نصب سرعتکاه‌های استاندارد در مسیرهای پرتردد شهر

شهردار زرند گفت: شهرداری به منظور کاهش سرعت و آرام‌سازی ترافیک اقدام به نصب سرعتکاه‌های استاندارد در بعضی مسیرها کرده است.

علی ضیاء‌الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از اصلاح طرح ترافیکی تقاطع بلوار شهید تهامی به خیابان کارگر زرند خبر داد و اظهار کرد: یکی از وظایف مهم شهرداری شناسایی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز برای داشتن شهری ایمن است.

وی از اجرای راست‌گرد و فرش‌موزاییک پیاده‌روهای بلوار شهید تهامی خبر داد و افزود: نبود دید کافی رانندگان هنگام چرخش به خیابان کارگر و کم‌عرض بودن این خیابان یکی از دلایل اصلی اجرا و اصلاح راست‌گرد در مسیر بلوار شهید تهامی است.

شهردار زرند خاطرنشان کرد: جمع‌آوری جدول‌های قدیمی و افزایش مسیر چرخش، فرش‌موزائیک، نصب تابلوهای هشداردهنده، رفع نقاط حادثه‌خیز، ایمن‌سازی و اصلاح هندسی معابر و تقاطع‌های شهری، بهبود و اصلاح روشنایی معابر، آشکارسازی گذرگاه‌های عابر پیاده، احداث پیاده‌راه‌ها، نصب علائم راهنمایی و آشکارسازی ترافیکی از جمله اقدامات شهرداری در حوزه ایمن‌سازی است.

ضیاء‌الدینی با بیان اینکه استانداردسازی مسیرها موجب زیباسازی شهر می‌شود، تاکید کرد: به منظور کاهش سرعت و آرام‌سازی ترافیک در مسیر شهرک سیدالشهدا به بلوار شورا، عملیات احداث سرعتکاه‌های استاندارد در این محور انجام شد.

وی گفت: با توجه به حادثه‌خیر بودن مسیر ورودی شهرک سیدالشهدا به بلوار شورا، احتمال افزایش سرعت و به منظور جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه‌، نصب سرعتکاه‌ها در دستور کار قرار گرفت.

شهردار زرند با بیان اینکه نصب هرگونه سرعتکاه مستلزم داشتن مجوز از سوی شورای ترافیک است، افزود: دو عدد سرعتکاه آسفالتی استاندارد به همراه تابلوها و علائم توسط نیروهای حوزه معاونت فنی و عمرانی اجرا شد تا شهروندان بتوانند با خیال آسوده به مسیر خود ادامه دهند.

کد خبر 618601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.