رویای تکواندوکاران در مکزیک شعله‌ور می‌شود/ ۲ ایرانی کاندیدای حضور در کمیسیون ورزشکاران

سایت رسمی فدراسیون جهانی تکواندو به تحلیل رقابت‌های قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۲ به میزبانی کشور مکزیک پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سایت رسمی فدراسیون جهانی تکواندو در فاصله چهار روز مانده به آغاز مسابقات جهانی ۲۰۲۲ در گوادالاخارای مکزیک به تحلیل این رویداد پرداخت. این رقابت‌ها از سیزدهم نوامبر (بیست‌وسوم آبان‌ماه) آغاز می‌شود و تا بیستم نوامبر (بیست‌ونهم آبان‌ماه) ادامه دارد.

بزرگترین رویداد تکواندو به طور قطع بعد از همه‌گیری ویروس کرونا از دید فدراسیون جهانی، رقابت‌های جهانی مکزیک خواهد بود. قرار گرفتن بازیکنان جوان و جویای‌نام در برابر قهرمانان گرندپری، قهرمانان جهانی و المپیک تماشای این رقابت‌ها را جذاب می‌کند و قطعاً راه برای رسیدن به المپیک ۲۰۲۴ پاریس هموار می‌شود.

مبارزات تکواندوکاران در سالن "Centro Acuatico CODE Metropolitano" در گوادالاخارا با حضور ۷۵۵ ورزشکار از ۱۲۲ کشور علاوه بر یک تیم پناهندگان، در هشت وزن آقایان و هشت وزن بانوان برگزار می‌شود. این مسابقات با سیستم تک‌حذفی خواهد بود و طبق قوانین WT، شامل سه‌راند دو دقیقه‌ای با استراحت یک دقیقه‌ای خواهد بود.

گوادالاخارا پس از مسابقات جهانی منچستر در سال ۲۰۱۹، نخستین مسابقات جهانی تکواندو پس از همه‌گیری جهانی کرونا خواهد بود. گفتنی است این نخستین‌باری نیست که مکزیک میزبان یک رویداد مهم می‌شود؛ مسابقات قهرمانی جهانی ۲۰۱۳ (پوئبلا) فینال گرندپری در سال ۲۰۱۴ (کوئرتارو) و ۲۰۱۵ (مکزیکو سیتی) در شهرهای مختلف مکزیک برقرار بوده است.

باید اشاره کرد که در حاشیه این رویداد انتخابات کمیسیون ورزشکاران جهت انتخاب دو عضو جدید کمیته ورزشکاران فدراسیون جهانی تکواندو برگزار می‌شود. این کمیته دارای شش عضو است، اما با پایان یافتن دوره عضویت دو عضو، رأی‌گیری برای تکمیل اعضا انجام خواهد شد. هشت ورزشکار نام خود را برای پر کردن این جایگاه دو نفره معرفی کرده‌اند که نام دو ایرانی در این بین دیده می‌شود.

بخش آقایان: جواد آچاب از بلژیک، ولادیمیر دالاکلیف از بلغارستان، سجاد مردانی از ایران، هاما آلزوما از نیجر،

بخش بانوان: والریا سانتوس از برزیل، اکرم خدابنده از ایران، رشمی شاری اوگینک از هلند، ایرنیا رومولدانوا از اوکراین.

به گزارش ایمنا، رأی‌گیری اعضا در روز وزن‌کشی مسابقات (روز نخست) برگزار و نفرات برگزیده بیستم نوامبر (بیست‌ونهم آبان‌ماه) اعلام می‌شوند.

کد خبر 618464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.