اقدام جنجالی نیمار در کشور قطر!

در بسته‌ خبری این هفته‌ ورزش جهان خبرهای مختلفی به چشم می‌خورد که خواندن آن‌ها خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است

* محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی کشور در پنجمین روز از ثبت نام نامزدهای تصدی ریاست کمیته ملی پارالمپیک با حضور در کمیته ملی پارالمپیک برای انتخابات ثبت نام کرد.

* هاروت مردینیان ۳۸ ساله با کسب مدال برنز در مسابقه خرک حلفه قهرمانی جهان در انگلیس به عنوان مسن‌ترین مدال‌آور تاریخ برگزاری این مسابقات رسید.

* تیم‌ملی عراق که در ماه‌های گذشته وضعیت مبهمی را پشت سر گذاشته، سرانجام سرمربی خود را شناخت و از این پس با هدایت ژسوس کاساس، دستیار سابق لوئیز انریکه اسپانیایی به کار ادامه خواهد داد.

* آخرین روز رقابت‌های تور تنیس کمتر از ۱۶ سال آسیا در زمین‌های تنیس اقبال کرمان برگزار و تنیسورها برای کسب عنوان قهرمانی بخش پسران به مصاف هم رفتند. در دیدار پایانی بخش پسران، سام عطاران با نتیجه (۳-۶ و ۴-۶) دانیال مشتاقی فر را از پیش رو برداشت و عنوان قهرمانی این دوره از رقابت‌ها را از آن خود کند.

* تیم فوتبال ژاپن یکی از ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ٢٠٢٢ قطر به عنوان اولین تیم، در تاریخ شانزدهم آبان وارد کشور قطر شده است.

* تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان در فینال رقابت‌های جام بین قاره‌ای مقابل برزیل قرار گرفت و با برتری دو بر یک، جام قهرمانی را بالای سر برد.

* نیمار ستاره تیم ملی برزیل برای مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آماده هست تا جام قهرمانی ششم برزیل را به ارمغان بیاورد و از آن طرف رکورد پله را به عنوان بهترین گلزن تاریخ تیم ملی برزیل بشکند. نیمار در ایام جام جهانی اقدامی جنجالی انجام داده و یکی از شیک‌ترین ویلاهای دوحه را اجاره کرده تا خانواده‌اش در این ویلا برای مدت یک ماه سکونت کنند. طبق گزارش نشریه گلوبو برزیل ستاره پاری سن ژرمن این ویلای لاکچری واقع در جزیره مروارید قطر را به مبلغ ۳۰۰ هزار دلار (بیش از ۱۰ میلیارد تومان) برای مدت یک ماه اجاره کرده است.

* دولت قطر این روزها مشغول تدارک لازم برای آغاز این تورنمنت بزرگ ورزشی است. در همین رابطه شبکه «الکاس» قطر خبر داد این کشور برای تأمین امنیت در ایام جام جهانی از کویت کمک خواست.

* قرعه کشی مرحله ۱/۸ نهایی لیگ قهرمانان اروپا انجام شد که به شرح زیر است

قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی به شرح زیر است:

• منچسترسیتی انگلیس - لایپزیگ آلمان

بنفیکا پرتغال - کلوب بروژ بلژیک

• رئال مادرید اسپانیا- لیورپول انگلیس

• تاتنهام انگلیس - میلان ایتالیا

• ناپولی ایتالیا - اینتراخت فرانکفورت آلمان

• چلسی انگلیس - دورتموند آلمان

• پورتو پرتغال - اینترمیلان ایتالیا

• بایرن مونیخ آلمان - پاری‌سن‌ژرمن فرانسه

* باتوجه به مشکلات متعدد شهر خودرو در رقابت‌های لیگ یک، این تیم به دسته پایین‌تر سقوط کرد و لیگ یک هفده تیمی برگزار خواهد شد.

* فدراسیون وزنه برداری در خصوص مشکل پیش آمده برای سالن آزادی اعلام کرد: پیرو انتشار خبر پلمب سالن ایرانیان در مجموعه ورزشی آزادی، به اطلاع می‌رساند سالن همایش به علت اتمام قرارداد در ابتدای سال جاری، تا تعیین تکلیف آن پلمب شده است.

* در فاصله چند روز مانده به برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در کشور قطر، رئیس سابق فیفا به این میزبانی ایراد گرفت و انتخاب قطر را اشتباه دانست.

* درحالی‌که مسابقات بوکس قهرمانی جوانان جهان ۲۰۲۲ از روز بیست و چهارم آبان‌ماه تا پنجم آذرماه به میزبانی اسپانیا و در شهر آلیکانته برگزار خواهد شد، (چهارشنبه - هجدهم آبان‌ماه) رویداد اعضای تیم ملی کشورمان برای حضور در این مسابقات صادر شد.

* رابرت لواندوفسکی جایزه «کفش طلای اروپا» فصل قبل خود را دریافت کرد. ستاره لهستانی در تیم بایرن مونیخ توانسته بود با به ثمر رساندن ۳۵ گل بهترین گلزن اروپا شناخته شود. او که اکنون بازیکن بارسلوناست به تمجید از تیم آبی‌اناری‌ها پرداخت و آینده را با ژاوی خوب دانست.

* مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو این روزها در لیگ فوتبال این کشور و لیگ قهرمانان اروپا درخشش خیره کننده‌ای داشته است. وی موفق شد هم عنوان بهترین مهاجم و هم عنوان بهترین بازیکن ماه سپتامبر فوتبال پرتغال را تصاحب کند.

کد خبر 618509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.