه دعوت کنیم تا نقدهای دانشجویان، اعتراضات و دغدغه‌های آنها را بشنوند و برای از بین بردن زمینه‌های سوءاستفاده دشمن در جنگ ترکیبی، فعالیت‌های جهادی انجام دهند.

وی یکی از زمینه‌های جنگ ترکیبی را استفاده از مشکلات اقتصادی برای ناامید کردن جوانان و نسل آینده نسبت به آینده خود اعلام کرد و گفت: وظیفه دولتمردان این است که با کار جهادی و توجه به مطالبات جوانان و نسل آینده، زمینه‌های این اغتشاشات و سوء‌استفاده دشمن را از بین ببرند که حوزه‌های مختلف اجتماعی، آموزشی، پژوهشی و اقتصادی را شامل می‌شود.

کد خبر 618673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.