حل نکردن بعضی از مشکلات زمینه سو استفاده دشمن را فراهم می‌کند

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه انصاف نیست مردم به واسطه بعضی نقص‌های زیرساختی از نیازهای اولیه همچون جاده ایمن بی‌بهره باشند، گفت: حل نکردن بعضی از مشکلات زمینه سو استفاده دشمن را فراهم می‌کند.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، امشب _پنج‌شنبه نوزدهم آبان‌ماه_ در شورای اداری استان خراسان جنوبی با اشاره به سفر به استان خراسان جنوبی و دیدارهای انجام شده در این سفر، اظهار کرد: امروز ساعت‌های بسیار خوبی را در جمع دانشجویان، کارآفرینان، اقشار مختلف مردم و در بین کارکنان دستگاه قضائی در خراسان جنوبی سپری کردیم.

وی با بیان اینکه باید توجه کنیم چه اندازه از فرصت خدمت به مردم برای حل مشکلات استفاده کرده‌ایم، افزود: هر زمان نیاز به حضور مردم داشتیم، آنان بی ادعا پای کار انقلاب آمدند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه مردم در سیزدهم آبان‌ماه حماسه آفریدند، خاطرنشان کرد: امروز نوبت ما مسئولان است که در راستای خدمت‌رسانی به مردم قدم برداریم و در این زمینه مسئولیت سنگینی بر عهده ما است.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه حل بعضی از مشکلات نیاز به اعتبار و بودجه و تعدادی نیز نیاز به پیگیری مستمر دارد، تاکید کرد: هر موضوع و مسئله‌ای که امکان رفع شدن دارد باید با تلاش بی وقفه در راستای حل آن تلاش شود.

وی با تأکید بر رفع مشکلات و موانع کسب و کارها و حمایت از سرمایه‌گذاری، تاکید کرد: از هر اقدامی که مطابق قانون و در راستای حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری باشد به هیچ وجه فروگذار نخواهیم کرد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه اگر از امر تولید و اشتغال‌زایی برای جوانان حمایت کنیم بدون شک آسیب‌هایی همچون اعتیاد و فروش مواد مخدر کاهش خواهد یافت، ادامه داد: باید از ابزارهای نوین برای تبیین حقایق و روشنگری استفاده کنیم.

اژه‌ای با بیان اینکه مسائل فرهنگی یکی از موضوع‌های مهم و اولویت‌دار در کشور ما است، چراکه دشمن و استکبار در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده است، افزود: ممکن است خشکسالی‌های خراسان جنوبی همچنان ادامه داشته باشد و از این نظر باید در شیوه مصرف آب و مسائل مرتبط با آن دقت نظر لازم را داشته باشیم.

وی اظهار کرد: در بسیاری از روستاهایی که تبدیل به شهر شده‌اند، مردم سند رسمی تفکیک شده ندارند، از این نظر برای انتقال زمین و ساخت و ساز با مشکلاتی روبه‌رو هستند که دادگستری برای حل این مشکل کمک کرده است.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: به نظر می‌رسد این کمک‌ها کفایت لازم را نداشته است و اگر در این موضوع یک نظر جمعی میان مدیران، مسئولان و نخبگان حاصل شود، در مرکز و تهران نیز مخالفتی نخواهند شد.

محسنی اژه‌ای گفت: مردم یک سلسله انتظارات و توقع‌ها از قوه قضائیه به ویژه در مسائل اخیر از جمله در برخورد با اغتشاشگران دارند، اما قبل از اغتشاشات اخیر تصمیم گرفتیم در هر مسئله‌ای همچون فساد به دور احساسات عمل کنیم.

وی اضافه کرد: در برخورد با فساد باید به سراغ سرمنشاها و ریشه‌ها برویم و در زمینه اغتشاشات نیز با کمک دستگاه‌های امنیتی به سراغ عوامل و مسببان اصلی خواهیم رفت.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر روشنگری برای مردم، خاطرنشان کرد: منتقد هیچ‌گاه پرچم کشور را به آتش نمی‌کشد و جان مردم و نیروهای انتظامی را به خطر نمی‌اندازد؛ از این جهت همچنان بر تفکیک آشوبگران، منتقدان و معترضان تاکید می‌کنیم.

محسنی اژه‌ای گفت: بر اساس قانون با عوامل و مسببان اصلی آشوب‌های اخیر برخورد قاطع خواهیم داشت و اگر در مورد افرادی امکان بهره‌مندی از رأفت و تخفیف مجازات طبق انصاف و عدالت داشته باشیم، انجام می‌دهیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 618488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.