بالکن چیست + طراحی دکوراسیون و تفاوت با تراس

امروزه بالکن کاربرد های مختلفی دارد که براساس آن می توان به طراحی دکوراسیون داخلی پرداخت. کاشت گل و گیاه در بالکن باعث زیباتر شدن آن می شود و آشنایی با راه های بزرگ تر کردن بالکن های کوچک و زیباتر کردن آن ها این روزها لازم و ضروری است.

به گزارش ایمنا، بالکن‌ها را می‌توان آرام بخش ترین فضای خانه در نظر گرفت به شرط آنکه آن را تبدیل به انباری نکنید و زمان‌های اوقات فراغت خود را به گذراندن در این فضا اختصاص دهید.

بالکن چیست؟

بالکن، فضای کوچکی است که عمق یک متری دارد و برای اولین بار در قرون وسطی ساخته شد. بالکن‌ها نرده محافظ دارند. امروزه که آپارتمان‌ها حیاط اختصاصی ندارند، وجود بالکن می‌تواند نقش مهمی را در این خانه‌ها ایفا کند.

تفاوت بالکن و تراس چیست؟

اگرچه عده‌ای معتقد هستند که بالکن و تراس از نظر ظاهری یک معنی دارند، اما درواقع با هم تفاوت دارند. بالکن فضای کوچکی است که سقف دارد و از یک سو یا دو سو به فضای بیرون ختم می‌شود. تراس شامل فضایی است که سقف ندارد و مساحت آن مربوط به مساحت آپارتمان نیست. از تراس ها بیشتر برای گذراندن اوقات فراغت و استراحت استفاده می‌کنند و به آن بهار خواب نیز می‌گویند.

بالکن چیست + طراحی دکوراسیون و تفاوت با تراس

طراحی دکوراسیون بالکن

بیشتر افراد به ویژه ایرانی‌ها از بالکن‌ها استفاده درستی نمی‌کنند. چراکه بالکن‌ها در خانه‌ها تبدیل به نگهداری وسایل به درد نخور شده است. این روزها که متراژ خانه‌ها کم شده است، بهتر است برای حفظ و تقویت روحیه افراد خانواده خود، دکوراسیون داخلی بالکن منزل خود را طراحی و تزئین کنید تا فضایی زیبا را برای خانه خود ایجاد کنید. برای اینکه بدانید دکوراسیون بالکن خود را باید چگونه طراحی کنید، بهتر است در وهله اول کاربرد و نحوه استفاده از این فضای کوچک منزل خود را مشخص کنید سپس به طراحی آن اقدام کنید. عده‌ای از این فضا برای کتاب خواندن، لباس بافتن و گل آرایی استفاده می‌کنند.

چگونه بالکن خود را زیبا کنیم؟

شما می‌توانید برای اینکه به بالکن منزل خود زیبایی ببخشید، از گلدان و گل‌های زیبا و جذاب استفاده کنید. علاوه بر این، از نورپردازی استفاده کنید تا در هنگام تاریکی هوا بتوانید از آن استفاده کنید. در صورت تمایل می‌توانید از چمن‌های مصنوعی برای پوشاندن کف آن استفاده کنید.

تزئین بالکن با گیاهان زینتی

شما می‌توانید بالکن منزل خود را با استفاده از گل‌های زیبا تزئین کنید و آن را مثل باغچه‌ای سرزنده و سبز کنید تا افراد بیرون از خانه هم با دیدن بالکن شما حس خوبی بگیرند.

در بالکن چه گل و گیاهانی بکاریم؟

در بالکن‌ها به ویژه بالکن‌های شمالی بهتر است از گل و گیاهانی استفاده کنید که دوست دار سایه هستند چراکه این نوع بالکن حداکثر دو ساعت در روز را از نور مستقیم خورشید استفاده می‌کند و دیگر ساعت‌ها را در سایه می‌گذراند. گیاهان حنا (امپاتیانس)، گوشواره ای، بگونیا، زنبق، سوسن سفید، بنفشه، نردبان یعقوب، زبان در قفا و تورنیا برای این نوع بالکن مناسب هستند. علاوه بر این می‌توانید گیاهان زینتی هم در بالکن خود قرار دهید. گیاهان فیل گوش یا کالادیوم، شنبلیله، زیره، جعفری، پونه کوهی و نعنا برای بالکن‌های شمالی مناسب هستند. گیاه نعنا علاوه بر زیبایی، دارای بوی خوبی است که باعث می‌شود طراوت ویژه ای به منزل شما ببخشد. همچنین کاشت گونه‌های پیچک و هوستا نیز توصیه می‌شود. هوستا رشد زیادی دارد و شاخ و برگ‌های آن باعث می‌شود، بالکن شما شکوه خاصی به خود بگیرد. یکی دیگر از مواردی که می‌توان برای کاشت در بالکن پیشنهاد کرد، سبزیجات هستند. سبزیجاتی مانند کاهو، ترخون، تربچه، اسفناج، نخود فرنگی، ریحان و مرزه برای پرورش در بالکن مناسب هستند.

بالکن چیست + طراحی دکوراسیون و تفاوت با تراس

چگونه بالکن خود را بزرگ‌تر کنیم؟

  • از گیاهانی استفاده کنید که داخل سبدهای آویز قرار دارند و مشکلی برای آنها پیش نمی‌آید.
  • آنجا را به محلی راحت برای نشستن تبدیل کنید. برای این کار بهتر است از میز و صندلی کوچک استفاده کنید تا علاوه بر اینکه فضای بالکن را بزرگ‌تر نشان می‌دهد بتوانید راحت تر در آن رفت و آمد کنید.
  • از قالیچه‌ای که طرح ساده و معمولی دارد استفاده کنید. استفاده از قالیچه با طرح‌های شلوغ اصلاً توصیه نمی‌شود.
  • از رنگ‌های روشن برای دیوار، صندلی و یا کف بالکن استفاده کنید.
  • از رنگ‌های مختلف استفاده نکنید چراکه باعث می‌شود فضای بالکن شلوغ شود.
  • از وسایل طرح دار و شلوغ داخل بالکن خود استفاده نکنید.
  • گل و گیاهان خود را به دیوار بچسبانید تا فضای باز و خلوت تری را برای شما ایجاد کند.
  • بالکن را به نحوی طراحی کنید تا فضای بیرون از خانه از داخل خانه هم مشخص باشد. برای این کار می‌توانید از درهای بزرگ و کشویی استفاده کنید. این کار باعث یکی شدن بالکن و محیط خانه می‌شود.
کد خبر 618453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.