آشنایی با تیم‌های حاضر در جام‌جهانی ۲۰۲۲ کشور ولز

تیم ملی ولز با پیروزی مقابل اوکراین صعودی پیش‌بینی نشده به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر داشته است و در یک گروه سخت با تیم ملی ایران، آمریکا و انگلیس هم‌گروه شده. ولز پیش از این فقط مجوز حضور در جام جهانی سال ۱۹۵۸ را به دست آورده بود که تا مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی ولز با پیروزی مقابل اوکراین صعودی پیش‌بینی نشده به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر داشته است و در یک گروه سخت با تیم ملی ایران، آمریکا و انگلیس هم‌گروه شده. ولزی‌ها شانس زیادی برای صعود ندارند. ولز، تیمی به محوریت گرت بیل که معمولاً با نمایش‌های خیره کننده وی عملکرد خوبی نشان می‌دهد. تیم ملی فوتبال ولز تاکنون فقط مجوز حضور در جام جهانی سال ۱۹۵۸ را به دست آورده است که تا مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

بیشترین بازی و گل ملی را گرت بیل بازیکن باشگاهی تیم فوتبال رئال مادرید برای ولز به ثمر رسانده است. تیم ملی فوتبال ولز در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در گروه خود پایین‌تر از بلژیک قرار گرفت و به عنوان تیم دوم راهی پلی‌آف شد. آن‌ها در اولین بازی خود در پلی‌آف برابر اتریش قرار گرفتند و در پایان توانست این تیم را شکست دهد. تیم ملی فوتبال ولز در ۵ ژوئن ۲۰۲۲ با پیروزی یک بر صفر مقابل تیم ملی فوتبال اوکراین در بازی پلی آف جام جهانی راهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شد.

معرفی کشور ولز

کشور ولز بخشی از پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی است. مرکز ولز شهر کاردیف است. ولز در جنوب غربی جزیره بریتانیا واقع است و از سوی شرق با انگلستان هم‌مرز بوده و در غرب رودخانه سورن واقع شده‌است. جمعیت ولز در حدود سه میلیون نفر است که به دو زبان انگلیسی و ولزی سخن می‌گویند. زبان ولزی از ریشه سلتی است. واحد پول این کشور، پوند استرلینگ با واحد جز (پنی) نام دارد.

مذاهب رایج در ولز شاخه‌های کالوینیست متدیست، کلیسای ولز، انگلیکان و کاتولیک می‌باشد. ولز در سده‌های گذشته وابسته به معادن فلزات و متالورژی و صنایع دیگر بود. از مهم‌ترین صادرات ولز می‌توان به ماهی، فرآورده‌های کشاورزی و دامی اشاره کرد. از مهم‌ترین شهرهای این کشور می‌توان سوانزی، نیوپورت، پمبروک، نیگو، کردبستان، ابریستویت و هالی هد را نام برد.

تیم ملی فوتبال ولز - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

تاریخچه تیم ملی ولز

تیم ملی فوتبال ولز نماینده کشور ولز در مسابقات بین‌المللی و اروپایی است که زیر نظر اتحادیه فوتبال ولز فعالیت می‌کند. تیم ملی ولز در ۲ ژوئیه ۱۹۱۰ عضو فیفا و ۱۸ آوریل ۱۹۵۴ به عضویت یوفا درآمد. نخستین بازی رسمی این تیم در ۲۶ مارس ۱۸۷۶ میلادی در برابر تیم ملی فوتبال اسکاتلند برگزار شد. فوتبال این کشور را با نام‌های بزرگانی، چون یان راش و رایان گیگز می‌شناسند.

اولین حضور تیم ملی فوتبال ولز به مسابقات جام جهانی در سال ۱۹۵۸ بر می‌گردد که در آن رقابت‌ها موفق شدند به جمع ۸ تیم برتر جهان صعود کنند. ولز در مرحله گروهی موفق شدند بالاتر از مجارستان و مکزیک قرار بگیرند، اما در دور یک چهارم نهایی مقابل برزیل شکست خورده و از دور مسابقات کنار رفتند. بعد از مسابقات جام جهانی ۱۹۵۸ تیم ملی فوتبال ولز دیگر نتوانست در جام جهانی حاضر شود، اما این تیم در دوره‌های اخیر مسابقات یورو شرکت کرده است و توانست نتایج خوبی نیز به دست بیاورد.

تیم ملی ولز برای دومین مرتبه راهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر می‌شود. این تیم جواز حضور در جام ملت‌های ۲۰۱۶ و جام ملت‌های ۲۰۲۰ را به‌دست‌آورده‌است. تیم ملی فوتبال ولز هم‌اکنون در رده‌بندی فیفا در رتبه ۱۷ جهان قرار دارد.

عکس تیمی عجیب ولز در یورو؛ چرا گرت بیل نشست؟! | فوتبالی

تیم ملی فوتبال ولز

تیم ملی فوتبال ولز ملقب به اژدهایان به ارزش ۱۶۰ میلیون و ۶۵ هزار یورو با هدایت راب پیج ۴۸ ساله، میانگین سنی ۲۶.۳ و میانگین قدی ۱۸۲.۲۳ بعد از ۶۴ سال به جام جهانی قطر راه یافته است.

