بازی با انگلیس دشوار است/ ۳ دروازه‌بان مدنظر کی‌روش انتخاب شده‌اند!

«فکر می‌کنم سید حسین حسینی، علیرضا بیرانوند و امیر عابدزاده نفرات اعزامی به جام‌جهانی قطر باشند. بازی پنج شنبه شب نشان داد علیرضا بیرانوند قطعاً در جام جهانی حضور خواهد داشت و سید حسین حسینی و عابدزاده جزو نفرات بعدی هستند»

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، ۹ روز دیگر به مصاف تیم ملی انگلیس خواهد رفت و پس از آن در مقابل آمریکا و ولز خواهد ایستاد.
سازمان لیگ پس از هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر با توجه به درخواست کارلوس کی‌روش تعطیلات فیفادی را برگزار کرد تا ملی پوشان فوتبال با برگزاری چهار دیدار دوستانه و دنبال کردن تمرینات خود در مینی کمپ مجموعه پک آماده مصاف با رقبای جهانی خود باشند. این درحالی است که تیم ملی در غیاب لژیونرها پنج‌شنبه شب برابر نیکاراگوئه قرار گرفت و توانست با یک گل این تیم را که از پیش رو بردارد. در خصوص شرایط تیم فوتبال کشورمان گفت‌وگویی با رحمان احمدی پیشکسوت فوتبال ایران داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

نظرتان در خصوص دیدار تیم ملی برابر نیکاراگوئه چیست؟

فکر می‌کنم نوع چیدمان کادرفنی در این بازی برای بررسی شرایط در مقابل انگلیس بود شما اگر دقت کرده باشید تیم ملی ایران روبروی نیکاراگوئه با سه هافبک دفاعی بازی کرد در حالی که ما کاملاً در زمین خودمان بودیم و تیم حریف هم عملکرد ضعیفی داشت و اصلاً نیازی به استفاده از سه هافبک دفاعی نبود و به همین دلیل گمان می‌کنم این بازی یک شبیه سازی برای دیدار با انگلیس بود تا بازیکنان در یک بازی سبک بتوانند تاکتیک‌های مدنظر کی‌روش را انجام دهند.

بازی با انگلیس دشوار است/ ۳ دروازه‌بان مدنظر کی‌روش انتخاب شده‌اند!

نوع ترکیب کارلوس کی‌روش و استفاده از بازیکنانی همچون آریا برزگر و علی صادقی در این مسابقه جالب توجه بود

از نظر من بازی با نیکاراگوئه برای شناخت و محک بازیکنان لیگ برتر بود تا نظر کی‌روش را به خود جلب کنند و نهایتاً در لیست او برای جام‌جهانی قرار بگیرند اما با این حال فکر نمی‌کنم سرمربی تیم کشورمان برای رقابت‌های حساس جام‌جهانی ریسک کند و بازیکنان جوان را با خود به قطر ببرد.

به نظرشما آیا بازی تیم‌کشورمان مقابل نیکاراگوئه نشان می‌داد که ملی پوشان اردوی‌خوبی را پشت سر گذاشته‌اند یا نه؟

بازیکنان در این رقابت به لحاظ بدنی کم و کاستی نداشتند چون به هرحال عازم جام‌جهانی هستند و این بازی‌ها به دلیل حساسیت بالا یک شرایط بدنی آرمانی را می‌طلبد، اگر شما بدن سرحالی داشته باشید درصد اشتباهاتتان پایین می‌آید و فکر می‌کنم طبیعی است که فشار تمرینات بازیکنان بالا باشد.

کمی در مورد شرایط تیم ملی صحبت کنیم، به نظر شما دیر اضافه شدن لژیونرها روی بازی‌های جام‌جهانی تأثیر گذار است؟

این یک قانون است که تیم‌ها تا یک هفته قبل از تعطیلات فیفادی می‌توانند بازی‌های خود را در لیگ پیگیری کنند و کاملاً طبیعی است که بخواهند از بازیکنانی که برای خرید آنها هزینه کرده‌اند استفاده کنند چراکه لژیونرهای ما در شرایط مسابقه هستند و رقابت‌های اروپایی هم کمی سنگین است بنابراین فکر نمی‌کنم مشکلی از این حیث وجود داشته باشد و به نظر من اگر در شرایط بازی نبودند مشکل پیش می‌آمد.

