آغاز فعالیت سامانه بارشی پاییزی از شامگاه امروز/تداوم بارش‌ها تا ۴ روز بر اصفهان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: سامانه بارشی پاییزی جدید شامگاه امروز با ورود و فعالیت در بیشتر مناطق اصفهان تا روز یک‌شنبه بر آسمان استان استقرار دارد.

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر نزدیک شدن سامانه ناپایدار از اواخر وقت امروز و فعالیت آن از فردا تا روز یکشنبه بر روی استان است. بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق به صورت کمی ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

آغاز فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی و شمالی اصفهان

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی از شامگاه امروز، افزود: فعالیت این سامانه بارشی از روز جمعه بیستم آبان‌ماه در نیمه غربی استان آغاز خواهد شد و روز شنبه در نیمه شمالی ادامه خواهد داشت.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان در خصوص ورود سامانه بارشی از شامگاه امروز و فعالیت آن در بیشتر مناطق استان تا روز یکشنبه بیست و دوم آبان‌ماه، گفت: تشدید این سامانه از روز جمعه تا شنبه در مناطق غربی و همجوار با استان‌های غربی، شمال غرب و شمال استان و مجاور با استان‌های شمالی را در برمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه بارش باران و برف، کاهش دما، مه آلودگی با کاهش دید و وزش باد شدید موقتی در مناطق سردسیر و ارتفاعات استان، دور از انتظار نیست، اظهار کرد: احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم فعالیت کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، آماده، اجتناب و پرهیز از تردد و اسکان در حاشیه مسیل‌ها، آمادگی دستگاه‌های امدادی توصیه می‌شود.

هنرمند ادامه داد: لغزندگی جاده، آب گرفتگی معابر عمومی، اختلال در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، ایجاد روان آب در مسیل‌ها و مناطق مستعد، خسارت به صنعت کشاورزی، اختلال در تردد در مسیرهای مواصلاتی به استان‌های چهارمحال بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد و لرستان طی روز جمعه و استان‌های قم و مرکزی در روز شنبه بیست‌و یکم آبان‌ماه از اثرات مخاطرات ورود سامانه بارشی است.

تداوم رگبارهای پراکنده تا بامداد شنبه در شهر اصفهان / ‏‬لغزندگی در محورهای مواصلاتی و مه آلودگی نیمه جنوبی

وی با اشاره به اینکه بارندگی‌ها در شهر اصفهان از بعدازظهر جمعه دور از انتظار نیست، افزود: این بارش‌ها به‌صورت رگبارهای پراکنده تا بامداد و صبح شنبه در اصفهان تداوم دارد. احتمال مه آلودگی، وقوع رعد و برق، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد محورهای مواصلاتی نیمه جنوبی استان وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوای استان در ۲۴ ساعت آینده بین یک تا سه درجه سانتیگراد افزایش دارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز ۲۰ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا شش درجه سانتیگراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۳ درجه سانتیگراد بالای صفر و فرودگاه اصفهان با دمای دو درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان است.

کد خبر 618422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.