تیم ملی فوتبال ولز تاکنون فقط مجوز حضور در جام جهانی سال ۱۹۵۸ را به دست آورده است که تا مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد. بیشترین بازی و گل ملی را گرت بیل بازیکن باشگاهی تیم فوتبال رئال مادرید برای ولز به ثمر رسانده است. بن دیویس (تاتنهام) و برنان جانسون (ناتینگهام فارست) به ارزش ۲۰ میلیون یورو گران قیمت ترین بازیکنان ولز هستند.

تیم ملی فوتبال ولز در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در گروه خود پایین‌تر از بلژیک قرار گرفت و به عنوان تیم دوم راهی پلی‌آف شد. آن‌ها در اولین بازی خود در پلی‌آف برابر اتریش قرار گرفتند و در پایان توانست این تیم را شکست دهد. تیم ملی فوتبال ولز در ۵ ژوئن ۲۰۲۲ با پیروزی ۱ بر صفر مقابل تیم ملی فوتبال اوکراین در بازی پلی آف جام جهانی راهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شد.

سرمربی ولز: کاملاً روی جام جهانی تمرکز کرده‌ایم | خبرگزاری ایلنا

سر مربی‌تیم ملی ولز

هم اکنون تیم ملی ولز به دست راب پیج هدایت می‌شود. وی بازیکن سابق و مربی فوتبال اهل ولز است. راب پیج در باشگاه واتفورد، باشگاه فوتبال هادرزفیلد تاون، باشگاه فوتبال شفیلد یونایتد، باشگاه فوتبال کاردیف سیتی، باشگاه فوتبال چسترفیلد، و باشگاه فوتبال کاونتری سیتی بازی کرده است.

وی سابقه حضور در تیم‌های ملی فوتبال زیر ۱۸ سال ولز، زیر ۲۱ سال ولز، و تیم ملی ولز را در کارنامه دارد. راب سابقه هدایت تیم باشگاه فوتبال پورت ویل، باشگاه فوتبال نورث‌همپتون تاون، تیم ملی فوتبال زیر ۲۱ سال ولز و تیم ملی فوتبال ولز را دارد.

شوخی گرت بیل با رمزی: نوبت تو بود آرون! - ورزش سه

بهترین بازیکن‌ها تیم ملی ولز

آرون رمزی: آرون رمزی ۳۱ ساله یکی از هافبک‌های خوش نقش تیم ملی فوتبال ولز است. آرون فوتبال خود را از تیم جوانان کاردیف آغاز کرد و سپس راهی باشگاههای کاردیف، آرسنال، ناتینگهام، یوونتوس، تورین و گلاسکو رنجرز اسکاتلند شد. این مرد ولزی در ۴۹ بازی، ۵ گل هم برای بانوی پیر به ثمر رسانده. آرون رمزی در رده ملی با ولز خیلی پر فروغ نبود، او از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ ابتدا برای تیم زیر ۱۷ ساله‌ها، ۱۵ بازی انجام داد و دو گل زد. سپس برای ریز ۲۱ ساله‌ها از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ به میدان رفت و طی ۱۲ بازی دو گل هم زد. رمزی سال ۲۰۰۸ به تیم اصلی ولز راه یافت و ۷۲ بار پیراهن کشورش را پوشید و موفق شد ۲۰ گل به ثمر برساند. آرون سال ۲۰۱۲ تصمیم گرفت به کشور خود پشت کند و پیراهن تیم ملی فوتبال انگلیس را بر تن کند. حضور رمزی آنجا خیلی پرفروغ نبود و در پنج بازی برای سه شیرها فقط یک گل به ثمر رساند.

جو آلن: همه فوتبالی‌ها، از جو آلن یک چهره آرام و بی حاشیه سراغ دارند و او را با بازی‌هایش در پیراهن تیم فوتبال لیورپول به یاد می‌آورند. جو کارش را از سال ۱۹۹۹ تا سال ۲۰۰۷ در تیم جوانان هال سیتی آغاز کرد، سپس به سوانسی و رکسهام رفت و در سال ۲۰۱۲ به عضویت لیورپول درآمد. وی تا ۲۰۱۶ عضو این تیم بود و در حال حاضر برای استوک استوک‌سیتی بازی می‌کند. جو آلن سال ۲۰۰۹ راهی تیم ملی فوتبال ولز شد و مدتی هم برای بریتانیا بازی کرد.