فکر می‌کنید اضافه شدن لژیونرها سبک و سیاق کی‌روش را تغییر می‌دهد؟

با شناختی که از سرمربی تیم‌کشورمان دارم، برای هر بازی برنامه‌های ویژه‌ای خواهد داشت و صددرصد ما دیدار اول با انگلیس را نمی‌توانیم هجومی دنبال کنیم و قطعاً یک بازی سنگین پیش روی ما خواهد بود اما بحث‌هایی که در خصوص چیدمان دفاعی تیم وجود دارد وابسته به نظر آقای کی‌روش است او تمرینات خود را طراحی می‌کند و به احتمال فراوان نفراتی که در مقابل تونس راهی میدان می‌شوند همان بازیکنان اصلی و مدنظر سرمربی تیم ملی برای جام‌جهانی هستند.

بازی با انگلیس دشوار است/ ۳ دروازه‌بان مدنظر کی‌روش انتخاب شده‌اند!

همانطور که به تعطیلات فیفادی اشاره کردید، سازمان لیگ حدود یک ماه قبل از جام‌جهانی بازی‌های لیگ برتر را تعطیل کرد نظرتان در این‌باره چیست؟

از نظر من این تعطیلی لیگ مطابق با برنامه ریزی‌های آقای سرمربی بود و سازمان لیگ هم مطابق با تصمیم کی‌روش عمل کرده است. بالاخره پروسه آشنایی با بازیکنان جدید و آماده سازی آنها کمی زمان بر خواهد بود اما اگر بازیکنان در شرایط بازی قرار داشتند شرایط بهتری را تجربه می‌کردند. این موارد مربوط به تفکرات تاکتیکی کادرفنی بر می‌گردد و کی‌روش همه شرایط را بررسی کرده است.

از شرایط تیم ملی فاصله بگیریم و درباره پست تخصصی شما صحبت کنیم، به عنوان دروازه‌بانی که در جام‌جهانی حضور داشته فکر می‌کنید گلرهای تیم کشورمان در قطر چه کسانی هستند؟

فکر می‌کنم سید حسین حسینی، علیرضا بیرانوند و امیر عابدزاده نفرات اعزامی به جام‌جهانی قطر باشند. بازی پنج شنبه شب نشان داد علیرضا بیرانوند قطعاً در جام جهانی حضور خواهد داشت و سید حسین حسینی هم در گذشته برابر سنگال بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت می‌تواند جزو گلرهای مدنظر کادرفنی باشد. همچنین عابدزاده هم که سابقه بازی در اروپا را دارد شانس بالایی برای حضور در قطر دارد. بنابراین از نظر من این سه نفر در لیست کی‌روش هستند اما همه چیز به نظر سرمربی تیم برمی‌گردد که برای تیم چه کسانی را دعوت کند.

به عنوان سوال پایانی، نظر شما درباره دیدار اول تیم ملی فوتبال روبروی انگلیس چیست؟

انگلیس تیم خوبی است و نفرات خیلی خوبی را در اختیار دارد و قطعاً یک بازی سنگین در انتظار ما خواهد بود. اول صحبت‌هایم اشاره کردم چون ما در مقابل نیکاراگوئه از سه هافبک دفاعی استفاده کردیم و آقای کی‌روش هم در سیستم‌های دفاعی استاد است و همانگونه که در سایر ادوار جام‌جهانی در بخش دفاعی عملکرد خوبی داشته‌ایم همه این‌ها در کنار هم می‌تواند در روند نتیجه گیری ما تأثیر گذار باشد.

کد خبر 618622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.