تصویب طرح‌های تفصیلی هفت‌گانه کلانشهر مشهد

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد از تصویب طرح‌های تفصیلی هفت‌گانه این شهر از سوی کمیسیون ماده پنج خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حسین عبدالله‌زاده اظهار کرد: پس از حدود ۱۵ سال که از زمان آغاز مطالعه طرح‌های تفصیلی در شهر مشهد می‌گذرد، روز گذشته آخرین طرح تفصیلی از مجموعه طرح‌های تفصیلی هفت حوزه شهر مشهد در کمیسیون ماده پنج مطرح شد و به تصویب این کمیسیون رسید.

وی افزود: در حال حاضر تنها طرح‌های تفصیلی ناحیه منفصل توس، مهرگان و قرقی باقی‌مانده که طرح تفصیلی مهرگان و قرقی توسط شورای اسلامی شهر تصویب شده است و در نوبت بررسی کمیسیون ماده پنج قرار دارد. قرارداد مطالعات طرح حوزه منفصل توس نیز منعقد شده و مطالعه در حال انجام است و امیدواریم سال آینده آماده ارسال به کمیسیون ماده ۵ باشد.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد به تأثیر تصویب طرح‌های تفصیلی مشهد اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات بحق شهروندان پاسخگویی براساس مطالعات به‌روز در حوزه شهرسازی است و تمام تلاش مشاوران طرح‌ها و همکاران من در مجموعه شهرداری و اعضای کمیته فنی و کمیسیون ماده ۵ در بحث طرح‌های تفصیلی بر این بود که بتوانیم نیازهای شهروندان در حوزه‌های ساخت‌وساز، سرانه‌های خدماتی و افزایش کیفیت زندگی را به‌صورت منطقی پاسخ دهیم.

عبدالله‌زاده تصریح کرد: با ابلاغ قانون درآمدهای پایدار، شهرداری‌های کل کشور مکلف شدند تا براساس طرح‌های تفصیلی موجود و مصوب پاسخگویی داشته باشند، اما با توجه به اینکه تدوین طرح‌های تفصیلی گذشته مشهد بیش از ۳۰ سال قدمت داشت، عملاً مشکل امکان‌پذیر نبودن پاسخگویی را نمایان کرده بود و به‌نوعی شهرداری امکان پاسخگویی به مردم در حوزه شهرسازی را نداشت.

وی ادامه داد: این موضوع با همکاری و تلاش شبانه‌روزی همه عوامل درگیر در مطالعه، نظارت و تصویب و همکاری بیش از ۱۳۰ نفر از همکارانمان در ستاد (حوزه معاونت شهرسازی) و مناطق مختلف به‌روزرسانی و اطلاعات لازم ارائه شد تا در طرح‌های تفصیلی جدید بر اساس این اطلاعات، کاربری‌های و سرانه‌های خدماتی به صورت واقعی تعریف و تدوین شود.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد بابیان اینکه در حال حاضر پاسخگویی به مردم در حوزه جنوب غربی که در گذشته تصویب و ابلاغ‌شده و در سیستم بارگذاری شده است و شامل شهرداری‌های مناطق ۹ و ۱۱ است، براساس طرح تفصیلی جدید انجام می‌شود، گفت: طرح‌های تفصیلی حوزه‌های دیگر شهر مشهد نیز که اکنون از سوی کمیسیون ماده پنج به تصویب رسیده است، پس از ابلاغ طرح‌ها و ضوابط مربوطه در سیستم‌های شهرسازی بارگذاری و بر این اساس پاسخگویی شهروندان انجام و دغدغه موجود در این حوزه برطرف می‌شود.

عبدالله‌زاده افزود: وجود اراده و هماهنگی‌های خوبی که برای به سرانجام رسیدن طرح‌های تفصیلی شهر مشهد در استان بین دستگاه‌های متولی به خصوص استانداری خراسان رضوی، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، اداره کل راه و شهرسازی، شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد وجود داشت، منجر به موفقیت طرح شد.

کد خبر 618500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.