تکیه آتش‌نشانی اصفهان بر دانش دانش‌بنیان‌ها

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به راه‌اندازی سامانه پایش زمان و استفاده از تبر و دیلم مخصوص آتش‌نشانی ساخت داخل به‌صورت آزمایشی، گفت: این سازمان بر استفاده از دانش شرکت‌های دانش‌بنیان‌ تکیه دارد.

آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پیرو سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان و با توجه به اینکه حدود یک دهه از تولد شرکت‌های دانش‌بنیان می‌گذرد، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نزدیک به یک سال است که تعامل مناسبی با این شرکت‌ها دارد.

وی ادامه داد: در راستای مدیریت تکنولوژی، گام‌های زیادی توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان برداشته شده است و اجرای فرایند مدیریت تکنولوژی را به‌عنوان پرچم‌دار شهرداری آغاز کرده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: کمیته پژوهش این سازمان تشکیل شده است و از ظرفیت دانشجویان و نخبگان آتش‌نشانی نیز استفاده کردیم تا هسته فناورانه را با حدود ۲۵ عضو تشکیل دهیم.

وی اضافه کرد: طبق نقشه راهی که برای مدیریت تکنولوژی وجود دارد، نیازسنجی فناورانه انجام شده است و موارد لازم برای سازمان آتش‌نشانی در خصوص امداد و نجات را احصا و از طریق معاونت برنامه‌ریزی به شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام کردیم.

مطلبی با بیان اینکه در حال حاضر سازمان آتش‌نشانی اصفهان با بیش از ۱۰ شرکت دانش‌بنیان در حال همکاری است، تصریح کرد: سامانه پایش زمان که برای کاهش زمان رسیدن به محل حادثه کاربرد دارد و برای نخستین‌بار در کشور مورد استفاده قرار گرفته است، همچنین تبر و دیلم مخصوص آتش‌نشانی که به‌صورت انحصاری در آمریکا ساخته می‌شد، با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت آزمایشی ساخته شد و مورد استفاده قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: سازمان آتش‌نشانی بر استفاده از ظرفیت دانش دانش‌بنیان‌ها تکیه دارد و از همکاری با آن‌ها به پیشرفت‌هایی دست یافته است که امیدواریم مستمر باشد.

کد خبر 618626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.