گرت بیل: بدون شک، مهم‌ترین ستاره تیم ملی فوتبال ولز گرت بیل ستاره رئال مادرید است. وی در سال ۲۰۱۳ با مبلغ ۱۰۰ میلیون یورو به رئال مادرید پیوست و در سال ۲۰۲۰ و بعد از هفت فصل حضور در مادرید و ثبت ۱۰۵ گل و کسب ۱۶ جام مختلف به‌صورت قرضی و با قراردادی یک ساله به تیم تاتنهام بازگشت و در حال حاضر در رئال حضور دارد. از جمله افتخارات گرت بیل می‌توان به کسب عنوان بهترین بازیکن لیگ جزیره در دو سال پیاپی اشاره کرد. بیل در ۲۷ می ۲۰۰۶ برای اولین بار با پیراهن قرمز ولز به میدان رفت و جوان‌ترین بازیکن تاریخ این کشور شد که در سال ۲۰۱۲ هری ویلسون رکوردش را شکست. این بازیکن از همان ابتدا در تیم‌های زیر ۱۷، زیر ۱۹ و زیر ۲۱ ساله‌های کشورش به میدان رفت. گرت در رده بزرگسالان هم ۱۰۱ بازی و ۳۸ گل به ثمر رسانده است.

اعلام لیست رسمی تیم ملی ولز برای جام جهانی+عکس

لیست بازیکنان تیم ملی ولز در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

دروازه‌بان‌ها: وین هنسی، دنی وارد، آدام دیویس

مدافعان: بن دیویس، بن کابانگو، تام لاکیر، جو رودون، کریس مفام، اتان آمپادو، کریس گانتر، نکو ویلیامز، کانتر رابرتز

هافبک‌ها: سوربا توماس، جو آلن، متیو اسمیت، دیلن لویت، هری ویلسون، جو مورل، جانی ویلیامز، آرون رمزی، روبین کالویل

مهاجمان: گرت بیل، کیفر مور، مارک هریس، برنان جانسون، دن جیمز

کاپیتان و ستاره رقیب ایران غایب بزرگِ جام جهانی؟ | خبرگزاری فارس

لیگ‌فوتبال کشور ولز

لیگ برتر فوتبال در کشور ولز، معتبرترین لیگ فوتبال در کشور ولز است که از ۱۹۹۲ میلادی تاکنون در این کشور برگزار می‌شودکه در آن ۱۲ تیم از سراسر ولز شرکت می‌کنند. باشگاه‌های سرشناس ولزی چون کاردیف و سوانسی، نیوپورت کانتی، رکسام و مرتیر تاون به دلیل آنکه پیش از تأسیس لیگ ولز شروع به فعالیت کرده‌اند این اجازه را داشته‌اند که در سیستم لیگ فوتبال انگلستان به میدان بروند. باشگاه فوتبال باری‌تاون با ۷ بار قهرمانی، پرافتخارترین تیم لیگ برتر کشور ولز به حساب می‌آید.

گروه مرگ جام جهانی 2022 کدام است؟ | بتاکاپ

مسابقات دور گروهی ولز در گروه Bجام جهانی ۲۰۲۲

تیم‌های ملی آمریکا، ولز و ایران رقبای ایران در گروه B جام جهانی ۲۰۲۲ هستند. تیم ملی ولز با پیروزی مقابل اوکران صعودی پیش‌بینی نشده به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر داشته است و در یک گروه سخت با تیم ملی ایران، آمریکا و انگلیس هم‌گروه شده. ولزی‌ها شانس زیادی برای صعود ندارند. ولز، تیمی به محوریت گرت بیل که معمولاً با نمایش‌های خیره کننده وی عملکرد خوبی نشان می‌دهد.

تیم ملی فوتبال ایران از قدرتمندترین تیم‌های آسیایی به‌شمار می‌رود. تیم ملی ایران با ستاره‌های زیادی از جمله مهدی طارمی، سردار آزمون، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش و… به عنوان دومین تیم صعود کننده از این گروه شانس زیادی دارد و رقیبی سخت برای دیگر تیم‌ها است.

انگلیس در ادوار گذشته برابر تیم‌های آسیایی و آفریقایی هم عملکردی غیرمنتظره داشته است، ازجمله در جام جهانی ۱۹۸۶ که با وجود قدرت بالایشان برابر تیم ملی مراکش یک بر صفر بازنده شد؛ انگلیس که در جام گذشته به نیمه‌نهایی و در یورو ۲۰۲۰ نیز به فینال رسید، بی‌تردید امسال از مدعیان اصلی جام است.

تیم آمریکا با سرمایه‌گذاری در فوتبال در سالیان اخیر به موفقیت‌های مهمی در فوتبال دست پیدا کند. تیم ایران هنوز لذت پیروزی ۱۹۹۸ را تازه می‌بیند. ایران پس کش‌وقوس‌های زیاد برای هدایت این تیم، با هدایت کی‌روش راهی جام ۲۰۲۲ شد. تیم ایران شانس دوم صعود از این گروه است.

برنامه بازی‌های تیم ملی ولز در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲:

دوشنبه ۳۰ آبان: آمریکا - ولز ساعت ۲۲:۳۰

جمعه ۴ آذر: ایران - ولز ساعت ۱۳:۳۰

سه شنبه ۸ آذر: ولز-انگلیس ساعت ۲۲:۳۰

کد خبر 618623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.